Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Renowacja Oldtimerów - Manta B "STEPPAN" BY dioboł

diobol - 23-03-2011, 08:59
Temat postu: Manta B "STEPPAN" BY dioboł
Witam chciałbym po krótce przedstawiac mój projekt moze komus sie przyda lub ktoś wspomoże jakąs dobra radą .
Opel Manta 82r. silnik standard 2.0 przeżarte podłuznice, podłoga i pare innych detali, szerzej jest to opisane tutaj
http://www.mantaclub.pl/f...opic.php?t=8008
http://www.opelomegaforum...php?f=36&t=7955
po zakupie troche manta stała u kolegi a ja zbierałem wiedze , potem nadszedł czas na :
-Piaskowanie ( wiem miała zostac zaraz po piaskowaniu zapodkładowana ale wtedy jeszcze o tym nie wiedziałem i ufałem ślepo pewnym "lakiernikom " wiec prosze bez głupich komentarzy bo i tak przed lakierem pojedzie jeszcze raz do piachu )
-spawanie podłuznic podłogi a własciwie zrobienie na nowo
-rozebranie auta dawcy Omegi A 3.0 24 V
-powikszenie sciany grodziowejj i tunelu na przyjecie tego kloca
-dorobienie mocowani skrzyni beigów + skrócenie mocowania drążka bo biegi wychodziły prawi na tylnij kanapie ;P
-wzmacnianie wachaczy
-przekładka zacisków na wieksze tarcze 296mm wentylowane
-podmiana z tyłu zamiast bębnów tarcze + zaciski
-piaskowanie wszystkich detali + malowanie proszkowe
-wykonanie klatki bezpieczenistwa wg. załacznika J
-remont totalny silnika + głowicy nie było za tanio :(
-wstawione reperaturki na tył oraz progi
-przespawania miski olejowej o 180 stopni bo kolizja była z półkołyską
-wykonanie hydraulicznego recznego ale nie wiem czy działa i czy bedzie montowany
-wykonania totalnie całego wnetrza we floku w jednolitym kolorze
-wypiaskowanie i pomalowanie proszkowo tylniego mostu
-wykonania drażka Watta w zamian za drażek Parhanda

ZAKUP
amorów KONI , przedni pas STEPPAN ( dość unikatowy ) kubełków , pasów szelkowych, spreżyn sportowych , maska błotniki z laminatu, tarcz hamulcowych 296mm wentylowane, przednigo zderzaka Steppan , łozysk na tylni most 700 zł , dorobienie tulei poliuretanowych na całe auto wraz z półkołyska, felgi BORBET E 16x9 +opona 195x45

No i wszystkie fotki mam nadzieje że serwera wam nie zapcham :) w razie pytan postaram sie pomóc,wszelka konstruktywna krytyka jest jak najbardziej na miejscu i jesli pozwolicie i was to zainteresowało bede uzupełniał na bierząco ten wątek
























































































































































Greg - 23-03-2011, 10:19

super projekt :D Robiłem podobne RE/konstrukcje i wiem ile to pracy ;) Cieszę się, że są ludzie z pasją i robią takie "przeszczepy" :P :)
Pytanko- te błotniki z laminatu robiłeś sam czy gdzieś kupiłeś ?? Powodzenia w dalszej pracy ;)

n-man - 23-03-2011, 11:13

mega mega! bez kompromisów patrze, a co to za drążki na dyfrze?
diobol - 24-03-2011, 09:04

Greg napisał/a:
super projekt :D Robiłem podobne RE/konstrukcje i wiem ile to pracy ;) Cieszę się, że są ludzie z pasją i robią takie "przeszczepy" :P :)
Pytanko- te błotniki z laminatu robiłeś sam czy gdzieś kupiłeś ?? Powodzenia w dalszej pracy ;)

Dzięki , jak mozesz zapodaj jakies link z twojej pracy lubie takie rzeczy ogladać , błotniki były kupowane
n-man napisał/a:
mega mega! bez kompromisów patrze, a co to za drążki na dyfrze?

to na dyfrze to jest własnie drążek Watta , przy obniżonym zawieszenieu zwykły drążek panharda potrafi wysunąc most nawet o 2 cm w przypadku Manty w prawą strone , oczywiscie mozna by to zlikwidowac dajac zwykła śrube rzymska na parhanda co jest dobrym rozwiazaniem lecz nie najlepszym , ponieważ przy jakims wiekszym szaleństwie , lub nawew na przejeżdzie na tz śpiącym policjancie zawieszenie sie ugina i znów powoduje lekie wysuwanie sie w bok , co przy drazku Watta nie mam miejsca.
Tak po krótce Watt trzyma most cały czas w osi do silnik

