Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Lakiernictwo - techniki - narzędzia - lakierowanie od golej blach

seba19862 - 22-03-2009, 21:53
Temat postu: lakierowanie od golej blach
lakierowanie od golej blachy jak co pokoleij i co polecacie ????? pyta i nie pracuje w zawodzie a wiec prosze pomuszcie mam swoja milosc ktura nie jest urzywana od swieta to bmw e34 auto z charakterem a wiec pomuscie chcem miec je dlugie lata i prosze profenalistow
S1600 - 22-03-2009, 22:24

Cytat:
lakierowanie od golej blachy jak co pokoleij i co polecacie ????? pyta i nie pracuje w zawodzie a wiec prosze pomuszcie mam swoja milosc ktura nie jest urzywana od swieta to bmw e34 auto z charakterem a wiec pomuscie chcem miec je dlugie lata i prosze profenalistow


popierwsze pisz jakoś normalnie

po drugie juz to gdzieś jest poszukaj

a tu masz to opisane w trzech krokach

1. Podkład epoxydowy

2.podkład akrylowy

3. lakier

jacklack - 22-03-2009, 22:44

Cytat:
lakierowanie od golej blachy jak co pokolei


Na gołą oczyszczoną z ewentualnej rdzy a następnie odtłuszczoną zmywaczem blachę nałóż najpierw podkład epoxydowy (pełną kryjącą warstwę)w celu zabezpieczenia antykorozyjnego..po jego wyschnięciu nałóż podkł.akrylowy,następnie jego szlif i powłoki wierzchnie
Jeśli te miejsca uszkodzeń wymagają szpachlowania ,to możesz nałożyć szp.poliestrową na wcześniej nałożony i wysuszony podkł.epoxydowy bez jego matowania (nadawania przyczepności ,czyli szpachle bez pośrednio na epox.)
Po szlifie szpachli papierami odpowiedniej gradacji do obróbki na sucho nałóż jeszcze raz podkład epoxydowy na miejsce naprawiane (czyli na oszlifowaną szp.jak i na jej obrzeża)
Po wyschnięciu drugiej warstwy epoxu.nałóż podkład akrylowy (dwie pełne warstwy)w celu wypełnienia drobnych rys po szlifach szpachli.i nadania odpowiedniego podłoża powłoce wierzchniej ,czyli lakierom akrylowym czy bazowym

Podkład epoxydowy;
Zachowaj proporcje ,czas schnięcia utwardzacza ,rozcieńczalnika i sposób nanoszenia w/g.zaleceń producenta (patrz na informację na opakowaniu)

Szpachla poliestrowa;
Zachowaj proporcję i czas schnięcia w/g zaleceń producenta (patrz na opakowaniu)

Szlif szpachli:
Po wyschnięciu szpachli można szlifować ją następującymi gradacjami papierów:
szlif podstawowy szpachli zgrubnej na sucho;
Najlepiej pierwszy zgrubny szlif zrobić maszyną oscylacyjną P 100,,następnie na klocku (na heblu) ręcznie poprawić (wyprowadzić powierzchnię) P 100.. wykończyć P 120 również na klocku (na heblu) ręcznie,, po czym szlif na maszynie P180-240 w celu wycięcia wszystkich rys powstałych na szpachli i jej obrzeżach po szlifie ręcznym..

nałożyć szpachlę wykańczającą ;

Po jej wyschnięciu pierwszy zgrubny szlif maszyną P 180 po czym ręcznie P120 na klocku(heblu) i znów wykończenie maszyną oscylacyjną szp. wykańczającej P 240-280

Na takie wykończenie szpachli można nałożyć podkład podkład akrylowy
Podkład akrylowy;

Zachowaj proporcje ,czas schnięcia, utwardzacza ,rozcieńczalnika i sposób nanoszenia w/g.zaleceń producenta (patrz na informację na opakowaniu)


Szlif podkładu akrylowego;

Po wyschnięciu podkładu akrylowego można go szlifować:
Szlif zgrubny; P220 ręcznie na klocku (na heblu)po czym na maszynie oscylacyjnej P320 wycinając wszystkie rysy po szlifie ręcznym i jeszcze poprawiając P 400 również na maszynie
Miejsca nie dostępne dla maszyny oscylacyjnej szlifować P 800-1200 na wodę

S1600 - 23-03-2009, 08:47

Kapitanie ale to juz było :) po co spamować jak dla mnie tutaj opisałes to juz zupełnie super dokłądnie wiec juz nie ma sensu otwierac kolejnych takich tematów tylko kierować na ten
Luk - 23-03-2009, 16:21

