Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ¶cierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Lakiernictwo - techniki - narzędzia - Jaka pasta polerska z 3M?? rezygnuję z G3 :)

teodor2424 - 12-08-2009, 22:59
Temat postu: Jaka pasta polerska z 3M?? rezygnuję z G3 :)
Witam.
jestem tutaj nowy, ale mam nadzieję że troszkę się dowiem od do¶wiadczonych kolegów.

Otóż przychodzę z problemem G3 czy 3M ??
wiem temat już sporo razy omawiany. Po użytkowaniu już G3 i syfem dookolnym chciałbym spróbować 3M.

Mam polerkę Makity, mam swoje autko na próbę Audi 2004r srebrno-siwy lakierek i lekko porysowany i zmatowiały, chciałbym go od¶wieżyć nadać głębokiego połysku :)

Pierwsze pytanko:
Jakie g±bki kupić i jaki dysk pod g±bki na rzep?? A może taniej wyjdzie kompletne g±bki bez rzepu?? Jakie s± ceny wspomnianych rzeczy?

Drugie pytanko:
Jakie rodzaje past -mleczek 3M używać po kolei do mojego starego lakieru? Czy koniecznie jest matowienie P2000?? czy tymi samymi pastami-mleczkami mogę polerować srebrne relingi?

Trzecie pytanko:
Jak się do tego zabrać?? Dokładne mycie auta przed polerka :) co dalej??
Z jakimi obrotami pracować przy konkretnych pastach 3M? Od jakiego elementy się zaczyna a na jakim najlepiej kończyć polerowanie?? Jak i kiedy używać mleczek 3M (może inne lepsze s± w tym celu) czy maszynowo czy ręcznie??
Czy przed mleczkami należy umyć autko po polerowaniu pastami 3M??

tyle pytań dla mnie bardzo ważnych dla was oczywistych.
czy mógłby się kto¶ podzielić cennymi informacjami ??
Bardzo liczę na pomoc.

pozdrawiam
TEO

jerryhaj - 12-08-2009, 23:20

wiec auto najpierw myjesz dokladnie i potem musisz je wysuszyc , matujesz tylko gdy sa niewielki rysy i niejest przetarty lakie do bazy w innym wypadku tylko lakierowanie pomorze , sa obecnie dwa systemy polerski 3m , jeden starszy to butekli 1l z kolorem nakretki jednym bialym a drugim niebieskim , do bialej nakretki gabka biala , a do niebieskij czarna , i szmatki polerskie bodajze niebieskie , do pasty z bialym korkiem wczasie polerowania dodac trzeba troszke wody lepsza praca w tedy jest , gdy juz spolerujesz i bedzie polysk zostana chologramy nakladasz wosk z buteli z niebieskim korkiem , drugi system to 3 butelki z korkami zielonym , zoltym i fioletowym [ten system jest duzo drozszy ]do tego gabki i szmatki w koloze nakretek oraz jest potrzebny dysk na rzep do gabek , polerowania odbywa sie praktycznie tak samo tylko ze do pasty z zielonym korkiem niedodaje sie wody , wszystko na sucho , to tak w skrucie powinno troche pomoc

[ Dodano: 13-08-2009, 00:23 ]
aha recznie nic niezrobisz trzeba miec polerke ,obroty to 2500 , zaczynasz od dachu , potem maska tylna klapa i reszta od gory do dolu , jesli masz listwy nie w kolorze nadwozia oklej je tasma papierowa zeby ich niezniszczyc w czasie polerowania

jacklack - 12-08-2009, 23:42

@Teo, kolega jerryhaj, na¶wietlił Ci jakimi pastami, politurami g±bkami po kolei polerować ,ale je¶li mam Ci doradzić to ze swej strony proponuje Ci pojechać do warsztatu i tam zlecić polerowanie za które to skasuj± Cię ok 300-400 zł ;)
Kupisz 1L pasty 3M za 100 zł wyjdzie Ci ok 100g na całe auto co z reszt±??
Kupisz 1L politury 3M za 100 zł wyjdzie Ci ok 100g na całe auto co z reszt±??
kupisz g±bkę do pasty za 40 zł i g±bkę do politur za drugie 40 zł i co z nimi porem zrobisz?
Następna sprawa to czas w jakim to zrobisz , normalnie w warsztacie takie polerowanie trwa ok. 4-5h Tobie to zajmie moim zdaniem ok 10h przy czym jeszcze nie wiadomo czy nie przypalisz lub nie przetrzesz na ostrzejszych krawędziach lakieru)
Nie wiem czy w tym wypadku gra jest warta ¶wieczki? ;)

teodor2424 - 13-08-2009, 07:28

Dziękuję za wypowiedzi.

Co zrobię z pozostało¶ciami past?? jako¶ się nie martwię bo jak dwa lata temu polerowałem autko to i się ojciec z dwoma podstawił i szwagier z następnymi dwoma pod polerkę. Potem jeszcze kumplowi zrobiłem i wszystko mi się zwróciło podwójnie :) Tylko trzeba im pokazać swoje autko zrobione elegancko a się zleca jak trza :)
Wszystko robiłem na farecli G3 i jako¶ nie mam ochoty znowu się z tym paprać skoro jet inne rozwi±zanie :)

chyba jednak zastosuję te pasty z nowszej serii czyli zielony żółty niebieski i do tego g±bki na rzep.
Czy przed polerk± mogę jechać na myjnię automatyczn± umyć sam± wod± i wysuszyć autko, czy tego się nie praktykuje??