Vauxhall - 24-03-2011, 10:30

Elegancki projekt, ale po co ta klatka bezpieczeństwa... Ja bym go odrestaurował i zostawił w serii. Jedynie jakieś poprawki mechaniczne, czy np. ten swap na C30SE :D

A jak lubisz oglądać takie historie odnowy aut to łap:







Można znaleźć wiele innych, ale te filmiki są zawaliście zrobione i na mnie zrobiły niezłe wrażenie, mogę to oglądać bez końca... :)

Pozdro i wytrwałości życzę, bo przyda się...

Jeszcze to:

http://www.youtube.com/us...u/6/Gyu1DSnHHhI

http://www.youtube.com/us...u/5/aeD-23Go7AI

http://www.youtube.com/us...u/7/qhaxLCt1F_E

diobol - 24-03-2011, 12:06

Klatka jest dla poprawy mojego bezpieczenstwa jakos poprostu lepiej sie z nią czuje , bo jak spawałem ten tunel to jakies taki liche mi sie to wydaje wiec odpukac jak ma mi wpasci te 250 kg do środka to wole zeby była , a przy okazji chciałem sie sprawdzic czy potrafie .
co do Omegatora to znam z forum opelomegaforum.pl i juz widziałem kiedys fajny projekcik
a dla zainteresowanych którzy chca sie dowiedziec co to znaczy ratowanie auta przez duze R zapraszma tu 800 zdjec ale naprawde warto i to dopiero robi wrażenie
http://www.mat.fi/n_index...aturbotc35&g=13

n-man - 25-03-2011, 01:21

tylko nie rób go na takigo jak ten zolty na zdjeciu :) a te same felgi mialem kupic ostatnio z allegro 17' za 650zł były z oponkami :) to nie są te same? hehe
diobol - 25-03-2011, 10:05

n-man napisał/a:
tylko nie rób go na takigo jak ten zolty na zdjeciu :) a te same felgi mialem kupic ostatnio z allegro 17' za 650zł były z oponkami :) to nie są te same? hehe

Jak nie rób go na takiego , chodzi ci o kolor ?? nie no bedzie inny , ale jesli Ci chodzi o konstrukcje, bedzie dokładnie taka , to jest własnie orginalny STEPPAN czyli przedni pas z światłami i zderzak co dokładnie masz na mysli ??
Jesli chodzi o felgi to nie bo moje są 16" i kupowane były z rok temu

[ Dodano: 25-03-2011, 10:58 ]
Jako że alternator orginalnie wraz z mocowaniem i napinaczem paska wielorowkowego w tym silniku jest po prawej stronie i wchodził w kolizje z podłużnicą pozatym uważam że rozłożenie osprzetu (masy) przy tym silniku jest lekko niekorzystne ( ciezkie żeliwne kolektory wydechowe + alternator + mocowanie z napinaczem ) wszystko jest na jednej prawej stronie oraz z myślą o byc może przyszłych modyfikacjach :czarownica: :czarownica: :czarownica: , postanowiłem przełozyc go na lewą strone , co dodatkowo pozwoliło mi napinać pasek wielorowkowy samym alternatorem . Może komuś sie przyda Pozdrawiam



n-man - 25-03-2011, 11:55



chodzi mi bardziej o tą maske, dokładnie o wloty i ten rysuneczek :)

madmax - 25-03-2011, 22:13

Noooo panie kolego. Ja już zacieram powoli ręce i czekam aż to twoje autko znajdzie sie u mnie na placu i będę je upiększał :)
diobol - 26-03-2011, 08:55

n-man napisał/a:


chodzi mi bardziej o tą maske, dokładnie o wloty i ten rysuneczek :)


Zdjecie mojej maski masz gdzies powyżej ma jeden szeroki wlot na środku , i bedzie w jednolitym kolorze bez żadnego rysuneczku :) wiec możesz sobie to jakoś wyobrazić i powiedzieć co myslisz o taki rozwiazaniu , co do maski na tym zdjęciu to jest to tak zwana VIVA średnio mi sie podoba ale swoje kosztuje bo to tez robił jakis nadworny tuner opla (matting , lexmaual nie pamietam ) tylko nie potrawie znaleźć na ebay-u niemieckim

madmax napisał/a:
Noooo panie kolego. Ja już zacieram powoli ręce i czekam aż to twoje autko znajdzie sie u mnie na placu i będę je upiększał :)


