Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Renowacja Oldtimerów - Opel Kadet 1982 Renowacja blacharsko lakiernicza.

Deca-Durabolin - 24-02-2013, 15:13
Temat postu: Opel Kadet 1982 Renowacja blacharsko lakiernicza.
Taką maszynerię powoli zaczynam dłubać. W miarę postępu prac będę dodawał zdjęcia i opisy.
Narazie demontaż i kołyski potem do piachu z nim ;)
Pozdro.

http://imageshack.us/phot...0116191546.jpg/

Greg - 24-02-2013, 22:05

Będę z niecierpliwością czekał na postępy przy tym kadziorku- też mam takiego w kolejce do renowacji- może i też będzie fotorelacja, ale to dopiero jak będzie na to czas ;)
Pytanko- za co podpiąłeś kołyskę z tyłu??
Nie chce prorokować, ale po piachu znikną progi, tylny pas i prawdopodobnie przedni też nie będzie w za dobrym stanie :) Jak wygląda blacha pod przednimi błotnikami?? W moim będzie dosyć spora rekonstrukcja :)

Deca-Durabolin - 25-02-2013, 00:54

http://imageshack.us/phot...0116191546.jpg/
Greg zobacz w tym linku.
A niech przy piasku odpada wszystko co ma odpaść. bedzie wymiana.
Co do tyłu to jak widać i do wewnetrznej czesci pasa tylnego .

madmax - 25-02-2013, 09:37

Nawet nie tak bardzo to zgnite :)
unek - 25-02-2013, 18:14

Deca-Durabolin napisał/a:
A niech przy piasku odpada wszystko co ma odpaść

Czyli cały idzię w piach ???
Nie lepiej tam gdzie trzeba?

Deca-Durabolin - 25-02-2013, 22:03

a gdzie tam Unek kto to potem wyszpachluje tylko gdzie trzeba i szerzej ;)

Co sądzicie na temat lakierowania proszkowego wahaczy i belki tylnej ? Czy lepiej wypiaskować i tradycyjnie polakierować ?

madmax - 26-02-2013, 23:53

Jak masz pod ręką proszkowe malowanie to oddaj a jak masz gdzies to wozić daleko to weź sobie to wypiaskuj i pomaluj lakierem przemysłowym i finał. I tak sie obije od kamieni.
Deca-Durabolin - 27-02-2013, 17:11

mampod ręką chyba tak zrobimy. dzieki
Pajtek - 28-02-2013, 00:10

Zawieź do lakierowania proszkowego, lakier jest twardszy i bardziej odporny na uderzenia ;)
divineman - 26-04-2013, 00:09

Up to date!



Przed śrutowaniem:








Po śrutowaniu:








A to już po powrocie do warsztatu:










SYBORG - 28-04-2013, 17:06

ladny kadziu i nawet w dobrej kondycji powodzenia dalej
pellek - 05-05-2013, 21:42

Pójdzie trochę łatek, ale widać będzie porządnie zrobiony. Powodzenia ;)
Deca-Durabolin - 29-05-2013, 23:33



Boxxing - 02-06-2013, 12:33

sam robisz blacharke?? jak tak to jaki mig posiadasz?
Deca-Durabolin - 03-06-2013, 23:57

cd
madmax - 22-06-2013, 11:55

Szefie a miało być tylko troche pordzewiałe
To_mas - 22-06-2013, 19:18

madmax napisał/a:
Szefie a miało być tylko troche pordzewiałe
przecież nie ma tragedi :) ja teraz męczę e30 to nie ma elementu gdzie nie było coś spawane. rzygać mi sie chce już tym autem.

a tu nieźle kolega działa, czekam na więcej fotek z odbudowy :D

unek - 22-06-2013, 21:28

To_mas napisał/a:
ja teraz męczę e30

Na co czekasz pokaż w odpowiednim dziale ;)