Czy trzeba stosować je wszystkie czy można pomin±ć zielony??
I czy do g±bek na rzep z 3M trzeba dokupić również dysk na rzep z firmy 3M (jest drogi) czy można zamiennik z firmy krzak??
czyli głębsze ryski na lakierze które oczywi¶cie nie dotarły do bazy trzeba najpierw przejechać papierkiem 2000? Dobrze zrozumiałem??

jacklack - 13-08-2009, 09:00

Cytat:
Co zrobię z pozostało¶ciami past?? jako¶ się nie martwię bo jak dwa lata temu polerowałem autko to i się ojciec z dwoma podstawił i szwagier z następnymi dwoma pod polerkę. Potem jeszcze kumplowi zrobiłem i wszystko mi się zwróciło podwójnie :)

No to trza było tak od razu mówić że masz zamiar polerować auta całej rodzinie ;) :)
Cytat:
chyba jednak zastosuję te pasty z nowszej serii czyli zielony żółty niebieski i do tego g±bki na rzep.

i na pewno efekt będzie zadowalaj±cy, również robię na tych pastach i politurach od kilku lat i jestem zadowolony jak i z efektu tak i z estetyki pracy ;)
Cytat:
Czy przed polerk± mogę jechać na myjnię automatyczn± umyć sam± wod± i wysuszyć autko, czy tego się nie praktykuje??

Nie ma znaczenia , ważne zęby auto było czyste i suche
teodor2424 napisał/a:
czy do g±bek na rzep z 3M trzeba dokupić również dysk na rzep z firmy 3M (jest drogi) czy można zamiennik z firmy krzak??

Raczej nie ma takich zamienników ,przynajmniej ja się jeszcze nie spotkałem
Cytat:
Czy trzeba stosować je wszystkie czy można pomin±ć zielony??

no raczej nie , zielony to pasta zgrubna a żółtym nie wypolerujesz rys
teodor2424 napisał/a:
czyli głębsze ryski na lakierze które oczywi¶cie nie dotarły do bazy trzeba najpierw przejechać papierkiem 2000?

Tak, i tu juz jest konieczne zastosowanie zielonego korka ;)

teodor2424 - 13-08-2009, 10:41

A taki dysk nie byłby odpowiedni??
http://www.stryjek.pl/index.php/.379
fakt może jest miękki i się go nie doci¶nie prawidłowo do blachy ale s± podobne trochę droższe gdzie¶ ok 30zł z plastiku i te chyba zdały by egzamin??

co do polerki to mam tak± http://www.makita.pl/inde...log&produkt=156

Nie jest to typowa do auta ale na mokro mi się sprawdziła :) tylko nei wiem czy na suchio tez będzie dobra??

jacklack - 13-08-2009, 12:00

teodor2424 napisał/a:
taki dysk nie byłby odpowiedni??
http://www.stryjek.pl/index.php/.379

Bardzo możliwe że będzie pasował , nie wiem, robie tylko na oryginalnych dyskach z rzepem 3M ;)
Cytat:
co do polerki to mam tak± http://www.makita.pl/inde...log&produkt=156

Będzie dobra, poleruj max. 2000 obr/min

jerryhaj - 13-08-2009, 19:19

zalezy gdzie ta myjnie masz czy pod domem czy 30 km od siebie , bo wiesz w czasie jazdy tez osiadaja sie pyly , tu gdzie pracuje czasem w tym drugim sysytemie 3m niestosuja zoltego korka ale tylko przy jasnych kolorach , ale osobiscie niepolecam robic tak [sysytem to system] , kiedys pracvowalem na farekli w jednym zakladzie i zajebiscie tez efekt koncowy wychodzil i dlugo sie nia nierobilo , wszystko zalezy od techniki rob ienia i praktyki , stosuj sie do zalecen producenta abedzie wszystko oki :) :)
teodor2424 - 14-08-2009, 00:57

Wła¶ciwie to mam szarawo srebrny lakierek na aucie ojciec ma srebrny i tak samo szwagier więc może faktycznie na razie obejdzie się bez żółtego mleczka??

A myjnie mam 1km od siebie :)

Może cie mi podać numery tych mleczek i odpowiednie numery g±bek do każdego z nich??

czy po robocie mleczkiem zielony trzeba myć autko żeby dalej robić żółtym b±dĽ fioletowym korkiem?? czy wystarczy dobrze wydmuchać i jazda z koksem??

A i jeszcze taka jedna uwaga: dzisiaj byłem u nas w mieszalni farb mieli tylko 3M z korakim z tej starej seri czyli biały i niebieski, kole¶ mówił że tego najwięcej schodzi i tym wszsyscy teraz robi±.
Moje pytanie czy stary system jest gorszy czy lepszy od nowego?? I czy mleczko z białym korkiem jest bardziej ¶cierne niż mleczko z zielonym??

jacklack - 14-08-2009, 11:35

teodor2424 napisał/a:
Moje pytanie czy stary system jest gorszy czy lepszy od nowego?? I czy mleczko z białym korkiem jest bardziej ¶cierne niż mleczko z zielonym??

Robiłem zielonym i ja tam jako¶ nie widzę różnicy
teodor2424 napisał/a:

czy po robocie mleczkiem zielony trzeba myć autko żeby dalej robić żółtym b±dĽ fioletowym korkiem??

Powinno się po zielonym lub po białym korku przemyć powierzchnie zmywaczem ale ja np od razu nakładam politury i poleruje
teodor2424 napisał/a:
Może cie mi podać numery tych mleczek i odpowiednie numery g±bek do każdego z nich??