Jacklack jak kolega to przeczyta to zrezygnuje z remontu ;)

mam podobne pytanie co do tematu: mam do pomalowania świerzo wstawione progi, i nie wiem co położyć POD "środek ochrony karoserii" a co NA? pod lakier :)

kombinuje tak: epoksydowy> baranek> podkład akrylowy > baza > lakier

dobrze bedzie? :czesc:

jacklack - 23-03-2009, 16:31

Luk napisał/a:
kombinuje tak: epoksydowy> baranek> podkład akrylowy > baza > lakier


Po co Ci akrylowy na baranka?
Nałóż epoxydowy>baranek>baza>bezbarwny o ile nie masz szpachlowania ;)

Luk - 23-03-2009, 16:40

nie wiem, nigdy nie używałem baranka wiec pytam ;) ok ok dzięki za info :D

jeszcze jedno... epoksydowy można bezpośrednio bazą malować? bo jeszcze nie wiem jak to auto wygląda ;) i jak trzeba coś poza progiem pomalować to ten akryl podkład jednak bezpośrednio pod baze musiałbym chyba dać ;)

jacklack - 23-03-2009, 17:20

Luk napisał/a:
epoksydowy można bezpośrednio bazą malować?


Zalecane jest nałożenie na podkład epoxydowy podkładu akrylowego bądź to w formie wypełniacza bądź techniką m/m

Zdarza mi się że nałożę bazę wodną bezpośrednio na epox. i nic się nie dzieje

gola - 23-03-2009, 19:38

ja tez nakladam baze konwencje bezposrednio na epox w systemie m/m i tez nic sie nie dzieje.
No-limit - 23-03-2009, 19:42

gola napisał/a:
ja tez nakladam baze konwencje bezposrednio na epox w systemie m/m i tez nic sie nie dzieje.

Dobry podkł. epoxy spełnia zadanie antykor. i wypełniacza.

zibi86 - 24-06-2009, 23:49

jacklack napisał
Cytat:
Jeśli te miejsca uszkodzeń wymagają szpachlowania ,to możesz nałożyć szp.poliestrową na wcześniej nałożony i wysuszony podkł.epoxydowy bez jego matowania (nadawania przyczepności ,czyli szpachle bez pośrednio na epox.)

ja mam male pytanko bo tego watku nie rozumiem jesli nakladam na gola blache epoxyd czy np wash primera potem na niego akryl to nie musze szlifowac podkladu pod szpachle nie odpadnie mi pozniej bedzie miala przyczepnosc ???

jacklack - 24-06-2009, 23:56

zibi86 napisał/a:
jesli nakladam na gola blache epoxyd

To możesz na niego bez szlifowania nałożyć szpachlę poliestrową,podkład akrylowy jako wypełniacz bądz techniką m/m,(a nawet bazę)

zibi86 napisał/a:
czy np wash primera

jeśli wash primer to szpachli nie radzę, można jedynie po przeszlifowaniu włókniną nałożyć podkład akrylowy jako wypełniacz bądz podkład akrylowy techniką m/m

zibi86 - 25-06-2009, 00:03

tzn nie w zadnym wypadku nie chce nakladac na primera tylko dac na niego akrylowy i wtedy bez matowania moge polozyc szpachle na akrylowy i nic nie bedzie sie dzialo czy dla spokoju lepiej zmatowac podklad akrylowy p240 przed nalozeniem szpachli??
jacklack - 25-06-2009, 00:26

zibi86 napisał/a:
tzn nie w zadnym wypadku nie chce nakladac na primera tylko dac na niego akrylowy i wtedy bez matowania moge polozyc szpachle

1)zibi86 ;] nie mówię że jak coś pisze to jestem rozumiany,ale proszę używaj znaków interpunkcji ;)
2)na podkład wytrawiający nie nakłada się szpachli,powłok wierzchnich, ,nakłada się podkłady akrylowe w celu izolacji i przyczepności powłok wierzchnich ,po wcześniejszym lekkim szlifie włóknina
3)jeśli chcesz nałożyć szpachlę na podkład akrylowy to MUSISZ nadać przyczepność czyli przeszlifować pod miejsce szpachlowane P180-240 akryle nie mają takich właściwości jak epoksyd że łączą sie z wieloma nanoszonymi produktami
4)powiedziałem wcześniej że tylko na podkład epoksydowy można nałożyć bez jego wcześniejszego szlifowania (nadawania przyczepności) szpachlę ,podkład akrylowy w dwóch postaciach ;)

jano - 25-06-2009, 13:12

Pozwolę sobie dodać trochę teorii o podkładach epoksydowych antykorozyjnych bo widzę że paru kolegów miało z tym problem ;)

Podkład epoksydowy, jest to podkład antykorozyjny zapewniający ochronę powierzchni stalowych, dzięki żywicom i aktywnym dodatkom, które zapobiegają korozji. Niektóre mogą być pokrywane bezpośrednio lakierami nawierzchniowymi, a do niektórych zaleca się pokrycie podkładem akrylowym przed naniesieniem lakierów nawierzchniowych. Podkłady tego typu mają jeszcze jedno ważne zastosowanie -> zwiększają przyczepność między nanoszonymi powłokami, czyli stanowią rodzaj "gruntu". Należy nanosić cienką warstwę.