Ty juz może sie nie wypowiadaj ;) , od trzech dni prosze cie żebyc mi napisał co mam pobrac z roboty zanim mnie wywalą a tu dalej cisza :biczuje: :biczuje:

madmax - 26-03-2011, 13:16

No bo ja zapracowany chłopak jestem. Ja ci już wszystko pisałem to ty tak zapamiętałeś :killer: :)
diobol - 28-03-2011, 16:18

jako że króciec z chłodnicy , czujnik wentylator, oraz drążek stabilizacyjny ładnie koliduja jak nie z mocowaniem to z obudową rozrządu , a konkretnie filtrem oleju oraz pompa oleju , już nie wspominając że ją lekko stuningowałem przez co się wydłużyła o kolejny 1 cm tak wiec trzeba było jednak opuścic drążek










online - 09-04-2011, 23:55

madmax napisał/a:
Noooo panie kolego. Ja już zacieram powoli ręce i czekam aż to twoje autko znajdzie sie u mnie na placu i będę je upiększał :)


No to zrób dobrze, bo jak będe je widział na naszych drogach, to nie omieszkam mówic kolegą czy znajomym: ooo, ten wóz robił Mad, zapeleniec od klasyków :nono: ;)

Nie ma co, fura mi się podoba, tylko zrobić jak się patrzy ;) Dużo modzisz widać, powodzenia.

madmax - 10-04-2011, 09:41

diobol, Byłeś u Stefana dzisiaj?? Jak sie czuje :D HAHAHA musisz troche wydzierżawić czasu pokończymy reszte. ;]
diobol - 10-04-2011, 11:45

online napisał/a:


Nie ma co, fura mi się podoba, tylko zrobić jak się patrzy ;) Dużo modzisz widać, powodzenia.

A dziekuje no cos tam robie bo lubie ogólnie odpręża mnie to ;) ;)
madmax napisał/a:
diobol, Byłeś u Stefana dzisiaj?? Jak sie czuje :D HAHAHA musisz troche wydzierżawić czasu pokończymy reszte. ;]

nie dopiero będe a Ty wizyte u mieczysława zaliczyłec :PP , a co do czasu , to spoko cos pokombinuje wszystko powoli a tu porcja kolejnych nowości
.... no to lecimy
Zrobilem mocowanie chłodnicy na odbojnikach gumowych drzwiowych wraz z górnymi mocowaniami ....



... potem przeszed czas na konkretna wichure i na upartego zmiescił bym go bez wycinania poprzecznego wzmocnienia miedzy podłużnicami ale zaważyła niemiła niespodzianka i poszło do wyciecia wstawienia profila i załatwani dziury , ogólnie jestem zadowolony zrobiło sie duzo miejsca i narazie nie ma tragedii , jak to niektórzy straszyli







No i założyłem felgi i przy ET30 9" zaliczyłem kolejna niemiła niespodzianke felga ociera o amortyzator , teraz pytanie czy dawac dłuzsze szpilki i dystanse , czy (co bedzie raczej trudne ) szukać dwóch felg węższych na przód oczywiscie w tym samym wzorze jak by ktos miał prosze dac znać .Pozdrawiam i do nastepnego :twisted: :twisted:

michalLbn - 10-04-2011, 13:15

Daj dystans 4-5mm na przód.
diobol - 10-04-2011, 18:07

michalLbn napisał/a:
Daj dystans 4-5mm na przód.

Obawiam sie że to bedzie za mało bo felgi jeszcze nawet nie sa przykrecone na max( nie dochodza do piast ) a juz gniota amortyzator , a grubszy dystans i wydaje mi sie ze moge wyjsc poza błotniki no nic zobaczy sie

diobol - 05-05-2011, 21:03

Po kolei
pospawały sie kielichy z obu stron , i zostały wyszlifowane


zostały spasowane wstępnie drzwi, błotniki maska oraz wykonane mocowania zapinek

no i jeszcze troche ale tu juz musze kogos przedstawiac , co niektórzy już go znaja
Tomka alias Madmax bądz jak kto woli Max chyba sie nie obrazi , a wiec Max to artysta rzeźbiarz , musze go to nazwac bo powiedzenie "blacharz-lakiernik" jest tu conajmniej nie na miejscy , a dlaczego a no dlatego :twisted:









chłopak robi mi jakies urządzenie na biegu
chyba spoter to sie zwie na szybko z mojego miga i kawałka dwóch rurek ,
w ogóle nie wiem o co kaman , po czym wyciaga mi jakies wgniecenia itp....