Stary system na którym pracuje obecnie

09374 biały korek Fast cud pasta mocno ¶cierna –g±bka 09550 pomarańczowa płaska
09375 czarny korek mleczko lekko ¶cierne – g±bka 093778 czarna gofrowata
09376 niebieski korek mleczko politura na wysoki połysk – g±bka 093778 czarna gofrowata
09377 czerwony korek zabezp.połysku mleczko na wysoki połysk
http://www.autokosmetyki....14_148_149.html
http://www.autokosmetyki....e,c114_138.html

Nowy system
50417 zielony korek Fast cud pasta mocno ¶cierna - g±bka zielona numeru nie znam ale można używać również pomarańczow± płask±
80349 żółty korek mleczko lekko ¶cierne – g±bka zółta gofrowała numeru nie znam ale można również używać czarn± gofrowat±
50383 fioletowy korek politura wysoki połysk – g±bka 50388 niebieska gofrowała
Tu sobie możesz obejrzeć

No-limit - 14-08-2009, 11:59

jacklack napisał/a:
Tobie to zajmie moim zdaniem ok 10h przy czym jeszcze nie wiadomo czy nie przypalisz lub nie przetrzesz na ostrzejszych krawędziach lakieru)Nie wiem czy w tym wypadku gra jest warta ¶wieczki? ;)

2 dni + pasty i g±bki 400zł..

teodor2424 - 14-08-2009, 12:26

nie rozumiem dlaczego miało by to zaj±c mi 2 dni, s±dzę że w 5-7 godzin bym się lekko uwin±ł. poleruj±c G3 z myciem i polerowaniem mleczkiem sonaxu zajmowało mi to ok 6 godzin

Skoro szanowny forumowicz jacklack robi starym systemem może i ja tego spróbuję bo akurat te pasty mam na miejscu w sklepie bez zamawiania.

jacklack czy w starym 3M po białym musi być czarny korek a potem niebieski i czerwony??
Oczywi¶cie chodzi mi o perfekcyjny wygl±d:)
Ps czerwony korek robi się ręcznie czy też jak±¶ g±bk± lub futrem??

No-limit - 14-08-2009, 12:52

teodor2424 napisał/a:
nie rozumiem dlaczego miało by to zaj±c mi 2 dni, s±dzę że w 5-7 godzin bym się lekko uwin±ł. poleruj±c G3 z myciem i polerowaniem mleczkiem sonaxu zajmowało mi to ok 6 godzin.jacklack czy w starym 3M po białym musi być czarny korek a potem niebieski i czerwony???

Nie wiedziałem ,że masz praktykę.Co do pasty dobra kolejno¶ć/można pomin±ć czarny/.Na koniec futerko.

jacklack - 14-08-2009, 15:16

No-limit napisał/a:
kolejno¶ć/można pomin±ć czarny/

Jasne ze tak ;) ja po białym korku doci±gam niebieskim i na tym koniec nawet kolory czarne można doci±gn±ć tak aby nie było widać żadnych refleksów,

czarnego korka z racji tego że jest to mleczko mocno ¶cierne używam do od¶wieżenia powłok elementów przyległych do lakierowanych

teodor2424 - 14-08-2009, 19:07

Czyli stary system:
Biały korek plus pomarańczowa g±bka po tym
niebieski korek plus czarna gofrowana a po tym co??
czerwony korek i futerko ??
czy po niebieskim wystarczy przejechać samym futerkiem??

To_mas - 14-08-2009, 19:31

wlasnie
do czego używać futerka ?? bo nie do końca wiem z któr± past± moge go używać...

teodor2424 napisał/a:
Czyli stary system:
Biały korek plus pomarańczowa g±bka po tym
niebieski korek plus czarna gofrowana a po tym co??
czerwony korek i futerko ??
czy po niebieskim wystarczy przejechać samym futerkiem??

jak nie wiesz czym to czerowny do polerki ręcznej i na szmatkę ręk±
b±dĽ jaki¶ dobry wosk (ja używam wosku stałego s shella zamiast czerwonego 3m) i tez doskonale sie sprawuje :)

teodor2424 - 14-08-2009, 22:20

No wła¶nie tez jestem ciekaw do czego tak wła¶ciwie jest futerko i jak się je powinno stosować, i pewnie s± jeszcze różne modele.
ja choć futrem nigdy nie robiłem to obstawiał bym za tym że można nawet wosk nałożony ręcznie polerować mechanicznie futerkiem :) czy dobrze my¶lę ??

No-limit - 15-08-2009, 17:52

teodor2424 napisał/a:
Czyli stary system:
Biały korek plus pomarańczowa g±bka po tym
niebieski korek plus czarna gofrowana a po tym co??
czerwony korek i futerko ??
czy po niebieskim wystarczy przejechać samym futerkiem??

Jak na lustro:czerwony i futerko :)

teodor2424 - 16-08-2009, 22:31

Czyli się trzeba zaopatrzyć w 3 podstawowe buteleczki 3M biały, niebieski i czerwony :) i wtedy jazda z koksem :)

[ Dodano: 18-08-2009, 16:45 ]
zaopatrzony w podstawy 3M czyli pastę z białym korkiem , i niebieskim, dysk na rzep i g±bkę pomarańczow± i czarn± gofrowan±, chciałbym przyst±pić do zadania :)

jedno pytanie mi się nasuwa:
Ile ilo¶ciowo się tej pasty stosuje i jak mi wiadomo to dozuję się j± na g±bkę, ale ile??

No-limit - 19-08-2009, 19:50

teodor2424 napisał/a:
Czyli się trzeba zaopatrzyć w 3 podstawowe buteleczki 3M biały, niebieski i czerwony :) i wtedy jazda z koksem :)

[ Dodano: 18-08-2009, 16:45 ]
zaopatrzony w podstawy 3M czyli pastę z białym korkiem , i niebieskim, dysk na rzep i g±bkę pomarańczow± i czarn± gofrowan±, chciałbym przyst±pić do zadania :)

jedno pytanie mi się nasuwa:
Ile ilo¶ciowo się tej pasty stosuje i jak mi wiadomo to dozuję się j± na g±bkę, ale ile??