Zastosowanie na podłoża:
(uwaga! są to niektóre możliwości, ale podkłady tego typu różnią się od siebie więc nie każdy np. nada się do laminatów poliestrowych i nie każdy do alumnium - patrz opakowanie)
- stare powłoki lakierowane
- szpachle poliestrowe
- stal
- stal ocynkowana
- stal nierdzewna
- laminaty poliestrowe
- aluminium

Przygotowanie podłoża:
- stare powłoki lakiernicze odtłuścić i przeszlifować papierem na sucho P220-P360
- szpachle poliestrowe do końcowego wyrównania przeszlifować P240-320 na sucho
- powierzchnie aluminiowe odtłuścić i zmatować włókniną ścierną. Ponownie odtłuścić
- powierzchnie ocynkowane odtłuścić i zmatować włókniną bardzo drobnoziarnistą. Ponownie odtłuścić
- stal nierdzewna otłuścić i zmatować włókniną ścierną. Ponownie odtłuścić
- laminaty poliestrowe odtłuścić i przeszlifować na sucho P280
- powierzchnie stalowe odtłuścić i przeszlifować na sucho P120-240, powierzchnia po obróbce powinna być wolna od wszelkiego rodzaju drobinek, oleju itd ;) Powierzchnia powinna mieć jednolitą metaliczną barwę. Ponownie odtłuścić zmywaczem do usuwania silikonu.

Nanoszenie
2-3X, 3-4 bar, pistolet z dyszą 1.2-1.5mm Mogą być też zalecane stosowania pistoletów z dyszą 1.8-2.4 jak będą to gęste podkłady ale tego nie opisuję bo uważam za zbędne - patrz opakowanie

Taki podkład często nie wymaga obróbki, szlifowania i nadaje się do nałożenia następnej warstwy. Gdy jednak praca wymaga przeszlifowania podkładu to zaleca się:
P360-P500 maszynowo na sucho, P600-P1000 na mokro, maszynowo

Pisanie zajęło 20min:D Polecam się na przyszłość. Za błędy przepraszam:D

zibi86 - 25-06-2009, 17:44

Cytat:
1)zibi86 nie mówię że jak coś pisze to jestem rozumiany,ale proszę używaj znaków interpunkcji

przepraszam za znaki ale pozna pora byla i tak jakos mi sie napisało :)
Cytat:
jeśli chcesz nałożyć szpachlę na podkład akrylowy to MUSISZ nadać przyczepność czyli przeszlifować pod miejsce szpachlowane P180-240 akryle nie mają takich właściwości jak epoksyd że łączą sie z wieloma nanoszonymi produktami
4)powiedziałem wcześniej że tylko na podkład epoksydowy można nałożyć bez jego wcześniejszego szlifowania (nadawania przyczepności) szpachlę ,podkład akrylowy w dwóch postaciach

o to własnie mi chodzilo bo nie wiedzialem ze epox ma takie własciwosci ze mozna bez matu nakladac szpachel, a akryl trzeba zmatowac zeby trzymalo. Przepraszam ze tak nagmatwalem ale chcialem miec pewnosc Jacklack punkcik dla ciebie

jerryhaj - 06-07-2009, 22:51

chcialbym tez wiedziec co na ten temat myslicie , wiadomo ze kazdy ma swoja technike napraw , ale jesli element naprawy wymaga naniesienia szpachli to czy jest sens pod nia dawac podklad epoxydowy skoro i tak sie go daje na szpachle pomiedzy nia a podkladem acrylowym wcelu izolacji [wiadomo ze szpachla wchlania wode nawet przez podklad acrylowy i lakier nawierzchniowy] i w tedy chyba jest jednoczesnie blacha izolowana tak na logike , czy sie myle , co wy na to??????
gola - 06-07-2009, 22:54

jerryhaj napisał/a:
chcialbym tez wiedziec co na ten temat myslicie , wiadomo ze kazdy ma swoja technike napraw , ale jesli element naprawy wymaga naniesienia szpachli to czy jest sens pod nia dawac podklad epoxydowy skoro i tak sie go daje na szpachle pomiedzy nia a podkladem acrylowym wcelu izolacji [wiadomo ze szpachla wchlania wode nawet przez podklad acrylowy i lakier nawierzchniowy] i w tedy chyba jest jednoczesnie blacha izolowana tak na logike , czy sie myle , co wy na to??????

