Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Lakiernictwo - techniki - narzędzia - Epoksydowy a reaktywny

londynczyk - 08-08-2010, 16:34
Temat postu: Epoksydowy a reaktywny
Witam,na gołą blachę (w niektórych miejscach nie była do końca czysta) położyłem navola 340 jedną warstwę ,bardzo cienką tak jak zalecają ,miałem zamiar nałożyć na to jeszcze podkład epoxydowy ,ale przypadkiem przeczytałem na forum że :"Po podkładzie reaktywnym nie wolno szpachlować. Szpachlować można natomiast po podkładzie epoksydowym i podkładzie akrylowym. Na podkład reaktywny, można nałożyć tylko podkład akrylowy -epoksydowego też nie." -czy to prawda??To co mi teraz doradzacie??Dać drugą warstwę navola ,czy tam gdzie miałem gołą blachę zedrzeć reaktywny i dać epoksyd??Który lepiej zabezpiecza przed korozją??Czy te podkłady muszę matować??
ZIEMBA - 08-08-2010, 16:38

A co to jest novol 340? Nie moge zrozumiec Twojego postu. O co tu chodzi?

"Dać drugą warstwę navola ,czy tam gdzie miałem gołą blachę zedrzeć epoxyd i dać reaktywny??"

Po co chcesz zdzierac epoxyd? Napisz jaśniej kolego bo naprawde tego nie rozumiem.

londynczyk - 08-08-2010, 16:57

A więc tak;) Do malowania mam tylną klapę,oraz progi.Klapę wyczyściłem na gołej blachy,tylko w jednym miejscu miałem takie wżery ,tzn jakby czarne nakłucia po igle ,tak to wyglądało,mało było tego było , ale wolałem dać reaktywny .Progi są troche pogięte ,tlatego pewnie jakieś niewielkie ilości rdzy gdzieś sie mogły zostać.Reaktywnym pokryłem progi oraz tylną klapę ,jedna cienka warstwa navol-a 340 (WASH PRIMER) ,miałem zamiar dać na to epoxydowy ,ale natknąłem się na forum na te info że nie można dawać na reaktywny epoksydowego .I co mam w tej sytuacji zrobić??
jacklack - 08-08-2010, 17:20

londynczyk napisał/a:
wyczyściłem na gołej blachy,tylko w jednym miejscu miałem takie wżery ,tzn jakby czarne nakłucia po igle ,tak to wyglądało,mało było tego było , ale wolałem dać reaktywny

I bardzo dobrze że dałeś na to podkład trawienny (reaktywny)
londynczyk napisał/a:
,miałem zamiar dać na to epoxydowy

Nie nakłada się epoxu na reaktywny i odwrotnie, tak jak już zresztą wyczytałeś o tym na Forum...albo jeden albo drugi..jeżeli zacząłbyś od epoksydowego mógłbyś bezpośrednio na niego bez nadawania przyczepności nakładać szp. poliestrową...to tak na marginesie...
londynczyk napisał/a:
I co mam w tej sytuacji zrobić??


Skoro masz już nałożony reaktywny to teraz nałóż jedną warstwę podkładu akrylowego w celu izolacji i po jego wyschnięciu przeszlifuj go P240 aby nadać przyczepność pod ewentualną szpachlę poliestrową...po szlifie szpachli możesz nałożyć jeszcze raz w celu dokładniejszego zabezpieczenia korozyjnego podkład reaktywny na przetarcia do blachy jak i na oszlifowaną szpachlę...następnie po wyschnięciu tego ewentualnie nałożonego reaktywnego nałóż podkład akrylowy 2 warstwy z odparowaniem międzywarstwowym jako wypełniacz i po jego wyschnięciu oszlifuj go odpowiednimi gradacjami i nałóż powłoki wierzchnie...to tak w telegraficznym skrócie ;)