Jak nowa g±bka trochę pójdzie,póżniej tylko niewielkie ilo¶ci.

teodor2424 - 19-08-2009, 20:35

Tylko że ja chcę w tej chwili od¶wieżyć stary lakier w moim autku i zrobić go na błysk, ale zauważyłem że chyba do takich zadań lepiej używać G3 na mokro, bo tak mi się wydaje że ta 3M z białym korkiem słabo bierze stary lakier.
Może jest co¶ mocniejszego z 3M niż biały??
Polerowałem tym białym tak dlugo aż blacha była tak gor±ca że nie szło dotkn±ć a i tak ryski te głębsze nie zeszły całkowicie (znowuż nie s± aż tak głębokie)
chyba za mało pasty dawałem ale jak dam więcej i grzeję to mi na g±bce osiada taki syf twardy od pasty.
I tak Ľle i tak nie dobrze :)

kalbi - 19-08-2009, 20:42

teodor2424 napisał/a:
ryski te głębsze nie zeszły całkowicie
a co ty my¶lisz, że ryski to Ci sam± past± zejd±?!! pasta jest do polerowania, a nie ¶ci±gania rys! je¶li masz ryski na bezbarwnym to potraktuj je papierem wodnym /2000/2500 tylko z wyczuciem i potem polerka. Po pa¶cie to mog± zej¶ć jedynie ryski drobniutkie od np myjni automatycznej...
teodor2424 - 19-08-2009, 20:57

tak tez zrobię :) znaczy już próbowałem i chyba nawet warto całe autko przejechać papierkiem 2500 bo wtedy łatwiej i szybciej można dopolerowac na lustro :)

jak używałem G3 to fakt było więcej chlapania i syfu ale wiedziałem ile tej pasty nałożyć i jak pracować tak teraz spróbowałem to 3M to nie wiem ile tego nakładać i jak długo na jednym nałożeniu pasty pracować.
Wszyscy pisz± że mało się tego zużywa ale ja zauważyłem że jak pasta ma dobrze dorobić wszystko to trzeba jej tam trochę naładować i tez leciutko chlapie :) co prawda nie aż tak fest jak G3 :)

jerryhaj - 19-08-2009, 22:20

niematuj calego auta , tylko tam gdzie ono tego wymaga , duzo tez niemorzna dawac pasty bo ci wolno bedzie szlo , bedzie sie slizgala po pascie a nie po z matowanym elemencie i wtedy efekt jest kiepski [troche praktyki i ci wyjdzie tak jak trzeba] ;)
ridley - 26-09-2009, 19:46

A jak wyglada kwestia usuniecia po pascie zgrubnej tych mikro kolistych sladow? Dotychczas polerowalem w nastepujacy sposob:
mycia auta co oczywiste
zabezpieczenie plastikow etc
papierem sciernym dobrze wymoczonym glebsze rysy 1500 + 2000
g3 na mokro + gabka twarda pierwszy raz mocno, drugi z lzejszym naciskiem i wiecej wody
plukanie auta
2 i 3 (wykanczajacy) stopien systemu na sucho profitex, srednioscierna pasta z gabka twarda, a wykanczajaca miekka

Niestety wykonczenie na przyslowiowe lustro wydaje sie praktycznie nieosiagalne, a przynajmniej tak czasochlonne ze zupelnie nieoplacalne. Cos robie zle, czy po prostu nikt nie zwraca uwagi na tzw. swirl marks czyli widoczne tylko pod slonce mikro-koliste ryski?

ZIEMBA - 27-09-2009, 14:13

ridley napisał/a:
profitex,

:smiech: :smiech: :smiech: :smiech:
Ridley, chyba chodzi Ci o system na sucho firmy profix. Jeżeli sa to koliste ryski to pewnie po polerce. Może masz brudn± g±bke albo jest na niej jakas stara zaschnięta pasta która zostawia te malutkie ryski.

jerryhaj - 27-09-2009, 17:56

zmien lepiej moze tego profixa na 3m to wyjdzie tak jak trzeba
ridley - 28-09-2009, 00:24

Hmm miekka wyczyszczona gabka czarna farecli, chociaz rozwazam jeszcze jej zmiane na podobna do tej 3m przeznaczonej do wykanczania. A jak sie nie uda to naturalnie sprobuje 3m chociaz syszalem opinie ze profix (sorry za pomylke w nazwie w poprzednim poscie ;) nie jest taki najgorszy znowu.

A moze po prostu przesadzam z checia uzyskania idealnego lustra, ktore po pierwszym myciu auta klienta nawet na myjni recznej znowu bedzie mialo wspomniane koliste ryski?

pawelc - 04-02-2010, 15:09

Mam takie pytanko czy oryginalnie butelki od tych past 3m s± jako¶ plombowane?, bo zakupiłem te pasty na próbę i nie widzę żadnej plomby ...
kalbi - 04-02-2010, 16:50

pawelc napisał/a:
Mam takie pytanko czy oryginalnie butelki od tych past 3m s± jako¶ plombowane?, bo zakupiłem te pasty na próbę i nie widzę żadnej plomby ...


nie s± plombowane.

pawelc - 05-02-2010, 11:02

Dzięki ,czyli trzeba zaufać sprzedawcy ...
No i zrobiłem wczoraj próbę i jako¶ tak opornie mi idzie polerka tymi pastami -ta pomarańczowa g±bka to jaka¶ taka twarda i mało poddaj±ca się i ciężko ni± się robi na obłych elementach -tak ma być ? czy może jako¶ je zmiękczacie ? i na jakich obrotach polerujecie pomarańczow± ? -....

mkautos - 05-02-2010, 11:11

G±bka pomaranczowa ma byc twarda, ale......
Przed prac± nalezy ja zmoczyc , wycisn±c i odwirowac nadmiar wody.
Ma byc wilgotna nie mokra.
Tak± polerujemy utrzymuj±c wilgotnosc np. spryskiwaczem recznym.
Po namoczeniu i wycisnieciu nie zauwazyłem problemow z obłymi kształtami.