widzisz,masz odprysk po kamieniu do szpachli pod ktora nie ma nic,zostala polozona na czysta blache.Jak myslisz,gdzie predzej pojawi sie korozja?,na tym wlasnie elemencie,czy na elemencie,gdzie pod szpachla jest epoxyd ? ;)

jerryhaj - 06-07-2009, 23:03

gola napisał/a:
jerryhaj napisał/a:
chcialbym tez wiedziec co na ten temat myslicie , wiadomo ze kazdy ma swoja technike napraw , ale jesli element naprawy wymaga naniesienia szpachli to czy jest sens pod nia dawac podklad epoxydowy skoro i tak sie go daje na szpachle pomiedzy nia a podkladem acrylowym wcelu izolacji [wiadomo ze szpachla wchlania wode nawet przez podklad acrylowy i lakier nawierzchniowy] i w tedy chyba jest jednoczesnie blacha izolowana tak na logike , czy sie myle , co wy na to??????

widzisz,masz odprysk po kamieniu do szpachli pod ktora nie ma nic,zostala polozona na czysta blache.Jak myslisz,gdzie predzej pojawi sie korozja?,na tym wlasnie elemencie,czy na elemencie,gdzie pod szpachla jest epoxyd ? ;)


nie no to tez fakt ,dlatego pytam poniewaz pracowalem juz w kilku zakladach i wkazdym jest cos innego , w tym co teraz robie ma licencie VW AUDI RANGE ROVERA i w nim tak wlasnie robia jak opisalem powyzej , ale mam plytke cd z firmy MIRKA z naprawa elementu z zastosowaniem jej prodoktow , no i tam klada szpachle na gola blache , wiec dlatego pytam

madmax - 06-07-2009, 23:07

Panowie a ja mam takie pytanie. Zastanawia mnie to dlaczego nie wolno nakładać podkładu epoxydowego na podkład reaktywny tolko niby akryl. W jednej z tabel novola przeczytałem ze mozna dać epoxydowy a w drugiej było juz tylko o akrylu. Można troche zgłupieć. A ja że troche lubie poeksperymentować to połozyłem epoxyd na rekatywny no i kurde nic sie nie stalo. Czegoś nie kumam.
gola - 06-07-2009, 23:13

madmax napisał/a:
Panowie a ja mam takie pytanie. Zastanawia mnie to dlaczego nie wolno nakładać podkładu epoxydowego na podkład reaktywny tolko niby akryl. W jednej z tabel novola przeczytałem ze mozna dać epoxydowy a w drugiej było juz tylko o akrylu. Można troche zgłupieć. A ja że troche lubie poeksperymentować to połozyłem epoxyd na rekatywny no i kurde nic sie nie stalo. Czegoś nie kumam.

podklady wytrawiajace,to podklady kwasne .To tak jak bys na kwas nalozyl ;)
Novol kiedys zalecal,ale potem sie z tego wycofal.
Zadna firma tego nie zabrania,pisza zawsze ze nie polecaja ;) .a to ze nic sie nie stalo swiadczy tylko o tym ze jeszcze zbyt malo czasu uplynelo.Zaloze sie z toba,ze jak bys to przygrzal podczerwienia,to by odpadlo :)

madmax - 07-07-2009, 21:02

EEE powiem ze to komora silnika jest tym pomalowana i nic sie nie dzieje :) :) :) :) A mineło juz pół roku Nawet kwas z akumulatora mi sie wylał i nic sie nie stało
moze ja mam głupie szczęście albo to przez to ze pomalowałem reaktywnym dwa razy epoxydowym szpachlówką natryskową i dwa razy akrylowym :diabeł: :diabeł:

No-limit - 07-07-2009, 21:37

gola napisał/a:
madmax napisał/a:
Panowie a ja mam takie pytanie. Zastanawia mnie to dlaczego nie wolno nakładać podkładu epoxydowego na podkład reaktywny tolko niby akryl. W jednej z tabel novola przeczytałem ze mozna dać epoxydowy a w drugiej było juz tylko o akrylu. Można troche zgłupieć. A ja że troche lubie poeksperymentować to połozyłem epoxyd na rekatywny no i kurde nic sie nie stalo. Czegoś nie kumam.

podklady wytrawiajace,to podklady kwasne .To tak jak bys na kwas nalozyl ;)
Novol kiedys zalecal,ale potem sie z tego wycofal.
Zadna firma tego nie zabrania,pisza zawsze ze nie polecaja ;) .a to ze nic sie nie stalo swiadczy tylko o tym ze jeszcze zbyt malo czasu uplynelo.Zaloze sie z toba,ze jak bys to przygrzal podczerwienia,to by odpadlo :)


Pod epoxyd i na epoxyd w zasadzie można kłaść wszsystko pod warunkiem czasu reakcji/podwarstwa reaktywna/ i czasu wiązania/utwardzania/podkładu epoxyd.,który zależy od rodzaju zastosowanego utwardzacza,akceleratora.

mkautos - 21-01-2010, 22:25

Na czarną maske w podrobce, jako zabezpieczenie antykorozyjne, epoksyd m/m przed malowaniem mozna?
maniek - 21-01-2010, 22:30

mkautos napisał/a:
Na czarną maske w podrobce, jako zabezpieczenie antykorozyjne, epoksyd m/m przed malowaniem mozna?