Deca-Durabolin - 01-10-2013, 20:37

Dalsze postępy : auto pospawane, pocynowane, walnięte epoxydem poszpachlowane, pokryte epoxydem i zapodkładowane. I tysiąc innych rzeczy międzyczasie na nim zrobione.
Elementy też już mamy w podkładzie więc zoastaje podłoga i kolejno lakierowanie wnętrza, komory silnika, el. od wewnątrz i jedziemy do kabiny na całość. No-Limit już szykuje nam kolorek. Pozdrawiam.
Ps właściciel ma b. dużo zdjęć z cynowania i reszty prac więc jak nzajdzie chwilę to wprzuci bo mnie goni czas.

propsiak - 01-10-2013, 22:28

Hmm po ostatnim zdjęciu widać że projekt troszeczkę odbiega od szkicu. :nono: Czemu zawdzięczamy taką inicjatywę ? ;)
pusty24 - 03-10-2013, 13:13

dla mnie identyczne ;]
propsiak - 03-10-2013, 15:18

@upNo może ;D

@topic
Kolego co to jest ten czerwony podkład ??

Boxxing - 03-10-2013, 19:17

pewnie reaktywny :)
propsiak - 05-10-2013, 00:21

Boxxing napisał/a:
pewnie reaktywny :)


Wygląda jak minia jakaś ;p

madmax - 05-10-2013, 10:03

Podkład reaktywny
Deca-Durabolin - 05-10-2013, 16:51

To reaktywny. Auto było prawie w caości wyśrutowane (metalowa wersja piaskowania) i zaraz po tym od razy pokryte reaktywnym bo prace trwały długo i tak by zgnił ;) a reaktywny np, na podłodze i miejscach niedostępnych nawet po b. długim czasie nie wymaga szlifu przed nałożeniem następnej powłoki co oszczędza czas noi kolejny argument na reaktywny to to, że blacha miała kieryś korozję a epox nadaje się na bardzo czystą stal.pozdrawiam
stomek - 05-10-2013, 18:14

APP ma w swojej ofercie coś podobnego, nazywa się 1K. Bardzo dobry do zabezpieczania elementów na dłuższe postoje bez dalszej obróbki. Widziałem juz skorupę po piaskowaniu , która przestała 1 rok pod chmurką po zabezpieczeniu tym specyfikiem i nie było widać rdzy.

Podobnym czymś ze sprayu psikałem kiedys w Wurtha, równie dobry, 2 lata temu na szybko zabezpieczyłem wstawki blacharskie , Pan jeździ tak do teraz :nono:

propsiak - 06-10-2013, 00:46

madmax napisał/a:
Podkład reaktywny


Dzięki pytam bo nie wiem. Mój reaktywny jest transparenty brązowawy i zawsze mnie zastanawiało co to jest ten czerwony podkład :)

Boxxing - 06-10-2013, 14:48

a czym sie rozni srutowanie od piaskowania??
Deca-Durabolin - 06-10-2013, 18:32

Technika srutowania i piaskowania jest bardzo podobna. Piach albo ścierniwo pod ciśnieniem a śrutowanie to taki jakby regularne opiłki metalu. Moim zdaniem agresywniejsze jest ale nie faluje tak blachy bo ten niby śrut jest grubszy szybciej czyści ale zostawia większe pory co akurat dla lakierki jest ok pod względem mechanicznej przyczepności dla dalszych powłok.
W żadnym z miejsc śrutowanych nie stwierdziliśmy pofalowania . Co do reszty elementów które piaskowaliśmy już u nas na warsztacie niestety pofalowania wystąpiły.

[ Dodano: 06-10-2013, 18:43 ]
cd.
Czyli oszyszczenie podłogi, maskowanie, czarny epoxyd ( paul van cristo walczyłeś o czarny epox z novola ;) ) masy klejąco uszczelniające na spawy, zgrzewy i miejsca newralgiczne na to poszła konserwacja o nazwie ks-500 - bitum z grupy csv . Coś mi wcięło fotki po konserwacji albo ich nie zrobiłem tylko uciekłem z tego smrodu ;) podrzucę niebawem ;)
Pozdro.