pawelc - 05-02-2010, 14:45

czyli nie jest to całkowicie na sucho ;) ,a jak z t± gofrowan± także trzeba zmoczyć przed używaniem? -robiłem do tej pory farecl± i chciałem przej¶ć o półkę wyżej ,a jak widać nic nie przychodzi łatwo -po południu kolejna próba :)
kalbi - 05-02-2010, 15:31

3M robi się na sucho bez moczenia g±bek. Tylko pamiętaj, że 3M to cały zestaw past i ciężko wydobyć super połysk 1 past±. 1 usuwa rysy, druga usuwa hologramy, trzecia nabłyszcza
Matejko - 05-02-2010, 20:21

kalbi napisał/a:
3M robi się na sucho bez moczenia g±bek. Tylko pamiętaj, że 3M to cały zestaw past i ciężko wydobyć super połysk 1 past±. 1 usuwa rysy, druga usuwa hologramy, trzecia nabłyszcza

Tu bym polemizował.

Jadę na wilgotno (kilka kropel na g±bke, i kilka na element *) "białym korkiem",
póĽniej na sucho czarn± g±beczk± i "niebieskim korkiem" - i gotowe.
Przy odrobinie wprawy, wydaje nawet na czarnym lakierze. ;)

Nie trzeba trzech past ani całego zestawu, a woda jest potrzebna - w minimalnej ilo¶ci, ale jest potrzebna.
Szanujmy swój czas.

Pozdro. Matejko

* - dosłownie kropel, nigdy nie więcej niż dziesięć (w porywach, do dwudziestu).

online - 05-02-2010, 22:09

Panowie, warto zwrócić uwagę na to, by zachowywać g±bki w czysto¶ci i swojej odpowiedniej miękkosci ;) Nie doprowadzać do zaschnięcia grubej warstwy pasty (do tego czasem przypalonej).

I najgorsze, a niewielu lakiernikow o tym wie- nigdy nie przechylać g±bki względem elementu, tj. nie polerować bokiem/rantem.

Dobra g±bka to dobra g±bka. Powinno się stosowac tę, któr± zaleca producent danej pasty ;)

mkautos - 05-02-2010, 22:13

Mozna polerowac bokiem g±bki.
Oczywiscie nie zapominaj±c o pa¶cie i wodzie.
Znajde filmik instruktażowy z 3M to go podepne pod temat.
Moze pare innych tez o polerowaniu???

online - 05-02-2010, 22:24

mkautos napisał/a:
Mozna polerowac bokiem g±bki.


Chyba się nie zrozumieli¶my ;) Jakie¶ mniejsze elementy, słupki, listwy, zderzaki mozna.
Ale na czarnym kolorze, przechylaj±c na ranta, na dużym elemencie- ologramy jak cholera! Przynajmniej u mnie. No i g±bka się niszczy, moze dostać bicia, a wła¶ciwa powierzchnia się deformuje...

Co Wy na to?

mkautos - 05-02-2010, 22:27

online napisał/a:
Chyba się nie zrozumieli¶my

Rozumiemy sie doskonale, myslałem o słupku czy felcach.

jerryhaj - 05-02-2010, 22:27

mkautos napisał/a:

Oczywiscie nie zapominaj±c o pa¶cie i wodzie.

wode stosuje sie tylko do starego systemu polerowania , korki o kolorach bialy i niebieski , ale trzeba zaznaczyc ze wode stosuje sie tylko z korkiem bialym , przy niebieskim jak zastosuje sie wode to bedzie rozmazane , przy systemie zielony , fioletowy i zolty korek niestosuje sie wody wszystko na sucho

mkautos - 05-02-2010, 22:38

Zapomniałem o farecli G3 liquid, na filmiku widac jej oleist± konsystencje.
Ponoc rewelacyjna , wydajna.......... i droga.
Ale ponoc bez porownania ze zwykł± G3.
Na filmiku widac ze mimo oleistej konsystencji trzeba dac troche wody.
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Robi ktos t± past±, mozna ja polecic?
Konczy mi sie kubełek 3kg G3 i moze zainwestowac w t± nowsz± wersje ???

[ Dodano: 05-02-2010, 22:43 ]
I wykonczenie G10
http://www.youtube.com/wa...feature=related

[ Dodano: 05-02-2010, 22:46 ]
Dwukrokowy zestaw polerski 3M
http://www.youtube.com/watch?v=FjlSajU84s0

[ Dodano: 05-02-2010, 22:47 ]
Dwukrokowy zestaw polerski dla profesjonalistów DYNABRADE
http://www.youtube.com/watch?v=mJOd3yDBH0w

mirko - 05-02-2010, 23:33

Pasty polerskie 3M oraz Festoll maj± t± zalete,że można nimi polerowac na sucho.
Dzięki temu nie brudz± się tak wykroje i nie wciska się w szpary tak jak przy polerowaniu na mokro. Zamiast pasty z białym korkiem poleciłbym z korkiem zielonym. Po wypolerowaniu elementów powinno sie użyc pasty z korkiem fioletowym,lub niebieskim w celu usunięcia ewentualnych hologramów. (pasta z korkiem fioletowym jest zamienna z pasta z k. niebieskim i jest jej udoskonalon± wersj±) na jasnych kolorach hologramów nie widac,więc mozna sobie odpu¶cic

pawelc napisał/a:
No i zrobiłem wczoraj próbę i jako¶ tak opornie mi idzie polerka tymi pastami -ta pomarańczowa g±bka to jaka¶ taka twarda i mało poddaj±ca się i ciężko ni± się robi na obłych elementach -tak ma być ? czy może jako¶ je zmiękczacie ? i na jakich obrotach polerujecie pomarańczow± ? -....


nie przejmuj się jak pierwszy raz polerowałem past± 3M to po kilkunastu minutach z kwa¶n± min± walnołem j± w kont. Polerke skończyłem Farecl±, ale póĽniej potroszku do przodu i było coraz lepiej.
Pasty nie nakładaj zbyt wiele i zaczynaj na wolniejszych obrotach, stopniowo zwiększaj±c obroty. Je¶li moja wyksploatowana szlifierka dobrze pokazuje to ja poleruje około 3000 obr/min.
Tego nie da sie tak poprostu wytłumaczyc, karzdy ma swoj± wypracowan± technike.
Jeden woli otr± jazde bez trzymanki a drugi.... :)
Pozdrawiam

jacklack - 06-02-2010, 16:25

mirko napisał/a:
Pasty polerskie 3M oraz Festoll maj± t± zalete,że można nimi polerowac na sucho.
Dzięki temu nie brudz± się tak wykroje i nie wciska się w szpary tak jak przy polerowaniu na mokro.