Ja z nowych podróbek zdzieram zawsze to "czarne zabezpieczenie" i kładę epox.Epox to bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne.ale na epoksyd lepiej nałożyć jeszzcze podkł. akryl. i dopiero warstwy wierzchnie.

No-limit - 22-01-2010, 10:42

mkautos napisał/a:
Na czarną maske w podrobce, jako zabezpieczenie antykorozyjne, epoksyd m/m przed malowaniem mozna?

Sprawdż rozc. nitro.Jak schodzi,to do gołej blachy.

lakar - 20-05-2010, 10:50

madmax dokladnie to samo testuje kazdy reaktywny wymaga przeizolowania nike podkladem akrylowym jak kazdy mowi ale produktem 2k czyli komponent plus utwardzacz dlatego przyjalo sie ze jest to podklad akrylowy.na reaktywny mozna bez obaw polozyc tez lakier akrylowy nic sie nie stanie na 100 procent .chociasz reaktywny najlepiej chroni w trojwarstwie czyli zeczywiscie raktiv podklad i dopiero lakier.co do izolowania tego epoksydem sam juz zglupialem to tez produkt 2 k. sam jestem bardzo ciekaw jak to jest jezeli czegos sie dowiesz bede wdzieczny za info.

[ Dodano: 20-05-2010, 11:02 ]
przed chwilka dzwonilem do technika ze standox powiedzial ze absolutnie nie mozna klasc na reaktiv epoksydu podobno sami sie o to spierali ale po testach wyszlo im ze nie .wiec moze lepiej nie ryzykowac zeby nie przedobrzyc.

PROJEKTER - 21-05-2010, 00:09

lakar napisał/a:
... przed chwilka dzwonilem do technika ze standox powiedzial ze absolutnie nie mozna klasc na reaktiv epoksydu podobno sami sie o to spierali ale po testach wyszlo im ze nie .wiec moze lepiej nie ryzykowac zeby nie przedobrzyc.


Ciekawe zagadnienie CZY EPOKSYD MOŻNA KŁAŚĆ NA REAKTYWNY ? ... każdy trzyma się własnej teorii. I jak jest na prawdę ?

cytat ... Łukasz Keler Novol ... W przypadku najwyższych wymagań stosuje się nawet nakładanie na podkład reaktywny podkładu epoksydowego ...

Cały tekst - tu : http://www.lakiernik.com.pl/poradnik/17.html

slawek - 06-06-2010, 01:26

dołoże swoje 5 groszy do tematu bo mam czas i nowy aparacik,To jest mój najszybszy i skuteczny sposób na gołą blache,błotnik zmatowiony p400 na sucho umyty przedmuchany to fot1 , cięka warstwa reaktywnego po całości od wewnątrz w miare możliwośći też fot 2 ,potem 10 min przerwy sciereczka antystat. i podkład mm zbilżony kolorem do barwy autka potem znowu przerwa 20min fot3 i baza fot4 i bezbarwny fotka 5 trwało to około godzine bez zbędnego szlifowania i piepsz...
jano - 07-06-2010, 14:11

PROJEKTER napisał/a:
Łukasz Keler Novol ... W przypadku najwyższych wymagań stosuje się nawet nakładanie na podkład reaktywny podkładu epoksydowego ...


Zagadnienie faktycznie ciekawe, tylko nie bardzo wiem po co to robić. W końcu jak pomalujesz podkładem epoksydowym to po co jeszcze pchać się z reaktywnym? Nie wyobrażam sobie takiego ekstremalnego zastosowania...

Chyba że są to jakieś łodzie podwodne ;)

PROJEKTER - 07-06-2010, 14:14

Novol twierdzi, że dopiero tak można zagwarantować siedem lat ochrony antykorozyjnej .
Wiśnia - 07-06-2010, 18:26

Witam Wszystkich!

Zrobiłem obszerną analizę forum i chciałem się Was zapytać o taką technikę na gołą blachę po oczyszczeniu z korozji:
-wash primer
-podkład akrylowy
-pokład expoxydowy
-szpachla
-podklad akrylowy
- baza i bezbarwny

Generalnie do tej pory robiłem zawsze reaktywny+akryl+baza i klar.
Czy to nie będzie za dużo i może wywoła jakieś negatywne skutki?

martek - 07-06-2010, 20:32

Wiśnia, szpachle daj na akrylowy pod ktorym jest reaktywny, a epox na szpachle i na to akrylowy itd... ;) ;)

pozdro

Zuraw - 09-12-2011, 00:09

martek napisał/a:
Wiśnia, szpachle daj na akrylowy pod ktorym jest reaktywny, a epox na szpachle i na to akrylowy itd... ;) ;)

pozdro


Nie zła łamigłówka:)))
Czyli to ma wyglądać tak???