Boxxing - 06-10-2013, 20:21

nie jestem pewny wiec spytam, tam gdzie byly wzerki dales reaktywny a pozniej na wszystko zarzuciles epoxyd?? reaktywny z epoxem sie nie pogryzie ani nic??
Deca-Durabolin - 06-10-2013, 21:03

Dobrze przeczytałeś. Dokładnie tak. Na reaktywny poszedł epoxyd ale musi byc jeden warunek czyli czas pomiędzy nałożeniem ich na siebie. Podkład reaktywny jak sama nazwa mówi reaguje ze stalą tzn kwas zawarty w podkładzie. reakcja trwa bardzo długo. Technik z novola powiedział mi, że możeliwe jest nałożenie na siebie obu produktów co najmniej po pół roku bo wtedy reaktywny zrobił robote i się nie "odparzą" Podkład epoxydowy ma super przyczepnośc do każdego rodzaju powłok a w technice m/m jest super nośnikiem dla konserwacji. wszystko trzyma się w kupie a dodatkowo epox zapiega przedostawianiu sie wilgoci przez swe silne usieciowienie. A wiadomo na miejsca które pracują warto dać masę bo pracuje ona razem z elenentami i nie popęka -(tanie pękają) przez co mogłaby dostać się wilgoć itp. U nas wilgotność powietrza jest duża więc konserwacji nie żałować. pozdrawiam.
Deca-Durabolin - 10-10-2013, 18:32

Pierwsze lak.. No-limit kolor mega mega ! co prawda xyraliku nie widać ale jak zaświeci słoneczko to pokaże ! ;)
No-limit - 11-10-2013, 14:43

Deca-Durabolin napisał/a:
co prawda xyraliku nie widać ale jak zaświeci słoneczko to pokaże

Tak bardzo nie będzie jarzył ;) Przecież to oldtimer.

Deca-Durabolin - 12-10-2013, 00:51

kolor bajka.
Tutaj na forum kadeta d jest cały temat o nim. pozdro.
A z tym rozcieńczalnikiem to sie kapnąłem jak mi troche popłynęło bo dałem 15% . na szczęście w komorze silnika i niewidocznym miejscu ;)
http://www.kadett.d.pl/forum/viewtopic.php?t=3694

divineman - 25-10-2013, 08:32


Deca-Durabolin - 18-12-2013, 23:18

Jak narazie tyle postępu...
W weekend auto wiozę do kabina na lakier właściwy , potem konserwacja i z mojej strony finito :) :)

Sw.Piotrek - 19-12-2013, 00:18

Ile czasu zajęło tobie polakierowanie wnętrza? Od czego zacząłeś lakierować wnętrze?
Czekamy na efekt finalny. Na pewno będzie funkiel nówka :)

Deca-Durabolin - 19-12-2013, 00:27

Lakierowanie wnętrza wraz z oklejeniem, odtłuszczeniem i do końca lakierem ok. 4h
Oczywiście wcześniej było uzo prac przygotowawczych itp.
Zacząłem od przodu bo tam więcej gimnastyki, skończyłem na tyle.
Problemy jaki napotkałem to światło bo wiadomo dach błotniki a odkryte tyły tylko otwory drzwiowe i bagażnika.
Pozatym tu prawi nic nie będzie widać bo będzie tapicerka więc wyszło aż za dobrze.
Czy będzie funkiel to się okaże.
pozddro

No-limit - 19-12-2013, 18:24

Nurtuje mnie jedno... dlaczego zleceniodawcy określają Cię mianem "ten Typek"?
W Twoim regionie to przyjęte jako określenie żartobliwe z przymrużeniem oka ;) ,czyli określenie pejoratywne na plus czy minus?Bo ja przyjąłbym "ten Typek wie co robi" tylko za dużo chce kasy.
Znamy się jakiś czas ,co prawda tylko wirtualnie,ale przecież obserwuję twoje prace i z całą pewnością nie jesteś "typek" ;)