Dokładnie tak jak piszesz mirko,
Odk±d tylko zacz±łem pracować w systemie polerowania na sucho, pastami i politurami 3M, a już od do¶ć dawna stosuje taki system, nie użyłem do polerowania nawet jednej kropli wody, bo nie ma takiej potrzeby ;)
Co do obrotów,.. 1700obr/min zupełnie wystarcza..

mirko - 06-02-2010, 20:42

W poprzednim po¶cie przesadziłem z obrotami, dzi¶ polerowałem i tak jak nasz szanowny admin jacklack napisał obroty około 1700 /min.
inter - 07-02-2010, 22:39

A próbowali¶cie G4 ja używam jej od jakiego¶ czasu nie używa się do niej wody jak do G3 i nie syfi tak bardzo ;)
pawelc - 08-02-2010, 06:22

Zaliczyłem już podej¶cie nr.2 ;) i poszło znacznie szybciej ,dzisiaj podej¶cie nr3 i my¶lę że pójdzie już szybciej ,do białej zostawiam trochę wody po zmyciu szlifowanej powierzchni papierem ,niebieski korek już całkowicie na sucho ,dzisiaj spróbuję całkowicie na sucho i z takimi obrotami jak piszecie...
Niepowtarzalny - 09-05-2010, 17:12

witam
co robicie z g±bkami po polerowaniu, wsadzacie do wody? Uzywam co kilka dni g±bek.

To_mas - 09-05-2010, 17:38

Niepowtarzalny napisał/a:
co robicie z g±bkami po polerowaniu,
myję pod kranem :) )
To_mas - 06-06-2010, 11:35

Trochę odkopię tamt, zauważyłem taki ¶rodek w systemie 3M i nie znam jego dokładnego przeznaczenia, nie jest on ujęty w nowym jaki starym systemie polerowania. Zastanawiam sie do czego on wła¶ciwie jest, do czego go porównać ?

3M Pasta Trizact 50077
http://allegro.pl/item106...ocja_99_zl.html

Mart-Dent - 06-06-2010, 21:22

Do białego korka.
peters1 - 25-06-2010, 22:39

To_mas napisał/a:
Niepowtarzalny napisał/a:
co robicie z g±bkami po polerowaniu,
myję pod kranem :) )

Czyli mam rozumiec ze myjemy za kazdym razem jak sporadycznie poleruje auto czy tak ???
Zastanawialem sie nad tym dopuki nie trafilem na te forum. ;)

No-limit - 28-06-2010, 20:16

peters1 napisał/a:
To_mas napisał/a:
Niepowtarzalny napisał/a:
co robicie z g±bkami po polerowaniu,
myję pod kranem :) )

Czyli mam rozumiec ze myjemy za kazdym razem jak sporadycznie poleruje auto czy tak ???
Zastanawialem sie nad tym dopuki nie trafilem na te forum. ;)


Wrzuć do wiadra z wod± i przykryj :) A na poważnie.Je¶li używasz sporadycznie:zamocz,wyci¶nij ,zamocz:wyciSnij,zamocz i na polerkę,najwyższe obroty.Nie będzesz musiał brać prysznica ;)

peters1 - 30-06-2010, 22:53

No-limit napisał/a:
peters1 napisał/a:
To_mas napisał/a:
Niepowtarzalny napisał/a:
co robicie z g±bkami po polerowaniu,
myję pod kranem :) )

Czyli mam rozumiec ze myjemy za kazdym razem jak sporadycznie poleruje auto czy tak ???
Zastanawialem sie nad tym dopuki nie trafilem na te forum. ;)


Wrzuć do wiadra z wod± i przykryj :) A na poważnie.Je¶li używasz sporadycznie:zamocz,wyci¶nij ,zamocz:wyciSnij,zamocz i na polerkę,najwyższe obroty.Nie będzesz musiał brać prysznica ;)


No prawda,obroty wycisna z gabki wszystko ;)

Bartek-WGM - 30-06-2010, 23:37

peters1 napisał/a:
No prawda,obroty wycisna z gabki wszystko


Nie koniecznie, moja g±bka zostaje lekko wilgotna...może dlatego że polerka kręci max 3000obr...
Ale nie trzeba się zamoczyć przy myciu g±bki. Ja mam wiaderko, myje dokładnie g±beczke po polerowaniu, zakładam na polerke, wsadzam do pustego wiadra i wkręcam na obroty. Woda nie leci na boki i jest szybko osuszona, póĽniej 5-10min na słońcu i po sprawie ;)

Jasiek - 07-07-2010, 19:42

Dzisiaj wzi±łem na testy zestaw polerski 3M i jestem pod wrażeniem efektów jakie można uzyskac.
Szybko¶c pracy i estetyka jest o niebo lepsza od Farecli.
Mam 6 past z ktorych 4 zostawie. Na pewno zielon± zółt± i czerwona. białej nie wezme bo jest za ostra. Ale waham sie jeszcze między jasno niebieska a ciemno niebieska. W sumie efekt tej i tej jest porównywalny choc bardziej mi sie podobała ciemno niebieska tylko ze jest drozsza. Która lepsza?
G±bki to mam pomaranczowa i czarna gofrowana z 3M i podkładke tez 3M

A i jeszcze mam pytanie jesli polerujecie zółta pasta i po niej np niebieska a do obydwu uzywa sie czaenej to macie dwie gabki czy nakladacie zółta polerujecie i bez czyszczenia g±bki dajecie niebieska?