reaktywny
akrylowy
szpachla
epoxydowy
akrylowy
baza i bezbarwny

jacenty741 - 09-12-2011, 07:41

Dużo jeszcze tematów sprzed 2 lat wynajdziesz,żeby tylko nastukać postów?
Arafat - 09-12-2011, 18:04

jak na gołą blachę to tak:
-Epoksydowy
-wypełniający
-lakier

Jeśli jest koniecznośc użycia szpachli to odizolować ją trzeba akrylowym od lakieru.
Szpachli nie kłaść na gołą blachę bo będzie katastrofa ;p

unek - 10-12-2011, 15:13

Arafat napisał/a:
jak na gołą blachę to tak:
-Epoksydowy
-wypełniający
-lakier


noo fajnie ale po co wypełniajacy!!??
epoxyd i lakier!!

Zuraw - 22-12-2011, 16:59

jacenty741 napisał/a:
Dużo jeszcze tematów sprzed 2 lat wynajdziesz,żeby tylko nastukać postów?


Nawet sprzed 15stu...
temat stary ale nadal aktywny...

zundapp - 22-12-2011, 19:44

yhmm że mi się coś przypomniało a przed świętami jak tradycja każe trzeba coś wesołego powiedzieć proponuję jedną ze sprawdzonych metod ( tylko mnie nie wyklinać :) ) lepiej całe auto lub element potraktować sodą, a jak element zrobi się koloru innego niż stalowy ładnie bezbarwnym potraktować, efekt będzie suuuuuuper mówię poważnie. :)
Zuraw - 05-01-2012, 21:46

Powinien ktoś napisać jak stosować w róznych przypadkach, czyli na gołą blachę, na blachę po rzeźbie itd itp.
Sorki, ale nie jestem lakiernikiem :(, a generalnie u mnie w firmie panują dwa ''obozy'' lakiernicy i blacharze...

Deca-Durabolin - 05-01-2012, 22:44

Arafat napisał/a:
Szpachli nie kłaść na gołą blachę bo będzie katastrofa ;p


Na wolną od zanieczyszczeń, tluszczy i korozji można. jak najbardziej można. kładziesz szpachlę, pokrywasz gruntowypełniaczem / podkładem akrylowym wypełniającym ANTYKOROZYJNYM na to powłoki wierzchnie.

Epox pod szpachę daje tyle, że jak Ci sie zrobi np. odprysk do szpachli to ta absorbując wilgoć nie "dotknie: gołej blachy.

Przy standardowej naprawie, bez korozji np. wgniecenie nie używam podkładu epoksydowego.

DanonCN - 20-01-2013, 01:47

Czytam te wypowiedzi i zastanawia mnie jedna sprawa.
Jesli nie wolno nakladac szpachlówki na golą blache i zalecacie pod nią epoxyd to ciekawi mnie jak niby to wykonac...
1. Na oczyszczoną blache daje epox
2. bez matowania klade szpachle.
3. szlifyje szpachle ( przedziera sie epoxyd do blachy ) to chybe oczywiste ze sie tak stanie,
i teraz musze polozyc 2 gi raz szpachle w celu wyruwnania
I teraz nie chce mi sie wierzyc ze ktos aby nie polozyc na blache w (miejscu przetarcia) kladzie znowu epoxyd i dopiero szpachle ....
a co jesli trzeba bedzie szpachle dac 3-4razy??? to 4 razy epoxyd ??

Hamir - 20-01-2013, 09:36

DanonCN napisał/a:
szpachle dac 3-4razy
co Ty myślisz że wszyscy robią tak jak Ty,szpachlowozy?jak walisz 3,4,5 razy szpachle na te same miejsca to niestety jeszcze musisz troche popracowac z heblem :buhaha:
mkautos - 20-01-2013, 11:35

DanonCN napisał/a:
I teraz nie chce mi sie wierzyc ze ktos aby nie polozyc na blache w (miejscu przetarcia) kladzie znowu epoxyd i dopiero szpachle ....
a co jesli trzeba bedzie szpachle dac 3-4razy??? to 4 razy epoxyd ??


Tak wygląda prawidłowa naprawa, taka z wyższej półki cenowej i jakościowej.
Jednak już widzę jak tak każdy robi. :glupek:

Hamir napisał/a:
co Ty myślisz że wszyscy robią tak jak Ty,szpachlowozy?