[ Dodano: 19-12-2013, 19:33 ]
Nie za grubo klaru :)

Deca-Durabolin - 20-12-2013, 00:50

Hej Hej :)
A do czego tak w sumie się odnosisz? Czy określenia jako typek usłyszałeś czy wyczytałeś?
U nas ogólnie tak się mówi , a czasem nawet "Typol"
Dla nas raczej podobnie do określenia gościu, łebek, łepek, ..
A co do klaru... no to grubo !

No-limit - 20-12-2013, 08:46

O "typku" wyczytałem na forum Kadeta.Reszta to przykład mojego negatywnego odczucia na takie określenie.
Kaes91 - 20-12-2013, 20:29

No-limit, Typek, Typas, Typ, okrzyk: Ale typek! a kobietę, sam słyszałem jak JEDEN TYPEK określił mianem "typiara" :glupek: :D
To_mas - 20-12-2013, 20:53

W ogóle nie ekonomicznie ten środek zrobiony, tak sie już nie robi :P gdzie tak wylewać bezbarwny ! !



dobra czepiam się, klasa robota :D

Deca-Durabolin - 20-12-2013, 22:01

Klient nasz pan ! :aniolek:

[ Dodano: 21-12-2013, 17:37 ]
No i AMEN .
Auto wczoraj późnym wieczorem polakierowałem i dziś spakowaliśmy na lawetke i powrót do warsztatu ..
teraz tylko konserwacja wyciać kilka syfów dogłaskać i finisz.
Morka oczywiście fabryka ;) ;)

No-limit - 23-12-2013, 13:24

Jak klar calkiem siądzie morka będzie jak na mojej Toyocie,żeby tylko klient nie zażyczył sobie lustra ;)
Sw.Piotrek - 23-12-2013, 13:45

Pięknie zrobiłeś tego Opla.
Jakim lakierem go polakierowałeś?

madmax - 23-12-2013, 13:48

No i gitarka. TYlko weź tu teraz to poskładaj tak zeby nie porysować. Stres i pot :)
kalbi - 23-12-2013, 17:25

bardzo ładnie polakierowane, co to za lakier bezbarwny na tym autku?
Kaes91 - 23-12-2013, 17:50

No teraz to pojechałeś ;) Jestem pod wrażeniem. Ja bym od takiej roboty osiwiał, żebym musiał sam to wszystko rzeźbić. Szacun :D
Deca-Durabolin - 24-12-2013, 10:55

Dzieki Panowie.
Madmax no bedzie stresu, najważniejsze ,że zawieszenia, silnik i elementy siedzą już na miejscu :)
Lakierowanie wyglądao tak:

Baza- standard.
I klar - 3750s dobarwiony odpowiednio xyralikiem (1,5 warstwy)
II klar - 3750s czysty lakier 2 pełne warstwy.
Wyszła morka bo dp. jest gęsty w przesadzić z rozcieńczalnikiem to łatwo.

Oczywiście kolor i chemię do lakierowania przygotował nam wszechmocny NO-LIMIT :piwosz: No i po raz kolejny jestem pod wrażeniem jegu umiejętności.

Jest tego grubo więc jest świadomość, że siądzie.
Autko oczywiście wymaga polerowania. Nie ma na to siły przy średniej czystości kabinie.
POZDROWIENIA I WESOŁYCH ! !!

zloty213 - 24-12-2013, 17:52

Deca-Durabolin, Sporo się napracowałeś za to efekt końcowy TAFLA miło się ogląda takie prace.