Więcej szczegółów TYM temacie

londynczyk - 08-08-2010, 17:31

Dziękuje za odp:) A czy jedna warstwa reaktywnego to nie jest za mało??Szpachli nie bd dawał ,tylko akrylem wyrównam krawędzie ,ponieważ zerwałem te miejsca w których była korozja,i pozostał jeszcze stary lakier.A mam pytanie ,czy jak na reaktywny dam akryl,a na akryl epoksydowy to będzie wszystko dobrze??Czy pomimo akrylu i tak nie mogę dać epoksydowego podkładu??Navol 340 jest bardzo rzadki ,coś jak woda i przez to warstwa jest bardzo cienka.Czy takie cienkie warstwy dobrze zabezpieczą blachy??
pio124 - 08-08-2010, 17:58

londynczyk napisał/a:
Czy takie cienkie warstwy dobrze zabezpieczą blachy??

powinno sie dawac 2 cienkie warstwy wasch primera, pelna ochrone antykorozyjna daje tylko w połaczeniu z podkladem akrylowym

londynczyk - 08-08-2010, 18:04

Oczywiście ,dam podkład akrylowy.hmm to teraz co doradzicie- czy na klapie dać drugą warstwę navola ,czy zedrzeć do gołej i dać epoksydowy?? Chciałbym mieć maksymalną ochronę antykorozyjną:)
ZIEMBA - 08-08-2010, 18:07

londynczyk napisał/a:
A więc tak;) Do malowania mam tylną klapę,oraz progi.Klapę wyczyściłem na gołej blachy,tylko w jednym miejscu miałem takie wżery ,tzn jakby czarne nakłucia po igle ,tak to wyglądało,mało było tego było , ale wolałem dać reaktywny .Progi są troche pogięte ,tlatego pewnie jakieś niewielkie ilości rdzy gdzieś sie mogły zostać.Reaktywnym pokryłem progi oraz tylną klapę ,jedna cienka warstwa navol-a 340 (WASH PRIMER) ,miałem zamiar dać na to epoxydowy ,ale natknąłem się na forum na te info że nie można dawać na reaktywny epoksydowego .I co mam w tej sytuacji zrobić??


No, teraz napisałeś po ludzku ;) Jack Ci już wszystko wytłumaczył. Daj dwie cienkie warstwy reaktywnego, to wystarczy. Możesz dac na to akryl i potem jeszcze epoxyd.

jacklack - 08-08-2010, 18:09

londynczyk napisał/a:
A czy jedna warstwa reaktywnego to nie jest za mało?

Podkładu reaktywnego nie daje się grubo..jedna pełna warstwa zupełnie wystarczy i spełni swoje zadanie...ale i dwie cieńsze warstwy tak jak sugeruje pio124, nie zaszkodzą ;)
londynczyk napisał/a:
Szpachli nie bd dawał ,tylko akrylem wyrównam krawędzie ,ponieważ zerwałem te miejsca w których była korozja

Tylko uważaj żebyś nie dał za grubo tego akrylu 2K bo ci zgazuje...do wszelkich wyrównań u podstaw naprawy lepiej stosować szpachlę poliestrową...
londynczyk napisał/a:
czy jak na reaktywny dam akryl,a na akryl epoksydowy to będzie wszystko dobrze

jeżeli odizolujesz podkład 1K reaktywny, podkładem akrylowym, to po nadaniu przyczepności możesz nanieść podkład epoksydowy i na pewno nic się nie stanie..stworzysz w ten sposób swego rodzaju barierę przez którą do wewnątrz nie wejdzie wilgoć z tym że ogólnie tak się nie robi...technologicznie wygląda to nieco inaczej czyli albo:

to pierwszy sposób naprawy i zabezpieczenia od gołej blachy

-Reaktywny>akrylowy techniką m/m>powłoki wierzchnie (technika stosowana przy nowych elementach)
-Reaktywny>akrylowy 2 warstwy jako wypełniacz>szlif>powłoki wierzchnie
-Reaktywny>akrylowy 1 warstwa>szlif>szp.poliestrowa>reaktywny>akrylowy 2 warstwy jako wypełniacz>powłoki wierzchnie