....i cynujemy dalej
docelowo obie tylnie reperaturki , progi szyberdach zosatał zaspawany i pocynowany i przednie kielichy





A teraz mała ankieta (dziadku do dzieła ;) ) który przód lepiej pasuje
do mojej koncepcji ??Sprawa dosc kontrowersyjna ale nikt mnie nie przekona że na pierwszym foto wyglada lepiej



jak by to delikatnie powiedzieć front z laminatu nie dosc ze miał cała spekana szpachle to i za Chiny Ludowe nie chciał sie spasowac z reszta

jakis krzywy no brak słów , wtedy usłyszałem słowa "zrobimy nowy , z pianki " <bez komentarza> Max dla mnie jestes kozak :)





raptem 6 kg kitu, 4 puszki pianki i troche siatki podtynkowej
i narodziła sie piekna prosta forma do stworzenia
nowego frontu z laminatu





tak to by było na tyle z nowośc

madmax - 05-05-2011, 22:25

No i panie kolego jest GIT
online - 05-05-2011, 22:37

No Mad jest przekolo :taniec: :spoko:
Gdzie tak działacie? Na BTM? To wpadnijcie kiedys na browar :)
Mnie sie fura zajebiście podoba, dużo modów, wiem ile to kosztuje, zwłaszcza czasu zapalu i determinacji. `To 3 rzeczy, które ciężko zmaterializować. Gratki

diobol - 14-05-2011, 20:11

online napisał/a:
No Mad jest przekolo :taniec: :spoko:
Gdzie tak działacie? Na BTM? To wpadnijcie kiedys na browar :)
Mnie sie fura zajebiście podoba, dużo modów, wiem ile to kosztuje, zwłaszcza czasu zapalu i determinacji. `To 3 rzeczy, które ciężko zmaterializować. Gratki

Powiedz gdzie to może wpadniemy ;) , no a pracy rzeczywiście wiele


wsmpw - 14-05-2011, 22:09

co to za bramka co na niej koc wisi?
diobol - 15-05-2011, 12:02

wsmpw napisał/a:
co to za bramka co na niej koc wisi?


To za mną chodziło odkąd mam mante ,no to se zrobiłem próby jeszcze nie zrobiłem ale jestem pełen nadziei , tu dwa linki co to potrafi
http://www.youtube.com/wa...feature=related
http://www.youtube.com/wa...feature=related





ostatnie puzzle które sobie układam na ścianie , bo nie ma już powoli gdzie :-( :-(
No i obiecana próba co prawda tylko karoseria z zawieszeniem , bez szyb, drzwi , silnika i skrzyni , ale nie majac kanału lepsze takie coś niż nic






wsmpw - 15-05-2011, 12:47

no pięknie sam robiłeś ? skąd te siłowniki wziąłeś jak wysoko się podnosi tłok?muszę sobie w kanale taki lewarek zamontować ale twoje rozwiązanie też piękne ;)
diobol - 15-05-2011, 18:41

wsmpw napisał/a:
no pięknie sam robiłeś ? skąd te siłowniki wziąłeś jak wysoko się podnosi tłok?muszę sobie w kanale taki lewarek zamontować ale twoje rozwiązanie też piękne ;)

Tak sam wszystko zrobiłem , siłownik kupiony z allegro najczesciej stosowany do żurawi wyciagania silników. po rozłozeniu ma ok 1m chyba nie pamietam

resko - 15-05-2011, 19:36

Piękna sprawa
diobol - 25-05-2011, 20:01

przeróbka sprzegla na hydrauliczne po mojemu , nie chciałem dziurawic już sciany grodziowej wiec poszłem w drugą strone, może komuś sie przyda . zastosowana pompa to orginał z omegi 3.0 reszta na fotkach












diobol - 25-09-2011, 11:29

żeby nie było że nic nie robiłem ,tylko winni sie tłumacza ale oto powód czemu to wszystko tak wolno idzie ;)
Jesli komus to przeszkadza w tym temacie prosze wyrzucić








no i sie zaczeło
wstepne plany co do sarenki
idziemy na ful orginał żadnych swapów ,modyfikacji ewentualnie lekkie ulepszenie tego co fabryka zrobiła
czyli zamaist zwykłych prętów , pręty z nierdzewki , podobnie z parapetami
piaskowania , ocynkowania, moze kateforeza
















michalLbn - 26-09-2011, 21:17

Super! Gratuluję podejścia do syreny!
diobol - 01-10-2011, 20:48

michalLbn napisał/a:
Super! Gratuluję podejścia do syreny!

