|
Lakierowanie samochodów Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy, |
|
Lakiernictwo - techniki - narzędzia - a co ze ''zwykłym'' akrylem
koval700 - 22-08-2010, 20:37 Temat postu: a co ze ''zwykłym'' akrylem Studiując to forum nie mogę się oprzeć wrażeniu,że nikt już nie stosuje zwykłego akrylu (solid, czy jak go tam inaczej fachowo nazywacie),tylko baza i klar, baza i klar.... Inaczej się już nie robi czy jak?
Ale ja nie o tym.
Wziąłem się wczoraj za podmalowanie tylnej klapy w Focusie.Dolny pas.Zwykłym akrylem .Położyłem jedną warstwę, odczekałem 15 min( źle czy dobrze?) i dałem drugą warstwę a że jakoś nie miała ona zadowalającego wyglądu to rozkręciłem trochę ilość materiału na dyszy i lekko wkurzony dałem więcej tego lakieru i............ ludzie opadniętej szczęki dziś jeszcze nie mogę nastawić!!! Na pistolecie JA -6111- świeżo zakupionym zresztą i dziadowskim własnej roboty kompresorze wylałem takie lustro jakiego w fabryce ten samochód nie widział.Sąsiedzi przychodzili się uczesać tak odbijało.Gasić je będę musiał bo reszta samochodu spłonie ze wstydu.
Pytacie, więc w czym problem? A no w tym ,że jako lakiernik bez zbytniego doświadczenia wiem ,że był to po prostu przypadek a ja chcialbym powtórzyć go świadomie i stąd prośba o podpowiedź jak dobrze polożyć zwykly akryl tak na lusterko wlaśnie.
Ile warstw, ile odczekać między warstwami ,czy pierwszą tylko zapylić a w następnych dołożyć materiału itd,itp. Oczywiście wiem ,wiem najważniejsze doświadczenie i własne wyczucie ale chciałbym poznać zasady. Więc jeśli ktoś łaskaw to dzięki z góry.
To_mas - 22-08-2010, 21:25
koval700 napisał/a: | wylałem takie lustro jakiego w fabryce ten samochód nie widział | czyli do du...y :P wg mnie powłoka powinna mieć drobną równomierną łuskę/strukturę
koval700 napisał/a: | Pytacie, więc w czym problem? A no w tym ,że jako lakiernik bez zbytniego doświadczenia wiem ,że był to po prostu przypadek a ja chcialbym powtórzyć go świadomie i stąd prośba o podpowiedź jak dobrze polożyć zwykly akryl tak na lusterko wlaśnie.
Ile warstw, ile odczekać między warstwami ,czy pierwszą tylko zapylić a w następnych dołożyć materiału itd,itp. | na te pytania odpowiedzą Ci w mieszalni w której bierzesz lakier zapytaj. Skąd my mamy wiedzieć czym lakierujesz, na jakich utwardzaczach z jakimi rozpuszczalnikami, z jakim ciśnieniem, w jakiej temp itd....
koval700 napisał/a: | że nikt już nie stosuje zwykłego akrylu (solid, czy jak go tam inaczej fachowo nazywacie),tylko baza i klar, baza i klar.... Inaczej się już nie robi czy jak? | bo to chodzi o to że pokazywane są raczej dobre w miarę młode auta które powinno sie właśnie robić w ten sposob bo tak są tez zrobione w fabryce. A nie stera parchy z którymi nie ma sie co pier...ć i leci sie z akrylem
koval700 - 22-08-2010, 21:56
To_mas napisał/a: | czyli do du...y :P wg mnie powłoka powinna mieć drobną równomierną łuskę/strukturę |
........ łoooo masz weź i sie pochwal to od razu cię przyziemią.
To_mas napisał/a: | na te pytania odpowiedzą Ci w mieszalni w której bierzesz lakier |
tak też myślałem ,że guzik się dowiem ale za wysiłek dzięki.