Drugi sposób naprawy i zabezpieczenia od gołej blachy

-Epoksydowy techniką m/m>akrylowy techniką m/m>powłoki wierzchnie (technika stosowana przy nowych elementach)
-Epoksydowy w wersji maxi>szp.poliestrowa>szlif>epoksydowy techniką m/m>akrylowy jako wypełniacz>szlif>powłoki wierzchnie
-szp.poliestrowa>szlif>epoksydowy techniką m/m>akrylowy jako wypełniacz>szlif>powłoki wierzchnie

londynczyk - 08-08-2010, 18:36

Panowie-dziękuje bardzo ,uzyskałem odp na każde pytanie-dziękuje jeszcze raz ;] :piwosz:
pkt ofc polecą:)

b4k3 - 10-09-2010, 22:17

jacklack napisał/a:

-Reaktywny>akrylowy 1 warstwa>szlif> ... szp.poliestrowa>reaktywny ... >akrylowy 2 warstwy jako wypełniacz>powłoki wierzchnie


Tutaj bezpośrednio następuje kontakt dwóch materiałów , które nie mogą być ze sobą łączone. Dlaczego zatem jest proponowane takie rozwiązanie ?
Przy szlifie podkładu akrylowego , który pełni funkcję wypełniacza i przetarciu do gołej blachy lub samej spachli pojawi się również miejsce , w którym będzie widoczna szpachla poliestrowa niezabezpieczona przez podkład akrylowy.
W takim przypadku nakładając podkład reaktywny dojdzie w 100%-ach do kontaktu pomiędzy tymi dwoma materiałami czego nie wolno robić wg ogólnej wiedzy i kart technicznych producentów.
Jak zatem ma się Wasza praktyka do teorii z forum i kart technicznych produktów ?
Jestem totalnym amatorem , którego czeka naprawa kilku elementów i dlatego chce dobrać najskuteczniejszą i najpewniejszą metodę naprawy.
Pozdrawiam

jacenty741 - 10-09-2010, 22:30

Szpachli nie wolno kłaść NA podkład reaktywny,ale podkładem reaktywnym można pokryć szpachlę.
b4k3 - 10-09-2010, 23:16

jacenty741 napisał/a:
Szpachli nie wolno kłaść NA podkład reaktywny,ale podkładem reaktywnym można pokryć szpachlę.


Dla mnie to dokładnie to samo , ale zaznaczam , że jestem amatorem i laikiem , więc mogę źle rozumować.
Jeśli zatem możliwa jest taka naprawa to raczej zdecyduję się na reaktywny + podkład akrylowy.
Czy Novol Profesional jest gorszy / słabszy od Novol Spectral ?
Jaka jest różnica między tymi dwoma liniami technologicznymi ?
Byłbym skłonny zakupić produkty DuPont jednak opakowania 3,5 L to dla mnie za dużo jak na 4 elementy.
Pozdrawiam

jacklack - 10-09-2010, 23:23

b4k3 napisał/a:
Przy szlifie podkładu akrylowego , który pełni funkcję wypełniacza i przetarciu do gołej blachy lub samej spachli pojawi się również miejsce , w którym będzie widoczna szpachla poliestrowa niezabezpieczona przez podkład akrylowy

tak na prawdę technologia i opracowywane materiały nie przewidują przetarć/przeszlifowań..
b4k3 napisał/a:
W takim przypadku nakładając podkład reaktywny dojdzie w 100%-ach do kontaktu pomiędzy tymi dwoma materiałami czego nie wolno robić wg ogólnej wiedzy

jacenty741 napisał/a:
Szpachli nie wolno kłaść NA podkład reaktywny,ale podkładem reaktywnym można pokryć szpachlę.