Dzięki
A teraz wracamy juz do Manty










pusty24 - 01-10-2011, 21:17

skad masz czas na to wszystko?
zazdroszcze

godne podejscie do sprawy

madmax - 02-10-2011, 09:21

HAHAHA jak on mi powiedział ile na to czasu poświęca to stwierdzam ze jest hardcorem. Ale to szczegól. :D Ale podobno jak sie robi po malutku kawalkami to robota 100% razy lepsza niż jak wszystko na HURAAAAAAA
diobol - 02-10-2011, 21:06

pusty24 napisał/a:
skad masz czas na to wszystko?
zazdroszcze

godne podejscie do sprawy

No właśnie z tym czasem to nie jest za kolorowo , ten wydech robiłem 5 tygodni a dlaczego ,Max wie to racja
A no dlatego że z moją lepszą połówką mam uzgodnione jedno wyjscie na garaż w tygodniu i to też dopiero jak wywiąże sie z moich ojcowskich obowiązków ( kąpiel ukochanej córeczki ) czyli ok godziny 20 a że garaż jest pod czyimś mieszkaniem to hałasować ( krzesać iskry i walić młotkiem ) moge tylko do 22 a potem to już "cichutka robota " , no i tak to sie ciągnie małymi kroczkami ale ja cierpliwy i uparty jestem ,temat Manty już sie ciągnie 3 rok ,ale mysle ze jak lakiernik nie da ciała, a nie powinien bo sprawia wrażenie konkretnego gościa ;) to na Euro 2012 wyjedzie

unek - 03-10-2011, 08:32

diobol napisał/a:
temat Manty już sie ciągnie 3 rok

no to prawie jak Kazimierz ;)
diobol napisał/a:
jak lakiernik nie da ciała, a nie powinien bo sprawia wrażenie konkretnego gościa

a kto to ??? :D

jaco1509 - 03-10-2011, 16:29

Tą wełnę to Ci kolego wydmuchnie za parę kilometrów. Zeby tego uniknąć, wystarczyło okręcić rurę perforowaną wełna stalową, jak najciaśniej się da, potem mocno okręcić drutem i na koniec wełna mineralna. Tak się robi przelotowe tłumiki w motocyklach i na prawdę długo wytrzymują.
Ryba - 03-10-2011, 19:48

Ano właśnie, u mnie też rowerek się robi już pół roku, nie to co kiedyś, są już inne obowiązki, ale mimo wszystko JA nie żałuję ;]
diobol - 07-03-2012, 16:39

Omega A 2.0 w koncu sie udało
tym samym uniknę cięcia i spawania półosi




michalLbn - 07-03-2012, 21:19

Ładna szperka. Zacieśniasz?
diobol - 09-03-2012, 20:55

michalLbn napisał/a:
Ładna szperka. Zacieśniasz?

Nie rozłożyłem tylko w celach dydaktycznych , przeczyszczenia , oraz wykasowania luzów żeby spinała jak fabryczna , ale okazało sie ze nie trzeba

madmax - 09-03-2012, 22:15

Stefciu tylko dobrze poskładaj, żebyś pękniętego jeża potem nie zrobił przy wyjeździe z garażu.
diobol - 10-03-2012, 08:54

madmax napisał/a:
Stefciu tylko dobrze poskładaj, żebyś pękniętego jeża potem nie zrobił przy wyjeździe z garażu.


Mieciu Ty sie nic nie martw , zanim sie do tego zabrałem to dosc intensywnie przez dwa tygodnie nad tym rozmyslałem i przeżywałem wewnętrzną rozterke , potem zadzwoniłem do 5 czołowych firm tuningowych w polsce oraz do Krysi z gazowni , wszyscy powiedzieli że powinienem dac sobie rade , więć postawiłem wszystko na jedna karte, raz sie żyje i zaryzykowałem , wiem niezły ze mnie HARDCOR ;) , a teraz potrzebuje porady