???? A Tobie o co kaman????
:glupek: :glupek: :glupek: :glupek:

DanonCN - 20-01-2013, 11:59

Hamir napisał/a:
DanonCN napisał/a:
szpachle dac 3-4razy
co Ty myślisz że wszyscy robią tak jak Ty,szpachlowozy?jak walisz 3,4,5 razy szpachle na te same miejsca to niestety jeszcze musisz troche popracowac z heblem :buhaha:


No dobra to zes sie wysilił...
jak kladziesz kit z wluknem, potem uni, i ewentualnie finish na koniec co ile razy ciagniesz??
juz widze jak to robisz za 1 razem...
Dla mnie nie sztuka nawalic kitu i gotowe.
wiec ponowie pytanko :)
Czy co kazda warstwe dajecie epoxyd?? moze pomocny byłby w sprayu??

kalbi - 20-01-2013, 12:03

tak masz docierać kit aby nie było przeszlifek do blachy ;)
DanonCN - 20-01-2013, 12:27

ja zajmuje sie odrestaurowywaniem starych samochodow i wiadomo duzo rdzy i nierównych powierzchni, czesto piaskujemy elementy, i zdarza sie czasem ze trzeba ciagnac caly element kitem,
wtedy szlifuje az zacznie pojawiac sie blacha, aby bylo jak naj mniej kitu.

stosował ktos epoxyd w sprayu?? Spectral ma w ofercie taki, czy nie odbiega od zwyklego??

Hamir - 20-01-2013, 12:58

DanonCN napisał/a:
kit z wluknem, potem uni, i ewentualnie finish
DanonCN napisał/a:
jesli trzeba bedzie szpachle dac 3-4razy

a potem
DanonCN napisał/a:
aby bylo jak naj mniej kitu.

to sie zdecytuj
DanonCN napisał/a:
ja zajmuje sie odrestaurowywaniem starych samochodow i wiadomo duzo rdzy
DanonCN napisał/a:
moze pomocny byłby w sprayu?
widac...profi
mkautos - 20-01-2013, 13:16

DanonCN napisał/a:
wtedy szlifuje az zacznie pojawiac sie blacha, aby bylo jak naj mniej kitu.

stosował ktos epoxyd w sprayu?? Spectral ma w ofercie taki, czy nie odbiega od zwyklego??

Zgodnie z wiadomościami ze szkolenia w novolu, epoksyd spray spectral under 395 można uzyć w takim celu co pytasz.

Hamir napisał/a:
widac...profi

Tak, widać że kolega podchodzi profi.
A Ty?
Poza negowaniem nic nie wnosisz do tematu.

Hamir - 20-01-2013, 13:31

mkautos
1 nie jestem zwolennikiem sprayow
2 novol,cóż nie jestem zwolennikiem tych produktow,pracuje na DP.
3 spray nie jest profesjonalnym środkiem,znajdziesz takie opinie w wiekszośći fachowej literatury.
To tylko moja opinia,która tu wyrażam,niemusisz jej akceptować.

unek - 20-01-2013, 13:58

Panowie przeczytajcie ten temat ....
http://lakiernik.info.pl/...der=asc&start=0
W połowie 1 strony macie wszystko jasno opisane na temat szpachli na goła blachę.

Hamir napisał/a:
spray nie jest profesjonalnym środkiem,znajdziesz takie opinie w wiekszośći fachowej literatury

No to pojechałeś...
Hamir napisał/a:
pracuje na DP

No pewnie DP nie ma w swojej ofercie przecież puszek ... :D :aniolek:

Hamir napisał/a:
To tylko moja opinia,która tu wyrażam,niemusisz jej akceptować.

Dobrze ,że to dodałeś ;)

jacklack - 20-01-2013, 14:17

unek napisał/a:

No pewnie DP nie ma w swojej ofercie przecież puszek ... :D :aniolek:

Nie ma...może tylko z małym wyjątkiem ;)
42R / 44R / 46R
1-SKŁADNIKOWY PODKŁAD ANTYKOROZYJNY W SPRAY’U
42R 1-składnikowy podkład antykorozyjny w spray’u - biały
44R 1-składnikowy podkład antykorozyjny w spray’u - średnio szary
46R 1-składnikowy podkład antykorozyjny w spray’u - ciemnoszary

1-składnikowy vinylowy podkład nawierzchniowy nie zawierający chromianu cynku,
opracowany do stosowania na małe przeszlifowane powierzchnie.
Kolor: biały, średnio szary, ciemnoszary.
Skład na bazie polivinylowej żywicy butyralowej.


800RA
PROMOTOR PRZYCZEPNOŚCI DO TWORZYW SZTUCZNYCH
Przezroczysty promotor przyczepności do stosowania na niepomalowane plastiki.
Skład na bazie poliolefinu chlorkowego.

Właściwości
- Nadający doskonałą przyczepność przeznaczony do stosowania na zewnętrzne
części plastikowe samochodu.
Podłoża
- Niepomalowane rodzaje zewnętrznych części plastikowych wymienione poniżej:
AAS, ABS, PBTP, PC, PP/EPDM, PVC, GRP.