kolega jacenty741, praktycznie już wyjaśnił wszystko..dodam tylko od siebie że podkład reaktywny nie łączy się z poliestrami na zasadzie połączenia chemicznego, (za to łączy się chemicznie z podkładami akrylowymi) , natomiast owy grunt łączy się, i tu chyba odpowiedz ;) , z poliestrami na zasadzie nadania (poliestrom) w sposób technologicznie zgodny przyczepności , jak i innym podwarstwami na które ma być nałożony po jak już wspomniałem wcześniejszym nadaniu przyczepności...tak więc można nałożyć, a nawet zalecane jest nakładanie reaktywnego na OSZLIFOWANA SZPACHLĘ I JEJ OBRZEŻA jako zabezpieczenie antykorozyjne jak i z racji tego że wash primer jest produktem o niskiej lepkości jest świetnym, wstępnym wypełniaczem drobnych rys po szlifie ;)

b4k3 - 11-09-2010, 00:06

jacklack napisał/a:
b4k3 napisał/a:
Przy szlifie podkładu akrylowego , który pełni funkcję wypełniacza i przetarciu do gołej blachy lub samej spachli pojawi się również miejsce , w którym będzie widoczna szpachla poliestrowa niezabezpieczona przez podkład akrylowy

tak na prawdę technologia i opracowywane materiały nie przewidują przetarć/przeszlifowań..
b4k3 napisał/a:
W takim przypadku nakładając podkład reaktywny dojdzie w 100%-ach do kontaktu pomiędzy tymi dwoma materiałami czego nie wolno robić wg ogólnej wiedzy

jacenty741 napisał/a:
Szpachli nie wolno kłaść NA podkład reaktywny,ale podkładem reaktywnym można pokryć szpachlę.

kolega jacenty741, praktycznie już wyjaśnił wszystko..dodam tylko od siebie że podkład reaktywny nie łączy się z poliestrami na zasadzie połączenia chemicznego, (za to łączy się chemicznie z podkładami akrylowymi) , natomiast owy grunt łączy się, i tu chyba odpowiedz ;) , z poliestrami na zasadzie nadania (poliestrom) w sposób technologicznie zgodny przyczepności , jak i innym podwarstwami na które ma być nałożony po jak już wspomniałem wcześniejszym nadaniu przyczepności...tak więc można nałożyć, a nawet zalecane jest nakładanie reaktywnego na OSZLIFOWANA SZPACHLĘ I JEJ OBRZEŻA jako zabezpieczenie antykorozyjne jak i z racji tego że wash primer jest produktem o niskiej lepkości jest świetnym, wstępnym wypełniaczem drobnych rys po szlifie ;)


Teraz mogę iść spać spokojnie nabierając 100 % wiary do naprawy reaktywnym + podkład akrylowy.
Musze jeszcze znaleźć jakiś sklep , który rozlewa materiały DuPonta tak żeby nie musieć kupować opakowań 3,5 L ...... no chyba , że ktoś wie gdzie takowy sklep się znajduje i podzieli się tą wiedzą ze mną ?!
W ostateczności zostają produkty NOVOL.
Pozdrawiam

jacenty741 - 12-09-2010, 07:59

Mozesz zejść szczebelek niżej,i kupić Duxona DX 1061,zasada działania taka sama jak wash primera,a nawet wydaje mi się,ze to tańszy odpowiednik zachwalanego tu 825R.Dodatkowy plus:nie zawiera utwardzacza,mieszany tylko z rozcieńczalnikiem,nie ma ryzyka ,że przy przetarciu przez akrylowy warstwa bazy nie podniesie go (co zdarza się przy kombinacji reaktywny+akrylowy).Spróbowałem go kilka dni temu,zostawiłem rozrobiony w kubku (ok 20ml),po trzech dniach ciągle jest płynny,czyli podobnie jak 825R(czas przydatności do użycia mieszanki 5 dni).
mlody1921 - 04-10-2010, 23:13

Witam panowie mam pytanko czy moge pomalować nowy element tak:

reaktywny(2xcienko)>akryl(2xcienko)>szlif>epoxyd>szlif>baza>bezbarwny

czy między epoxydem a baza trzeba dać akryl?