Jako że moje umiejętności spawalnicze jak i sprzet sa takie a nie inne , chciałbym sie poradzic , w jaki sposób sprawdzic szczelnosc tej miski stalowej która przespawałem o 180 stopni , wolałbym miec pewnosc przed ewentualnym montażem ,ktos mi kiedys mówił tylko nie wiem czy kitu czasem nie wstawiał ze sa takie firmy , które zajmuja se naprawą np. dziurawych baków paliwa , (zanużaja taki bak w jakims plastiuku i niby jest oki , ale nie wiem czy to prawda , a może ma ktos inny pomysł ??


madmax - 10-03-2012, 14:05

Ha a ja wiem jak to zrobić zeby bylo super szczelne. Zacynować :) Zrobiłem tak bak od ciągnika bo byly dziury na dziurze. Zaspawałem i dla pewnosci pozalewalem cyną.
Albo palnikiem i mosiądzem.

diobol - 21-07-2012, 10:37

Na początek parę fotek z piaskowania i malowania alternatora



No i potem przyszedł czas na silnik i skrzynie biegów, najpierw czyszczenie i parę ładnych godzin na szczotce, wiertarce i paru jeszcze innych wynalazkach








no i juz odnowione






w miedzy czasie dokończyłem miske olejową tzn komory antyprzelewowe oraz poszła rurka z bagnetu , miska pojechała do powtórnego spawania tym razem tigiem gdzie sprawdzili tez szczelnosc spawów jakimiś białym i różowym sprayem , i tu podziekowania dla Dedana za ogarniecie tematy , chodz przyznam szczerze że troszke sie zwichrowała i jak nie bedzie ciekło to bedzie cud , no i potem standard piaskowanie malowanie





No i jak już było fajnie tzn silnik sobie przerzuciłem na bok i zabierałem sie do przykrecenia miski i po raz ostatni przymierzeniu czy czasem wał korbowy nie koliduje ze smokiem bo przypominam że podobnie jak miska u mnie to jest wszystko odwrócone o 180 stopni i blachami które wspawałem do miski, kręce wałem jeden drugi trzeci obrót wszystko git , ale potem jakos próbuje jeszcze raz i ni h...., sorry za słownictwo ale myślałem że mnie rozpie....
kombinacje co sie stało , rozpiołem rozrzad tzn posciagałem łancuch i dalej wał wykonywał jakieć 90%obrotu i dalej nie szło w żadna strone , myślałem że może cos wpadło do cylindra ale tak wszystkiego pilnowałem że to nie mogło byc możliwe wszystko było pozatykane ale uruchomiłem odkurzacz z długą rurką i nic dalej wał nie robił pełnego obrotu , potem juz mnie naszły mysli że sie zawór upierniczył i sobie grzecznie leży na tłoku , wkurwi.... na maxxxa miałem do wyboru
1.odstawiac ten silnik na bok i zabrac sie za drugi albo
2. rozkrecac głowice w tym
wybór padł na opcje numer 2 poszukałem uszczelki pod głowice i i po sciagnieciu głowice zalaniu jej moim oczom ukazał sie taki widok







to co blokowało wał do wykonania pełnego obrotu okazało sie nic innego jak nagar i cały syf który był w cylindrach i komorach spalania który sie spiętrzył w jednym miejscu po przerzucenie silnika na bok ogólnie z 5mm syfu , tłoki w tulejach latały jak kryka w kiblu ( po polskiemu to jak kij w wiadrze ) poszły do wyjecia , ale jak sie okazało problemem nie były wyrobione tuleje , tylko wyeksploatowane pierscienie (jak można to tak nazwac ) za mało sprężyste po zmierzeniu przerwy na zamku na pierscieniu olejowym założonym w cylindrze luz powinien sie mieścic w granicach 0.2-0.4 mm podczas gdy moje miały 0.6 w porywach 0.7 , majac komplet pierscieni przyszykowany na pierwszy silnik , pomyslałem że włoże nówke sztuke dla porównania i rzeczywiście nówka dała wynik równe 0.4 mm co swidczy o troszke wyrobionych już cylindrach ale mieścimy sie w granicy wiec długo sie nie zastanawiałem tłoki do Akry ( panowie ten płyn czyni cuda bez szorowania po dniu moczenia tłoki czysciutkie ) no i dokupiłem troszke materiałow (uszczelki, nowe łancuchy rozrzadu , olej do skrzyni orginał z GM olej do dyferencjału Motul Pa 90 (dedykowany do szpery ) , swiece , 4 simeringi, krótki pasek klinowy 900 mm masa uszczelniejaca z GM filtry płyn ham. łożysko oporowe) popychacze przeszły małe spa wymoczone opróżnione ze starego oleju , powypinałem zaworki i tu uwaga dla potomnych trzeba troszke uważać żeby nie zrobic jakiś dziwnych zadziorów na głowicy bo potem to tylko pilniczek i delikatnie wyszlifowac , no i głowica poszła do planowania zostały wymienione uszczelniacze , na prowadnicach nie było luzu no i dotarcie zaworów