AK350A

AK350A Rozcienczalnik do cieniowania - aerozol

Rozcienczalnik do cieniowania umozliwiajacy wykonanie gladkiej i niewidocznej zaprawki w 2-skladnikowych warstwach wierzchnich lub 2-skladnikowych lakierach bezbarwnych
Sklad na bazie kopolimeru akrylowego.
Moze byc stosowany w:
- 2-skladnikowych warstwach wierzchnich DuPont Refinish: Centari® 5035.
- 2- skladnikowych warstwach wierzchnich Imron® Fleet Line: Imron® Elite i
Imron® Elite HDC;
- 2- skladnikowych lakierach bezbarwnych DuPont Refinish: 3550S, 3750S/3760S, 3800S,
CC6400 i CC6600.
- 2- skladnikowych lakierach bezbarwnych Imron® Fleet Line: EL500.

Czyli jednak DP ma jakieś tam puszki ;) , i bardzo dobrze bo te produkty w takim wydaniu są bardzo pomocne i poręczne, i użycie ich w danym procesie naprawy jest jak najbardziej uzasadnione...

DanonCN - 20-01-2013, 22:57

Po wypowiedziach widze kto faktycznie zna sie na robocie i kto jest chetny do pomocy.
mkautos dzieki za wypowiedzenie sie na temat.
Hamir Skoro uzywanie kitow wedlug zalecen producenta jest zle to chyba moje 5 letnie doswiadczenie jest slabe :) I mysle ze kopara by opadla jak byś zobaczył nasze projekty ktore zdobyły nie 1 nagrode. pozdr.

mkautos - 20-01-2013, 23:37

DanonCN napisał/a:
mkautos dzieki za wypowiedzenie sie na temat.

Dzięki należą się @Jacklack, to dzięki jego wiedzy można swoje technologiczne nieścisłości ;) poprawic.
Co udowodnił zresztą ostatnim postem w tym temacie.
Proponuję Ci abys ogladnął Jacka galerię, kilkanaście tematów i opisów technologi w jego warsztacie.

Dopiero co w innym temacie Jacek napisał :

Cytat:
Jeżeli masz jakieś uszkodzenie na karoserii, rozszlifuj to miejsce, a nawet usuń powłoki stare do gołej blachy>nałóż wysokiej jakości wypełniacz poliestrowy uniwersalny np. DP 759R> oszlifuj używając odpowiednich gradacji materiału ściernego>nałóż grunto-wypełniacz akrylowy>oszlifuj>nałóż bazę wodną i po uzyskaniu efektu matu nałóż lakier bezbarwny.

Możesz też też w procesie przygotowania użyć gruntu epoksydowego jako bariery dla przenikania wilgoci np P7-P7B Du Pont w wersji maxi przed nałożeniem wypełniacza twardego, jak i po jego obróbce techniką m/m

W zależności od rodzaju naprawy i technologii możesz też użyć jako zabezpieczenia antykorozyjnego na miejsca gołej stali gruntu reaktywnego (kwaśnego) ale tylko i wyłącznie przed nałożeniem wypełniacza akrylowego.    


Więc nic więcej nie muszę tłumaczyć.
Sam z takiego streszczenia chętnie skorzystam.
Hamir napisał/a:
To tylko moja opinia,która tu wyrażam,niemusisz jej akceptować.


Zawsze możesz zmienić opinię.
Nikt nie jest nieomylny. ;)

Hamir - 21-01-2013, 01:25

mkautos, spinasz sie,a ja tylko odioslem sie glownie do kwestii sprayow,poprostu nieakceptuje ich i tyle.raszej nieprzekonacz mnie do nich.pozdro
giena - 21-01-2013, 07:37

Hamir napisał/a:
.raszej nieprzekonasz mnie do nich

Przy obróbce podkładu akrylowego przecież zdarzają się "przecierki" lub małe naprawy punktowe , właśnie do tego używam podkładu w sprayu .Czy to bedzie akryl primer czy epoksyd to już nie ważne ,ważne jest że pracę ułatwia .

adr_ad - 20-06-2013, 09:46

DanonCN napisał/a:

Czy co kazda warstwe dajecie epoxyd?? moze pomocny byłby w sprayu??


Spray jest OK. Kiedyś systemem sprayowym tak wyciągnąłem po podwójnej wgniotce na błotniku, że kto nie wiedział to nie mógł się dopatrzyć, a kolor był srebrny metalik (wgniot tak jak x2 pudełka papierosów, niesforne ciężkie stalowe drzwi od garażu x2 się odbiły, drzwi malowane systemem pędzel-wałek z 8 lat wstecz podkładem chlorokauczukowym trzyma do tej pory). Przemiennie szły warstwa szpachli z pod. epoksyd., no ale to było w formie zakładu - zresztą wygranego.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group