czy lepiej:

epoxyd(2xcienko)>akryl<2xcienko)szlif>reaktywny>akryl>baza>bezbarwny


A i jeszcze jedno mam przykładowo drzwi i chce je przemalować gdzie nie gdzie są jakies ogniska rdzy czy po zmatowieniu dać reaktywny czy epoxyd ?

martek - 05-10-2010, 06:12

mlody1921,

reaktywny, akrylowy, szlif, baza, klar

epox, akrylowy, szlif, baza, klar


nie trza dwa razy powtarzac

pozdro

mlody1921 - 06-10-2010, 18:04

martek

a jak chce pomalowac drzwi i gdzieniegdzie są jakieś ogniska rdzy to zmatowić drzwi prysnąć reaktywnym na to akryl i gdzieniegdzie jakaś szpachla ? na to akryl i baza lakier ?

martek - 06-10-2010, 18:14

na szpachle jeszcze reaktywny lub epox, potem akryl, baza, klar, piwko

pozdro

mlody1921 - 11-10-2010, 21:45

kurcze super pomocne informacja a pytanko jak wspawam punktowo próg deczko podszlifuje "spawy" na to epoxy/akryl/ i teraz pytanie na nierówności jaką dać szpachle czy zwykła czy z włóknem szklanym ? i jakiej firmy polecacie szpachle ?


Serdecznie dziekuje i pozdrawiam

unek - 11-10-2010, 21:49

najpierw włókno lub aluminiowy...potem zwykły.ja uzywam trotona albo nowola zależy co jest w mieszalni..
mlody1921 - 11-10-2010, 23:09

Hmmm więc najpierw szpachel z pyłem aluminiowym albo włóknem dotrzeć i potem zwykła szpachel na wyrownanie czy jak ?


Przepraszam ze az tak truje ale najlepiej sie uszczyć raz a porządnie

madmax - 12-10-2010, 06:04

Nie musisz po epoxydzie dawac akrylu mozesz dać na epoxyd szpachle
unek - 12-10-2010, 11:43

mlody1921 napisał/a:
Hmmm więc najpierw szpachel z pyłem aluminiowym albo włóknem dotrzeć i potem zwykła szpachel na wyrownanie czy jak
dokładnie tak jak napisałeś..dodam moze to banalne ale wydmuchaj przed ponownym szpachlowaniem ;)
obcy_69 - 15-10-2010, 07:05

mlody1921 napisał/a:
Hmmm więc najpierw szpachel z pyłem aluminiowym albo włóknem dotrzeć i potem zwykła szpachel na wyrownanie czy jak ?

Mozesz tez, na ta wstepna szpachlowke polozyc nastepne bez matowania...
Jest jednak jeden warunek - musisz to zrobic jeszcze przed zwiazaniem tej pierwszej.
W tym wypadku bedziesz mial do czynienia z polaczeniem chemicznym a nie mechanicznym.. jak tez mniejsze prawdopodobienstwo przetarcia sie do golej blachy przy matowaniu tej pierwszej szpachli..

Yaneus - 04-02-2011, 20:19

Witam,
akurat przerabiam ten temat i trafiam na sprzeczne informacje odnośnie łączenia wash primera z podkładem epoksydowym. Na dowód załączam link do strony Nowola z kartą techniczną:
http://www.novol.pl/att/1...PROTECT_340.pdf

Szczerze to już nie mam pojęcia co o tym myśleć ale podejrzewam że w pewnym momencie Novol stwierdził że nie wolno nakładać epoksydu na reaktywny. Dużo reklamacji związanych z nie wysezonowaniem???

madmax - 04-02-2011, 22:13

Cytat:
akurat przerabiam ten temat i trafiam na sprzeczne informacje odnośnie łączenia wash primera z podkładem epoksydowym. Na dowód załączam link do strony Nowola z kartą techniczną:
http://www.novol.pl/att/1...PROTECT_340.pdf