To_mas - 07-07-2010, 20:41

Jasiek, zamiast czerwonej to zastosuj sobie granatow± na hologramy. czerwona to co¶ w stylu wosku w celu zabezpieczenia więc po granatowej możesz sobie na spokojnie inny wosk zastosować.
Co do g±bek to do zółtej pasty nie używam czarnej gofrowatej ale zółtej gofrowatej b±dĽ pomarańczowej płaskiej. Oczywi¶cie możesz stosować czarn± ale do innej pasty proponuje inn± g±bkę (wydatek raczej nie duży a masz po g±bce do pasty)

Jasiek - 09-07-2010, 20:51

Wczoraj miałem calosciowe polerowanie T4. Lakier to akry ale byłl mocno utleniony już prawie matowy. Wła¶ciciel chcial go odswiezyc. No to mysle sobie ze to bedzie konkretny test systemu 3m.
Ale masakra byla!!!!
Szło to nie milosiernie opornie. Zaczalem od zielonego korka z pomaranczowa g±bka. Porazka na calej linii. Pasta mi zasychala robiac takie placki, nie moglem dojsc w zakamarkach.
Po 2 godzinach meki i dopolerowaniu czesci auta tak sie wkur**** ze pasta poleciala w pizdu a znia gabki. skonczylem G3 marzac o wycieraniu zakamarków z tego syfu. Ale rano patrzac do słonka to efekt ej czesci auta wypolerowaniego 3M byl o niebo lepszy od G3. Była taka szklista powloka czego nie bylo na reszcie. wiec sobie mysle ze cos zle robie albo nie mam wprawy.
Zacz±łem od szukania pasty i g±pek (hehe). Dociagnalem zołta pasta i na koniec wszystko Fioletowa i było ¶wietnie.
Jeszcze dzisiaj Polerowalismy całe czarne polo po szlifowaniu ktore wczoraj bylo malowanie i pasta 3M. Powiem krótko trzeba bardziej uwazac na kanty niz G3 i narobilismy sie niemilosiernie ale efekt jest zajebisty. Moge w 100% powiedziec ze przechodze na 3M.

Mam jeszcze kilka pytan odnosnie tego systemu.
1. Zeby dojsc w trudno dostepne miejsca spłowiale/matowione mozna do zielonego korka uzyc innej g±bki (jakiej?) zeby efekt byl zadowalajacy?
2. Co zle robiłem ze podczas polerowania powstawaly mi takie plamki z paty takie twarde ktore musialem zdrapywac az bo ich nie usunalem szmatka?

łysy73 - 09-07-2010, 22:18

Jasiek:

Je¶li chodzi o G3, to łatwiej i szybciej by Ci szło gdyby¶ wystartował z G6 a nie G3, tym bardziej, że był to mocno zapyziały lakier.

Bo ta mało już lubiana Farecla {choć ja od pamiętnych czasów do dzi¶ j± katuję} ma "skopan± numerację".

Każdy rozkminia j± tak: G3 ¶cierna, G10 mleczko, to jako że cyfra 6 jest między 3 a 10, to ta 6-tka musi być gradacj± pomiędzy 3 a 10.

No to logiczne.
Ale nie dla farecli.

W farecli gradacje s± takie:

- G6 mocno ¶cierna
- G3 mniej ¶cierna
- G10 mleczko

Ja tyle lat o tym nie wiedziałem.
Dopiero co¶ około 2-3 lat temu mnie "o¶wiecono"i tak je stosuję.
{osobi¶cie tak jak 3M-a, czyli bez grama wody. Ani kropli -kwestia wprawy i przyzwyczajenia}

Pzdr

mkautos - 09-07-2010, 22:40

Ja tez jeszcze jade na G3.
Mam z 2 kg wiec co robic??? Trzeba j± wyjechac i kupic kpl past 3M.
Jesli moze byc jeszcze piękniej niz mam teraz na farecli to ja juz chyba przy takim elemencie po 3M wymiękne.
Moja recepta na sukces farecl± g3 to gofrowana g±bka bardzo twarda - producent w opisie podaje agresywna.
W przeciwienstwie do normalnego białego twardego pada robiac tym gofrowanym czarne kolory, to efekt jest juz po pierwszym przejechaniu polerk±.
Normalnie ja czuje jak zaczyna wgryzac sie w lakier bez zadnego docisku (wczesniej cisn±łem jak głupi az ręce mi odpadały)
Gofra utrzymuje w wilgotnosci wg zalecen farecli.
Efekt pracy gofrem moze potwierdzic @KaĽmirz - boczek astry w max 10 minut wypolerowałem a całe auto w godzinke bez problemu. Maseczka padła na próbe jako pierwsza i jak nigdy zrobiła sie praktycznie sama.


Zapomniałbym o najwazniejszym.
Prducent padów jest z mojej miejscowosci.
Robi pady rożnego rodzaju i dla różnych firm.
Fiata w Tychach zaopatruje i producentów alufelg.
A koszt jednej szt to 12 zl.
Po ile kupujecie u siebie i jakiej macie jakosci te pady?????

łysy73 - 09-07-2010, 22:46

mkautos napisał/a:
Moja recepta na sukces farecl± g3 to gofrowana g±bka bardzo twarda - producent w opisie podaje agresywna.


Mk... a jaka to g±bka?
Jakiej firmy?
Bo ja z twardych Farecli to tylko u siebie we wsi białe widziałem.

