Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Lakiernictwo - techniki - narzędzia - Dobór papierów ściernych

Thumper - 02-07-2012, 19:07
Temat postu: Dobór papierów ściernych
Jeśli w karcie technologicznej mam zaznaczone szlifowanie na sucho 360-500 tzn że zaczynam papierem 360 a potem kończę 500? Czy nie można od razu pojechać 500?
Drugie pytanie tyczące się papierów mokro\sucho. Do tej pory myślałem że drobne papiery są do stosowania na mokro, a z grubszym ziarnem do stosowania na sucho. Ostatnio na elakiery spotkałem się z czymś takim http://www.elakiery.pl/pr...d150mm-6h-50szt . Z opisu wynika że nawet 2000 może być stosowany na sucho. Czy to możliwe?

Ostatnie pytanie. Patrząc na karty technologiczne Novola od podkładu np Protect 300MS mam rozumieć że papier 500 na sucho zostawia takie rysy jak 1000 mokro?
Który system szlifowania jest lepszy pod względem jakości powierzchni na mokro czy na sucho i dlaczego?

abdul - 02-07-2012, 19:23

Mozna odrazu 500, 360 mozna zastosowac do szlifu wstepnego a na koncu wykonczyc 400 lub 500. to czy papier jest wodoodporny nie zalezy od gradacji, sa zarowno 2000 na sucho i mokro. Papiery na sucho przy zastosowaniu maszynki mnozymy 2 krotnie tj. 400 dopowiada 800 na mokro, 500 = 1000. Ja osobiscie wole robic na sucho bo nie ma babrania sie w wodzie i matowanie na sucho jest szybsze i widzisz co matujesz.
Thumper - 02-07-2012, 19:46

Czyli właściwie po co ta woda? Rozumiem że mnożenie gradacji wynika z tego że woda powoduje poślizg i zmniejszenie efektywności szlifowania. Jakiej gradacji użyć przy matowieniu bezbarwnego przed położeniem kolejnej jego warstwy? Nakładam bezbarwny dwukrotnie.
Wojski - 02-07-2012, 20:04

Thumper, nie zrozumiałeś .Jeśli szlifujesz ręcznie na klocku to np papierem 1000 a maszynowo odpowiada to 500 . Dlaczego chcesz matować między warstwami ? nakładasz pierwszą i na to drugą po odpowiednim odczekaniu według karty technicznej .
Thumper - 02-07-2012, 20:15

Już rozumiem, ręcznie robimy większe rysy niż przy maszynce. Niech mnie ktoś tylko napisze dlaczego np novol do szlifowania maszynką na sucho zaleca 360-500, a na mokro 600-1000 z czego to wynika? Wynikałoby z tego że papiery wodne szlifują wydajniej.

Jeśli chodzi o bezbarwny to nie matuje między warstwami, ja nakładam bezbarwny dwa razy. Dzisiaj raz 1,5 warstwy, jutro wyrównuje powierzchnie i znów 1,5 warstwy, chodzi o ślady po szablonach.

To_mas - 02-07-2012, 20:21

Thumper napisał/a:
Już rozumiem, ręcznie robimy większe rysy niż przy maszynce.


Thumper napisał/a:
Niech mnie ktoś tylko napisze dlaczego np novol do szlifowania maszynką na sucho zaleca 360-500, a na mokro 600-1000 z czego to wynika?
to rozmiesz czy nie bo pytasz ciągle o to samo wcześniej sam sobie odpowiadając na pytanie i tak w kółko
Thumper - 02-07-2012, 20:25

Proszę tylko o potwierdzenie że papiery wodne są wydajniejsze od tych stosowanych na sucho i dlatego np novol zaleca stosowanie w/w gradacji?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group