Juz było omawiane na forum... Nie wolno nakładać podkładu epoxydowago na podkład reaktywny. Novol popełnił błąd.

majeran666 - 14-03-2011, 11:16

Panowie odświeże temat bo mam problem:
Późną jesienią wziąłem się za vw t4 mojej mamy. Niestety nie robiłem wszystkiego zgodnie z technologią i jest problem. Wspawałem reperaturke błotnika, wyczyściełem inne ogniska rdzy, położyłem WP i bez akrylowego szpachle. wszystko wyprowadziłem i dałem w akrylowy. Niestety do mojego garażu t4 sie nie mieści i nie mogłem jej skączyc. Samochód przez zime prawie wcale nie jeździł, stał cała zimę u mechanika. Niestety gdy wrócił zobaczyłem, że wszystko znowu wyłazi. Tam gdzie spawałem jest ok, ale tam gdzie były pojedyncze wżery wszystko pięknie wyszło. Teraz mam zamiar usunąc rudą dac wp, akrylowy i dopiero szpachle. Ale jeszcze jeden jest problem. Jak wspomniałem auto przez zime było w podkładzie akrylowym, a z tego co słyszałem podkład chłonie wodę (prawda czy mit?) Czy mogę postawic auto w ciepłym pomieszczeniu aby wszystko odparowało? Czy musze wszystko drzec i od nowa? Dodam, że jest to auto do roboty i nie ma co się spuszczac. A jeśli zostawie to co jest to czy moge na podkład akrylowy(ten, który położyłem jesienią dac teraz epox i jechac z akrylem czy na epox znowu akrylowy? Jak ktoś by mógł mi odpowiedziec bylbym bardzo wdzięczny tym bardziej, że dzisiaj zaczynam.

[ Dodano: 14-03-2011, 22:18 ]
pooommmmoocccyyy!!! Jutro jade do mieszalni i nie wiem czy kupowac epox

jacklack - 14-03-2011, 22:30

majeran666 napisał/a:
Jak wspomniałem auto przez zime było w podkładzie akrylowym, a z tego co słyszałem podkład chłonie wodę (prawda czy mit?)

Jest to mit...przez podkład akrylowy owszem może przenikać wilgoć do wewnątrz ale jako taki nie chłonie wilgoci...
majeran666 napisał/a:
A jeśli zostawie to co jest to czy moge na podkład akrylowy(ten, który położyłem jesienią dac teraz epox i jechac z akrylem czy na epox znowu akrylowy? Jak ktoś by mógł mi odpowiedziec bylbym bardzo wdzięczny tym bardziej, że dzisiaj zaczynam.

Jeśli Ja miałbym taką sytuację to zeszlifowałbym maszynowo większą cześć tego podkładu akrylowego kończąc na gradacji P360....pozostawiłbym to auto przynajmniej na noc w ciepłym pomieszczeniu o niskiej wilgotności (lub wysuszył promiennikiem), nałożyłbym podkład epoksydowy m/m i po uzyskaniu efektu matu lakier akrylowy...

majeran666 - 14-03-2011, 22:36

jacklack, Bardzo dziękuje zrobie tak jak napisałes. Pozdrawiam
Zwibel - 05-04-2011, 18:03

Odświeżę kotleta
Panowie jeżeli mam auto które ma małe ogniska rdzy i je doczyszczę to lepiej dać reaktywny czy epoksydowy.
Trochę poczytałem ale już zaczynam głupieć. Podpowiedzcie?
Reaktywny-jeżeli tylko była rdza nie ma dziur??
Epoksyd jak są dziury dla odizolowania wilgoci-np. podczas wstawiania reparaturek??

Jeżeli będę wstawiał reparaturki można np. cynować miejsca łączenia, na to dać reaktywny??
Jaka technika najlepsza bo zaczynam się gubić co wybrać?

