Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Wycena naprawy pojazdu - Subaru XT - wycena

crazy_ivan - 30-06-2010, 20:32
Temat postu: Subaru XT - wycena
Witam.
Od jakiegoś czasu doprowadzam do porządku taki zabytek jak w temacie.
Auto na dzień dzisiejszy jest rozebrane jak na zdjęciach ( widoczna ruda to w 99% powierzchowny wynik ostatnich dni ).
Oryginalnie było białe, ale w trakcie żywota trafiło na lakiernika amatora. Czarny lakier w komorze silnika odchodził płatami. Buda wygląda lepiej, ale mimo wszystko szału nie ma.
Jako, że budżet mam niewielki rozpatruję lakierowanie samemu, ale wiem, że efekt może nie powalać ;)

Jaki byłby koszt położenia lakieru w komorze silnika a jaki na budzie ( bez maski, dachu i klapy ) ? Pytam oddzielnie, bo pewnie do takiego postępowania na raty zmuszą mnie koszty ( najpierw komora ), potem buda z wierzchu. Kolor chcę przywrócić biały ( czy metalik czy nie, to jeszcze do zdecydowania ).







[ Dodano: 01-07-2010, 17:00 ]
Rzućcie chociaż rząd wielkości.... :O

ibox1980 - 29-07-2010, 11:54

Nie opłaca Ci się kolego malować na raty! Serio!
Na samą komorę potrzeba Ci maksymalnie 0,5L lakieru!!
Malując już auto (budę) otwierasz machę i jazda!
Najważniejszą rzeczą (czynnikiem) jest to, by poprawnie pozbyć się z komory tłuszczu i w miarę dobrze zeszlifować stare powłoki lakiernicze!
Jeśli wszystko będzie odtłuszczone na tip-top to farba płatami Ci nie zejdzie!
Oczywiście, schemat taki dotyczy całego samochodu!
Tłuszczu pozbędziesz się myjąc np. zwykłą benzyną (nie ropą!!!)
Powierzchnia musi być zmatowana i wtedy będzie ok.
Pamiętaj też o dobrym doborze lakier+rozcieńczalnik+utwardzacz (proporcje) bo to w tym temacie najważniejsze.
Pomalowanie komory gdy jest wszystko gotowe trwa około 1,5minuty!
Opłaca malować się na raty? Chyba nie...

No i widzę, że auto w częściach już masz...
Do malowania , proponował bym to najpierw poskładać do kupy!
Wierz mi... Gdy masz w całości całe auto, maluje się lepiej... Nie będzie później przejść widocznych! Wyobraź sobie że pomalujesz drzwi trzymając pistolet pod innym kątem a błotnik pod innym. Po polerce będziesz miał brak efektu lustra. TJ, stojąc pod pewnym kontem będziesz widział swoje odbicie (np. na kolorze czarnym) w drzwiach a w błotniku już nie... Malując osobno trzeba uważać. Nie twierdzę że się nie da, lecz.. łatwiej jest jechać pistoletem po całości. Pomalowanie całego boku trwa około 2 minut!

martek - 30-07-2010, 13:56

ibox1980 napisał/a:
Pomalowanie całego boku trwa około 2 minut!


respekt :piwosz: :piwosz: :piwosz:

mkautos - 30-07-2010, 14:34

ibox1980 napisał/a:
Po polerce będziesz miał brak efektu lustra. TJ, stojąc pod pewnym kontem będziesz widział swoje odbicie (np. na kolorze czarnym) w drzwiach a w błotniku już nie...


Niewiem normalnie co powiedzieć.
A do tego
ibox1980 napisał/a:
Nie będzie później przejść widocznych! Wyobraź sobie że pomalujesz drzwi trzymając pistolet pod innym kątem a błotnik pod innym.


I co ja tu mogę dodac????

Poczytaj forum kolego, bardzo Ci się przyda wiedza w nim zawarta.

ibox1980 - 22-09-2010, 12:10

http://www.youtube.com/watch?v=WnEWG9YPJ40

Weź stoper i policz... a nie respektuj, choć, dzięki :)

unek - 22-09-2010, 21:09

ibox1980, normalnie padam ;] weż siee :glupek: ja robie w garażu ale co ty wypisujesz to normalnie ręce opadaja....
Poczytaj forum kolego, bardzo Ci się przyda wiedza w nim zawarta.tak jak napisalmkautos,


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group