{Ps. Robię Farecl±, ale następne auto na próbę machnę tym osławionym 3M-em i luknę czy mi się bardziej nie spodoba}

A co do obolałych r±czek od dociskania polereczki to na płaszczyzny poziome lepszy jest deko cięższy sprzęt :D :D :D :D :D :D :D

A że u mnie większo¶ć jest takich płaszczyzn, to..................
{Sparky GÓRˇ :D :D :D :D :D :D :D }

Pzdr

mkautos - 09-07-2010, 23:02

łysy73 napisał/a:
Sparky GÓRˇ

Gdybym tylko wiele lat wczesniej wiedział o takiej polerce to nie męczył bym sie polerka eurotec o mocy 2450 wat.
Niby.
Moja ocena:
- ciężka 3.3 kg
- brakuje jej wszystkiego, nawet mocy a o stabilizacji obrotów to zapomnij tak jak i o wolnym rozruchu i przełozeniu *2
Start zatrzymany ręk± przełamuje dopiero przy pokrętle na nr 4 i zaraz sie wkreca na takie obroty ze juz przyłozyc do lakieru nie polecam.
Ale ja, malutki lakierus z prowincji nieswiadom jej niew±tpliwych zalet, katowałem ja i siebie przez 5 lat.
Ale los w swojej dobroci zesłał mnie tu i teraz wiem ze pierwsza i jedyna dobra w normalnych pieni±dzach to własnie SPARKY.
Wielkosciowo jak eurotec, masa ?????, stabilizacja obrotów TAK, wolny start ????
Cena ------ ok 600 zl ------- jestem na TAK.


Ja zaszalałem i mam rupesa lh18ez 1100 wat i obrotach od 750-1850
Uwaga ! !!!!
Start zatrzymany obiema rekami z całych sił zablokowany pad i start z jedynki ! !!!!
Ręce w łokciach poskręcane a rupesik poprostu ruszył.
I dlatego polecam z tanszych polerke spraky bo przy stabilizacji obrotów jak g±bka łapie klar za dupe i robi szkło na czarnym kolorze to własnie zasługa stabilizacji obrotów.
Normalna polerka staje, my krecimy pokrętłem od reg obrotów i sami robimy za stabilizator, w między czasie dociskajac pad do lakieru aby lustro robic i rysy zgubic.
Aha, najwazniejsze.
Polerke sparky ma kolega @Łysy73 i on najlepiej wie na co ja stac.
I to on pokazał mi ze taka polerka jest na rynku w normalnych pieni±dzach.
Ja tylko w jednej kwestii sie nie zgodze z koleg±.
Chodzi o masy.
Rupes ma 1.9 kg i jest to rewelacja.
Ja na płasko robie dach i maske a reszta elementów jest w pionie, wiec masa naprawde nie jest ważna - wazna jest zeby była mała ;)

łysy73 - 09-07-2010, 23:10

Wszystko się zgadza.
Dla tego napisałem, że do płaszczyzn poziomych jest lepszy ciut cięższy sprzęt, ale do pionowych, to.............. to zależy kto poleruje :) :)
Jak za karę to może być i celma z dowi±zan± dodatkowo cegł± dla zwiększenia "stabilizacji"

Nie a tak na poważnie, to wiadomo, że jak kto¶ poleruje auta złożone, to ma większo¶ć elementów pionowych i je¶li nie jest bliskim krewnym Pudziana, to zdecydowanie jest mu lepszy lżejszy sprzęt. No chyba, że lubi ćwiczyć i nie ma czasu biegać po siłowniach, to te ćwiczenia cięższ± maszyn± s± naprawdę jak znalazł :)

marer - 06-09-2010, 09:30

Witam.
Odkopię trochę temat.
Zakupiłem sobie polerkę i chciałem wypolerować auto.
Muszę się zaopatrzyć w pasty i wybór padł na 3M.
Czy biały korek i niebieski mi wystarczy ?
Czy lepiej nowy system złożony z 3 past ?

Mart-Dent - 06-09-2010, 11:47

Stary system też się składa z 3 past. Biały, czarny i niebieski.
marer - 06-09-2010, 12:38

Aha
A czy wszyscy stosuj± tak jak pisze technologia czy może co¶ można opu¶cić?

Mart-Dent - 06-09-2010, 12:54

marer napisał/a:
Aha
A czy wszyscy stosuj± tak jak pisze technologia czy może co¶ można opu¶cić?


Je¶li robisz polerkę budżetow± to kup sobie czarny, lub żółty korek i Ci wystarczy. Je¶li kupisz biały lub zielony to będziesz potrzebował niebieskiego korka do zatuszowania hologramów które porobisz. Ze swojej strony polecam pastę festoola MPA 5000 to tak jak by zielony i żółty korek w jednym i na koniec MPA 11000 nie ma w niej tyle wypełniaczy co w pastach finisz 3M.

To_mas - 06-09-2010, 13:57

marer napisał/a:
Aha
A czy wszyscy stosuj± tak jak pisze technologia czy może co¶ można opu¶cić?

od biedy to możesz pomin±ć pastę "¶rodkow±" czyli odopwiednio żółt±/czarn± ale i tak polecam robić trzema :)

marer - 06-09-2010, 14:09

Dzięki za odpowiedĽ.
A powiedzcie jeszcze jak s±dzicie który system lepszy?
Stary czy nowy ?
Może ma kto¶ jakie¶ porównania.
Bo mam zamiar zamówić biał± i niebiesk± lub zielon± i niebiesk±.
Proszę więc o opinie wasze.

quest - 03-07-2012, 18:34

Witam,a ja mam takie pytanie czy zawsze trzeba używać białej lub zielonej?czy to zależy od stanu powłoki?
giena - 03-07-2012, 18:45

quest napisał/a:
czy to zależy od stanu powłoki?


Tak zależy od stanu powłoki


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group