Po założeniu nowych pierscionków tłoki siedza super tzn, nie ma już tego wyczuwalnego luzu ,założyłem nową uszczelke po głowice , troche mnie martwia te wżery na bloku ale za zrobienie płaczczyzny w 6 cylindrowym bloku życzą sobie kosmos , wierze że bedzie dobrze , założyłem ponownie rozrzad który w tym silniku to już robie poraz xxx poskrecałem cała reszte , i przykreciłem miske i wszystko sie kreci i chodzi tak jak powinno




Nastepnie zabrałem sie za wzmocnienie otwórów w przedniej belce + skrócenie kielichów standard piaskowanie i malowanie wraz z maglownicą









Potem troszke szeroko pojętej "kosmetyki "
i para ładnych godzin oklejania , czyszczenia i lakierowonia









No i potem to juz dalsz częśc składania, coś nie co trzeba jeszcze dopracować , a efekt ogólny .... to już pozostawiam wam do oceny .
W tym miejscu należa sie znów podziekowania dla Brayana ,Senatora i bc30se za wyrozumiałosc i odbieranie moich telefonów No i dla Madmaxa za cierpliwe znoszenie moich zachcianek piaskarsko-lakierniczych


















unek - 21-07-2012, 11:22

diobol, Ładny ten silnik ;)
no to teraz wrzuć zdjęcia budy :D

pusty24 - 21-07-2012, 16:27

piękna robota ;)
madmax - 21-07-2012, 23:43

unek napisał/a:
diobol, Ładny ten silnik ;)
no to teraz wrzuć zdjęcia budy :D


NIE :nono:

SIlnik to jest cudo ;]

To_mas - 22-07-2012, 00:16

silnik miażdży wyglądem :D
Ryba - 22-07-2012, 09:35

Ooo ... ale wypas; ile to zajęło ?
diobol - 23-07-2012, 16:17

dzieki panowie za miłe słowa

Ryba napisał/a:
ile to zajęło ?

Za długo stary wierz mi samo czyszczenie tej skrzyni biegów to jak bym tak zliczył to z 4 godziny w jednej pozycji z wiertarka w ręku

diobol - 14-08-2012, 13:54





























Na tym ostatnim zdjeciu to wyglada jak armata gotowa do wystrzalu :lol:

pellek - 14-08-2012, 15:14

Cudo :aniolek:
pusty24 - 14-08-2012, 15:19

padłem ;)
Boxxing - 14-08-2012, 16:46

kurcze to jest furacz , powodzenia w ukonczeniu projektu
madmax - 14-08-2012, 21:00

diobol, Miażdżysz cyce kolego. Podpowiem ci jeszcze przykręć sobie skrzyniężebyś nie musiał sie wkurzać potem leżąc pod autem. :) Ja tez mam małą fotkę dla ciebie ale to już na gg ;]
unek - 14-08-2012, 23:12

madmax, ty nie pier.. tylko wstawiaj zdjęcia jak już to wygląda w sensie blachy :D
mały fg - 15-08-2012, 09:04

Oszalałem jak to zobaczyłem!!! :) Ty naprawdę jesteś nie z tego świata i śmiało mogę powiedziec że Boyd Coddington albo Chip Foose to ci mogą skoczyc... i do pięt nie dorastają!!! ;) Powodzenia
PROJEKTER - 15-08-2012, 13:15

Sformułowanie "Moje Hobby to samochody" powinny być zarezerwowane dla takich ludzi jak TY @diobol ... Jedyne za co można Ciebie tu opierdzielić to ... syf jaki masz w garażu. Reszta super.
diobol - 16-08-2012, 14:13

pellek,pusty24,Boxxing,madmax,unek,mały fg ,PROJEKTER napisał/a:
......


Dzieki Panowie takie komentarze śa bardzo budujące , z tym Boydem Coddingtonem i Chipem Foosem to przesadzone ale i tak dziękuje

madmax napisał/a:
diobol, Podpowiem ci jeszcze przykręć sobie skrzyniężebyś nie musiał sie wkurzać potem leżąc pod autem.

