Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Testy, porównania narzędzi - Sprężarka łopatkowa-opinie

jacklack - 27-04-2010, 15:43
Temat postu: Sprężarka łopatkowa-opinie
Ostatnio zaciekawiły mnie sprężarki łopatkowe i postanowiłem zaczerpnąć trochę ogólnej wiedzy o tych urządzeniach, ;)

W brew pozorom to bardzo proste urządzenia, i z tejże prostoty moim zdaniem wynika ich niska awaryjność, bo tak na dobrą sprawę to tam nie ma się, co popsuć, no może za wyjątkiem łożysk, ale to standard w każdym urządzeniu ;)

Spróbuję w telegraficznym skrócie opisać sposób działania takiej sprężarki, , i tu z góry chciałem przeprosić za moją niefachową wypowiedz na temat ;)

Sprężarkę napędza silnik elektryczny o wymaganej mocy w stosunku do wydajności…sama sprężarka to podłużny cylinder, którym umieszczony mimośrodowo nieco mniejszy średnicą od cylindra równie podłużny wał..W owym podłużnym wale na całej jego długości mieści się kilka łopatek, które to po w prowadzeniu wału w ruch siłą odśrodkową są częściowo wyrzucane z wału i dotykają ścianek cylindra tłocząc powietrze ku otworowi wylotowemu, a tak właściwie to te łopatki nie dotykają cylindra, bo w miejsce styku łopatki z cylindrem wtłaczany jest olej, który razem ze sprężonym już powietrzem wchodzi do separatora oleju, a stąd już czyste powietrze prosto do zbiornika magazynującego

Sprężarki te jak już wspominałem cechują się podobno bardzo niską awaryjnością i większą wydajnością w stosunku do sprężarek śrubowych, większą oszczędnością energii, bardzo cichą pracą, i tanimi kosztami eksploatacyjnymi..

Jeżeli ktoś pracuje na tych sprężarkach, lub ma konkretną wiedzę techniczną, lub jakąkolwiek styczność tymi urządzeniami prosiłbym bardzo o opinię

jano - 27-04-2010, 21:34

Bardzo fajna sprawa ! Jest kilka firm na rynku, bodajże jedna tylko częściowo produkuje je w Polsce. Rozwiązanie znane jest w przemyśle, jednak coraz bardziej dochodzi to do warsztatów. Czego jesteś przykładem :) Sprężarki te są lepsze od śrubowych, droższe. Posiadają dłuższą gwarancję i stanowią najniższe koszty.

Bardzo, ale to bardzo fajna sprawa.

stech - 28-04-2010, 19:43

jacklack napisał/a:
sama sprężarka to podłużny cylinder, którym umieszczony mimośrodowo nieco mniejszy średnicą od cylindra równie podłużny wał..W owym podłużnym wale na całej jego długości mieści się kilka łopatek, które to po w prowadzeniu wału w ruch siłą odśrodkową
Pracowałem na takich urządzeniach w latach 80-tych i początkach 90, super sprawa, powiem tak , cylinder posiada jeden mimośrodowy w którym kręci sie wał na którym są łopatki grafitowe, i tak jak pisze @jacklack siła odśrodkowa spręża powietrze i wypycha dalej. silnik elektryczny 4 KW, ciśnienie do 12 atm. wydajność nie bardzo pamiętam ale jakieś ponad 500 litrów. wyposażony oczywiście w chłodnice powietrza. pozdr.
Czarek - 30-04-2010, 09:35

Znam te sprężarki i sytuacje, w których po malowaniu powierzchni lakierniczej nie trzeba było specjalnie polerować. jakość powierzchni była zdecydowanie lepsza. Mniejsze zaolejenie powietrza ze sprężarki ! W warsztacie zauważa się mniejszy pobór energii niż z typowej sprężarki. A to cieszy, bo energia elektr. coraz większa, a tak to część kasy zostaje w kieszeni ! :) W wale są łopatki aluminiowe a obudowa jest żeliwna.
Bardzo trwałe ! Polecam !

devilbiss - 13-05-2010, 16:18

Jest jedna firma, ktora produkuje takie sprezarki w Polsce i jest to w 100% polski produkt.
www.intechpolska.com
Cena jest wyższa, gwarancja o wiele dluższa tak samo jak żywotność, przeglądy żadsze niż w innych typach, a pobór energii duzo mniejszy. Ogólem inwestycja opłacalna dla dużego ASO


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group