Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Blacharstwo-techniki i narzędzia - Technologia naprawy e60

dawid1989 - 20-02-2012, 22:27
Temat postu: Technologia naprawy e60
Witam panowie.Czy któryś z kolegów wie jak wygląda przebieg naprawy przodu w np e60(alu)
Głownie chodzi mi o wymianę poszczególnych elementów np. okular elementy nie są zgrzewane tylko tak jakby nitowane.Wie ktoś jak to sie "je i z czym"? Chodzi mi o technologiczny przebieg naprawy.
Z góry dzięki za pomoc.

jerryhaj - 20-02-2012, 22:31

spawarka do aluminium lub tak jak na filmiku http://www.youtube.com/wa...feature=related
dawid1989 - 21-02-2012, 16:23

Technologia klejenia elementów jest mi znana.Chodzi mi o takie połączenia ja na focie. cos tak jakby nit ....
Krzychuautim - 21-02-2012, 16:57

http://www.tox-pl.com/pl/...n/tox-twin.html

Tu masz trochę informacji na ten temat.

kuki21 - 21-02-2012, 17:47

jak dla mnie to normalny zgrzew w starszych bemkach masz tak samo
;]

dawid1989 - 21-02-2012, 18:53

Krzychuautim, dzieki za info. takie połączenie jest na podłużnicach. Ale w niektórych miejscach elementy są tak jakby nitowane,widac łebek. niestety aparat tego nie uchwyci.Będe jeszcze niuchał na ten temat :D
kuki21, osobiscie nie spotkałem sie żeby alu było zgrzewane. przynajmniej w karoserii.

Krzychuautim - 21-02-2012, 20:27

Aluminium też się zgrzewa, chociaż stosunkowo rzadko, bo maszyny do tego są bardzo drogie.
To co jest na twoim zdjęciu to nitowanie podobne do tego:
http://www.tox-pl.com/pl/...en/tox-nit.html
z tym że nit jest inny ale zasada taka sama. Jest to dość trudne do powtórzenia w warunkach warsztatowych, ale możliwe, są do tego urządzenia. Co prawda stosowane raczej w produkcji niż w warsztatach. Problem z takim nitowaniem polega na tym że w przypadku zniszczenia(rozerwania) nie można już takiego połączenia skutecznie naprawić w sposób podobny do fabrycznego.

dawid1989 - 21-02-2012, 21:12

Krzychuautim, Bardzo możliwe że to jest taki typ połączenia. Bo widać że coś jest wprowadzone w elementy. Jak kiedyś dorwę jakiś element to zrobie mu sekcje i zobacze jak to wygląda ;] Krzychu skoro piszesz że to bardzo trudne do odtworzenia w warsztacie to jak przewiduje technologia wymiany elementu połączonego w ten sposób? Chodzi mi o zminimalizowanie widoczności naprawy..
ZIEMBA - 21-02-2012, 21:22

dawid1989 napisał/a:
Krzychuautim, Bardzo możliwe że to jest taki typ połączenia. Bo widać że coś jest wprowadzone w elementy. Jak kiedyś dorwę jakiś element to zrobie mu sekcje i zobacze jak to wygląda ;] Krzychu skoro piszesz że to bardzo trudne do odtworzenia w warsztacie to jak przewiduje technologia wymiany elementu połączonego w ten sposób? Chodzi mi o zminimalizowanie widoczności naprawy..


Wymienić w miejscu w którym jest spawane albo kupić ćwiartke na allegro ;)

Krzychuautim - 21-02-2012, 22:09

dawid1989 napisał/a:
Krzychu skoro piszesz że to bardzo trudne do odtworzenia w warsztacie to jak przewiduje technologia wymiany elementu połączonego w ten sposób? Chodzi mi o zminimalizowanie widoczności naprawy..

Wyżej na filmiku z you tube jest właśnie takie urządzenie do wciskania nitów łączących nowe blachy. Taka jest technologia...ma się sprzęt...się robi...oczywiście opłaca się to tylko wtedy gdy takich napraw robi się dużo.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group