To_mas napisał/a: | bo to chodzi o to że pokazywane są raczej dobre w miarę młode auta które powinno sie właśnie robić w ten sposob bo tak są tez zrobione w fabryce. A nie stera parchy z którymi nie ma sie co pier...ć i leci sie z akrylem |
... no popatrz a ja myślalem ,że na początek to i akrylem nie wstyd
robi - 22-08-2010, 22:18
Ja jak maluje akrylem to pierwsza warstwa cienka tylko na łaty od podkładu żeby się równał kolor a później jeszcze jedna pół wylana i trzecia wylewka. Choć czasem daje na łaty dwie cienkie jak widzę że kiepsko kryje. Ciśnienie daję troszkę mniejsze przy cienkich warstwach a później takie jak do bezbarwnego a to zależy od pistoletu.
Greg - 22-08-2010, 23:05
koval700 napisał/a: | To_mas napisał/a:
czyli do du...y :P wg mnie powłoka powinna mieć drobną równomierną łuskę/strukturę
........ łoooo masz weź i sie pochwal to od razu cię przyziemią. |
chodziło To_mas`owi że większość oryginalnych powłok ma jakąś strukturę a nie na gładko- jeżeli na elementach przyległych jest struktura a Ty zrobisz na lustro pomiędzy nimi to od razu będzie widać, że lakierowane A nie o to tutaj chodzi
Rudiger - 23-08-2010, 09:00
Koval, ja też lakieruję amatorsko i tylko zwykłym akrylem. Kładę 2-3 warstwy. Pierwsza lekko kryjąca, czekam ze 2-3 minuty (oczywiście jak jest chłodno to dłużej, może 5 minut) i jadę z następną, cienką ale w pełni kryjącą. jeśli widzę że jest za cienko i się nie rozleje to od razu za 2 daję 3-cią.
Po chwili lakier powinien się ładnie rozlać. Dużo zależy od gęstości lakieru, jak rozrobisz zbyt gęsty to będzie "skórka pomarańczy" i po robocie. Lakieruję pistoletem HVLP ale to jakaś podróbka, ciśnienie ok 2,5atm. Jak na amatrokę wychodzi nieźle
Efekty takiego malowania masz w galerii
http://www.lakiernik.info.pl/viewtopic.php?t=2502
Ale jeśli chodzi o współczesną motoryzację to tak jak przedmówcy pisali - tylko lakiery dwuwarstowe i wskazana struktura. Ale tym się akurat nie zajmowałem.
To_mas - 23-08-2010, 09:52
Greg napisał/a: | koval700 napisał/a:
To_mas napisał/a:
czyli do du...y :P wg mnie powłoka powinna mieć drobną równomierną łuskę/strukturę
........ łoooo masz weź i sie pochwal to od razu cię przyziemią.
chodziło To_mas`owi że większość oryginalnych powłok ma jakąś strukturę a nie na gładko- jeżeli na elementach przyległych jest struktura a Ty zrobisz na lustro pomiędzy nimi to od razu będzie widać, że lakierowane A nie o to tutaj chodzi |
no dokładnie
baqo - 23-08-2010, 11:39
Cytat: | a co ze ''zwykłym'' akrylem |
koval700 napisał/a: | Studiując to forum nie mogę się oprzeć wrażeniu,że nikt już nie stosuje zwykłego akrylu (solid, czy jak go tam inaczej fachowo nazywacie),tylko baza i klar, baza i klar.... Inaczej się już nie robi czy jak? | po co robić inaczej ,jak lakier solid w bezbarwnym lepiej się trzyma. koval700 napisał/a: | Wziąłem się wczoraj za podmalowanie tylnej klapy w Focusie | a sprawdziłeś czy cały jest w akrylu?
potem się zdziwisz jak ci skreduje klapa i będzie się różnić od reszty .
zazwyczaj wszystkie auta są w bezbarwnym ,
czasami firmowe trafiają się w akrylu
madmax - 23-08-2010, 17:11
A ja wam sie przyznam ze bezbarwny to umiem rozlewać Ale solid to za cholere. Nie idzie mi. A jak sie już uda to sie zleje gdzieś.
koval700 - 23-08-2010, 20:00
Dzięki przynajmniej za naświetlenie tematu.O takie wskazówki mi chodziło.No i faktycznie super Ci ten Junaczek wyszedł!!!
baqo napisał/a: | po co robić inaczej ,jak lakier solid w bezbarwnym lepiej się trzyma. |
bo akurat taki mam na stanie po wcześniejszych podmalowaniach . baqo napisał/a: | a sprawdziłeś czy cały jest w akrylu?