Wiem wiem stary tylko musze jeszcze dokręcić , tarcze i docisk co mam zamiar zrobić dzisiaj i potem juz wszystko zastreczuje i pojedzie armata do kąta ;)

a co do tego
PROJEKTER napisał/a:
Jedyne za co można Ciebie tu opierdzielić to ... syf jaki masz w garażu. Reszta super.

to wytłumaczenie jest proste aczkolwiek tylko winni sie tłumacza , powodem tego całego syfu jest "czas" a właściwie jego brak , jak ide do garażu dwa razy po 3 godziny to poprostu pod koniec szkoda mi czasu na spratania narzedzi bo wole coś jeszcze zamontowac , cos dokrecić , bo inaczej znów tydzien czekania aż bedę mógł to dokończyć , dlatego szkoda mi czasu na składania i rozkładanie tego bajzlu , ale to i tak mnie nie tłumaczy i też mnie razi w oczy i denerwuje jak chodze po narzędziach dosłownie

grzes198320 - 16-08-2012, 22:50

masz cierpliwosc ;) powodzenia super robota
Deca-Durabolin - 18-08-2012, 09:52

diobol napisał/a:
ide do garażu dwa razy po 3 godziny


Z autem dajesz sobie radę super.
Myślę, że dałbyś też radę przeciwstawić się drugiej połówce :nono:

madmax - 18-08-2012, 14:11

Cytat:
Myślę, że dałbyś też radę przeciwstawić się drugiej połówce :nono:


Stefciu jest troszczącym się tatusiem i pewnie sam by nie chciał dłużej w garażu siedzieć. :aniolek:

diobol - 20-06-2013, 10:51

może troszke z chęci wytłumaczenia sie , a może też żeby troszke sie pochwalic o ile jest czym wklejam pogladowe zdjecia co zajmowało mi czas w momencie gdy manta stała u lakiernika , a ze wzgledu na zmianiajace sie przepisy w dniu 22 czerwca odnośnie rejestracji pojazdów marki SAM odpuściłem temat manty i musioałem skonczyc cos co zaczołem pół roku temu dla zainteresowanych wklejam link jak kto chce to zobaczy
http://www.lotus7.pl/foru...der=asc&start=0
i zdjecia pogladowe co było i co sie stworzyło , jeśli władzą tego forum nie odpowiada to co wkleiłem to proszę o wykasowanie i rozumiem
TEN SAMOCHÓD DEDYKUJE OJCU KTÓRY UMARŁ 28.04.2013 TRZYMAJ SIĘ TATO






madmax - 22-06-2013, 11:17

Stefciu ja to czekam aż mnie tym przewieziesz tylko sobie pampersa kupię :) ...
DObrze że manta jest u ciebie i czai się za rogiem może kiedyś doczeka sie dokończenia fotrelacji na forum. ;]

dd1991 - 29-06-2013, 22:19

Na skrzynie biegów dałeś epox i ...? co do bloku silnika bo jestem na etapie szlifowania, jakie lakiery poszły na niego? głównie chodzi mi o temp.
pusty24 - 30-06-2013, 22:19

blok silnika rozgrzewa soe do okolo 100*C wiec zwykły lakier wytrzyma
mysle ze czarny lakier na aucie w sloncu ma podobna temperature ;)

a robota tego pana poprostu bajka

propsiak - 14-07-2013, 15:56

O ku*wa grubo :D :D Pokaz jak kasta wyglada :)
pellek - 20-11-2013, 18:59

diobol, Ile wyniosło Cię zbudowanie takiego autka? Kupiłeś BMW e36 i poszły części do tego tak?
madmax - 20-11-2013, 19:29

pellek napisał/a:
poszły części do tego tak?
NIE:P
diobol - 21-11-2013, 08:47

pellek napisał/a:
diobol, Ile wyniosło Cię zbudowanie takiego autka? Kupiłeś BMW e36 i poszły części do tego tak?

na chwile obecną ok .15 , a co do koncepcji z BMW to zrezygnowałem ponieważ silnik okazał sie średniej jakości , a po za tym zmieniajacy sie termin przepisów rejestrujących pojazdy marki SAM (22 czerwca b.r.) utwierdziły mnie w przekonaniu że lepiej nie pakowac sie w projekt który nikt nie przetarł jeszcze w polsce lub jest ich bardzo mało mam na mysli lotus + silnik BMW , , to poszedłem juz droga która była w miare opanowana czyli silnik i podzespoły z Poloneza Rovera


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group