Pozdro :)

propsiak - 26-12-2013, 10:54

Fajnie się takie rzeczy ogląda :) Złom --> kilka fotek pracy --> Igiełka :)

Szkoda tylko że taka masa prac w między czasie . .

brayan99 - 26-12-2013, 11:11

Deca-Durabolin napisał/a:

Baza- standard.
I klar - 3750s dobarwiony odpowiednio xyralikiem (1,5 warstwy)
II klar - 3750s czysty lakier 2 pełne warstwy.
Wyszła morka bo dp. jest gęsty w przesadzić z rozcieńczalnikiem to łatwo.



jaki czas odparowania miedzy 1klarem a drugim ? efekt powalajacy ;)

No-limit - 27-12-2013, 09:20

Skądinąd wiem ;) ,że klar też wyszedł Ci całkiem dobrze mimo,że nie w kabinie ;)
MarcinGSI - 05-01-2014, 08:30

Piękna robota,mam pytanie,czy ja dobrze czytałem dałeś 3 warstwy bezbarwnego?
pellek - 05-01-2014, 15:18

MarcinGSI, 3.5 nawet.
Dlatego że lakier z xyrallicem trzeba przykryć czystym lakierem. I się wtedy grubo robi.

Deca-Durabolin - 09-02-2015, 21:45

A na dzień dzisiejszy kant wygląda TAK. Co prawda to już nie moja robota a klienta ale warto dokończyć galerię. Pozdrawiam.
Deca-Durabolin - 16-03-2015, 20:55

Siema Siema. Temat zamknięty kadzio gotowy. Pozdrawiam
powolniak40 - 17-03-2015, 21:39

ech...
Świetna robota- to pewnie sam to widzisz:) Niezłe połączenie lakieru , tapicerki i felg, takie to- gustowne, nie nazbyt krzykliwe:)
A z moim mg jeszcze tyle pracy:(

Maciek_K - 18-03-2015, 11:11

ile sobie krzyknąłeś za prace blacharsko lakiernicze ?? Może być PW

Kadzio śliczota :D :killer: :killer: :killer:

unek - 19-03-2015, 08:22

Deca-Durabolin, Na dołach drzwi od strony wewnętrznej nie powinien być wałek z masy do końca ??
Chali68 - 19-03-2015, 10:37

Naprawdę fajnie wyszło i nie ma co gadać, dobra robota kadecik dostał nowe życie.
Łukaszu nie czepiaj się gumki bo to szczególik! ;)

unek - 19-03-2015, 17:46

Chali68, Pytam się a nie pruję ;)
Deca-Durabolin - 19-03-2015, 23:33

siema. co do ceny to cały projekt nie zamknął się w 30k ale to nieoficjalne informacje i niepotwierdzone :)
co do masy - powinna tam być gdyby nie fakt, że tam są wyspawane całe doły.
gdybym zmieniał poszycie to by był a tak jest na gładko bo bezsens kłaść na płaską blachę jak tam nie ma zakładki :) :)

Deca-Durabolin - 21-03-2015, 13:31

http://www.gieldaklasykow...99-pln-suwalki/
kalbi - 21-03-2015, 17:07

Deca-Durabolin napisał/a:
http://www.gieldaklasykow.pl/opel-kadett-d-1982-17999-pln-suwalki/
i co to za sens włożyć tyle czasu, pracy i sprzedać za grosze?
stomek - 21-03-2015, 20:53

kalbi napisał/a:
Deca-Durabolin napisał/a:
http://www.gieldaklasykow.pl/opel-kadett-d-1982-17999-pln-suwalki/
i co to za sens włożyć tyle czasu, pracy i sprzedać za grosze?


Przynajmniej nastepny właściciel będzie się cieszył, że pożądna robota za połowe kasy :)

Deca-Durabolin - 22-03-2015, 10:09

Też uważam, że to troche bezsens a ktoś kupi można powiedzieć cacko w małej kasie.
michalLbn - 22-03-2015, 11:45

Kupujący dostaje okoo 10000zł gratis. Dodatkowo zaoszczędziłdużo czasu na rozbieranie składanie, wożenie do fachowca, załatwianie cześci itp.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group