potem się zdziwisz jak ci skreduje klapa i będzie się różnić od reszty .
zazwyczaj wszystkie auta są w bezbarwnym , |
Jeżeli dobrze rozumiem, to akryl położony na bezbarwny może się skredować? - prosiłbym o wyjaśnienie bo to ważne.
robi napisał/a: | pół wylana i trzecia wylewka |
.... i niech ktoś mi w końcu wyjaśni co to jest warstwa półwylana i całkowicie wylana.Tylko po polsku i bez nerwów przypominam ,że to dział początkujacych
mkautos - 23-08-2010, 20:29
Cytat: | Jeżeli dobrze rozumiem, to akryl położony na bezbarwny może się skredować? - prosiłbym o wyjaśnienie bo to ważne. |
Jezeli reszta auta bedzie w klarze a Ty dasz zwykły akryl na klape, to po jakims czasie ta klapa zacznie się mleczyc, kredowac, poprostu biała zacznie sie robic i jest podatna (nie jest odporna)na działanie deszczów, soli, promieni uv.
koval700 napisał/a: | i niech ktoś mi w końcu wyjaśni co to jest warstwa półwylana i całkowicie wylana. |
Półwylana to taka drobna kasza, matowa , cienka, łapiąca tylko przyczepnosc dla następnej warstwy pełne.
baqo - 23-08-2010, 20:44
koval700, potrzyj białą szmatką z pastą klapę co lakierowałeś i w innym miejscu znowu białą, czystą stary lakier na aucie ,np dach ,drzwi,wnęka . napisz co się dzieje .
koval700 napisał/a: | baqo napisał/a:
po co robić inaczej ,jak lakier solid w bezbarwnym lepiej się trzyma.
bo akurat taki mam na stanie po wcześniejszych podmalowaniach . | jak masz to możesz go wymalowywać . ja nie posiadam w ogóle akrylu
Ryba - 23-08-2010, 21:46
Akryl ma słaby połysk, w porównaniu do bazy + klar ... ostatnio akryl dyny (zwykły nie 420) na czerwonym A4 z 1995, po malowaniu niczym nie różnił się od reszty auta, a wóz nie nowy przecież ... niby dobrze, ale jak bym tym zrobił całościówkę z takim efektem to idę pod pociąg
koval700 - 23-08-2010, 21:48
... no dobra ,sam akryl od bezbarwnego potrafię i wiem jak odróżnić już choćby dlatego ,że z wykształcenia jestem chemikiem- tak na marginesie nieraz niezły mam ubaw ,gdy czasem ktoś zaczyna posługiwać się chemiczną nomenklaturą ale i przyznać muszę ,że nie brakuje tu ludzi ,którzy nieźle sobie z tym radzą , zresztą większy ubaw pewnie wszyscy mają gdy ja pytam o rzeczy oczywiste
Więc owszem reszta blach jest w bezbarwnym .A podmalowania robię akrylem ,bo taki mam pod ręką,bo się uczę i patrzę jak mi wychodzi,bo bezbarwnym jeszcze nie robiłem itd itp. wiem ,że nie fachowo ale będę na razie z tym żył.
I jeszcze pytanie - a na zwykły akryl bezbarwny można położyć czy to już będzie zupełna pornografia?
maniek - 23-08-2010, 22:03
koval700 napisał/a: | I jeszcze pytanie - a na zwykły akryl bezbarwny można położyć czy to już będzie zupełna pornografia? |
Można położy ale tylko w ciągu ok 24 godz od nałożenia akrylu.Powód?? akryl nie może stracić aktywności chemicznej, mówiąc krótko nie może do końca wyschnąć.
koval700 - 23-08-2010, 22:12
wsio paniatno - jak mawiali starożytni Amerykanie
No-limit - 24-08-2010, 13:58
maniek napisał/a: | koval700 napisał/a: | I jeszcze pytanie - a na zwykły akryl bezbarwny można położyć czy to już będzie zupełna pornografia? |
Można położy ale tylko w ciągu ok 24 godz od nałożenia akrylu.Powód?? akryl nie może stracić aktywności chemicznej, mówiąc krótko nie może do końca wyschnąć. |
Sic!metodą m/m zgadza się.Ale po zmatowaniu można kłaść klar bez względu na czas po jakim był kładziopny
|
|