Dzisiaj wysłałem znajomego do CSV w Jeleniej Górze to babsko go odesłało "do chemicznego bo jakiś idiota nie lakiernik kazał mu w ogóle coś takiego jak reaktywny kupić :smiech: "
Fakt lakiernikiem nie jestem ;)

michalLbn - 05-04-2011, 19:38

W przypadku spawania auta, kiedy wycinasz chorą blachę i wspawujesz zdrową, nie masz wtedy wżerów po rdzy, więc dajesz epoksydowy. Reaktywny dajesz wtedy, gdy miałeś purchel rdzy i sczyściłeś go ale pozostały wżery, których nie można już lepiej doczyścić.
Zwibel - 05-04-2011, 20:04

Dzięki za odpowiedź ...prawie o to mi chodziło, ale zamiast epoksydu mogę też dać reaktywny-chyba nie zaszkodzi -tylko będę musiał dodatkową warstwę akrylu dać, dobrze rozumie??
martek - 05-04-2011, 21:22

Zwibel, dobrze rozumiesz ;)
bynio1991 - 05-04-2011, 21:22

Mam taką sytuację, że zerdzewiał ocynk (Peugeot 206, w szczelinie pod szybą tylnej klapy). Dałem zwykły podkład i po zimie znowu się ruda pojawia (rdzę wcześniej zeszlifowałem, taki leciutki nalot był po prostu, ale farba już odłaziła). Czy na ten "ocynk" można dać reaktywny albo epoksydowy ? I przed nałożeniem właściwego podkładu ten epoksydowy/reaktywny trzeba matowić ? A ten właściwy (używam z U-POL w sprayu) też się matowi przed bazą ?
Vauxhall - 05-04-2011, 21:44

Normalnie wyczyścić ile się da, reaktywny i akrylowy. Tylko że akryl nie w sprayu, tylko dwukomponentowy, z utwardzaczem. Akryl szlifujesz, możesz go kłaść mokro na mokro, czyli w przypadku Novola, po około 15-tu minutach po nałożeniu reaktywnego, tryskasz to akrylem, potem szlif i lakierek
martek - 05-04-2011, 21:45

Vauxhall, pedzelkiem, czy pistolem??? ;)
Vauxhall - 05-04-2011, 22:37

Hehe. Jak ma pistolet to niech robi pistoletem elegancko. Ja nie miałem sprzętu to zrobiłem pędzelkiem i też się trzyma wszystko i od sierpnia zeszłego roku odpukać rdza nie wychodzi. Żeby wytrzymało ze dwa lata to będzie spoko :)
Lantis89 - 26-01-2015, 18:39

jacklack- A mogł byś podpowiedzieć czy na podkład epoksydowy mogę bezpośrednio położyć np. baranka sike 6440 lub masę 529AT czy wczesniej warto zabezpieczyć akrylem???
Pozdrawiam

żółwik - 06-02-2015, 10:11

madmax napisał/a:
Juz było omawiane na forum... Nie wolno nakładać podkładu epoxydowago na podkład reaktywny. Novol popełnił błąd.

W 44 nr. Lakiernika napisali ze jesli element jest bardziej wymagający można dać epoksyd na reaktywny, co Wy na to?
Tu chodzi tylko o to połączenie chemiczne czy sie to pogryzie czy co?

unek - 06-02-2015, 10:34

Można tylko kto z nas ma tyle czasu :D
kamilbusko - 06-02-2015, 13:16

ja powiem inaczej. Który klient za to zapłaci?
kropek - 22-06-2016, 12:46

Witam. Jestem laikiem. Mam pytanko. Mam w moim renault kangoo małe oznaki rdzy. To na drzwiach to na progach, przy wlewie z baku. Rozszlifuje to, wyczyszczę i co dalej? Czy mogę w ten sposób: app r stop na blachę, później epoksydowy podkład,szpachla, na niąo akrylowy, baza i klar? Oczywiście te podkłady i szpachlę szlifować. Proszę o pomoc.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group