Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Projektowanie i Budowa Warsztatu - Instalacja sprężonego powietrza w garażu - projekt

mihau - 14-09-2017, 10:54
Temat postu: Instalacja sprężonego powietrza w garażu - projekt
Witam.
Do tej pory kompresora używałem tylko do pompowania kół i odkręcania śrub kluczem. Gdy zaszła potrzeba polakierowania kilku plastików w samochodzie, zainwestowałem w podstawowy pistolet, maskę ochronną, reduktor itd. Sprzęt lakierniczy jest oczywiście budżetowy, ale do moich wymagań w zupełności mi wystarcza. W tej chwili tak wygląda moje podłączenie:

kompresor -> filtro-reduktor 1/4" (ustawiony na 7,5bar) -> wąż 10mb (10mm wew.) -> mini-filtr 1/4" -> reduktor 1/4" -> pistolet Airpress HP 1.4 (ciśnienie robocze 3,5bar)

Sprzęt jaki posiadam:
- kompresor Abac Pro 150L na pompie a39b,
- filtro-reduktor 1/4" GAV 10mikronów,
- wąż 10mb Yato 10mm wew. (planuje zmienic, bo jest bardzo sztywny),
- filtr pod pistolet 1/4",
- reduktor pod pistolet 1/4",
- pistolet Airpress HP z dyszą 1.4.

Niestety po podłączeniu bezpośrednio do kompresora mam bardzo duże spadki ciśnienia. Na filtro-reduktorze 1/4" przykręconym do kompresora ciśnienie mam ustawione na 7,5bar żeby na pistolecie było 3,5bar. Podczas lakierowania odczuwalny był spadek ciśnienia gdy kompresor pracował (załącza przy 7bar), oraz widoczne były drobne oczka wody. Chciałby w miarę możliwości to wyeliminować.

Postanowiłem wykonać prostą instalację. Przeczytałem kilka tematów na forum i planuje zrobić to tak jak pokazane jest na schemacie w załączniku.
Moje pytania:
1) Czy można coś poprawić zmieniając układ prowadzenia węży?
2) Czy filtro-reduktor 1/4" nie będzie dławił przepływu?
3) Czy potrzebny jest jeszcze jeden filtr wstępny np. 40mikronów? Jeżeli tak to gdzie go wpiąć? Może na górnej poziomej nitce?
4) Jaki wąż możecie polecić, żeby nie był tak sztywny? Pomijam węże dla profesjonalistów Sata itd.
5) Czy jest sens montowania filtra 1/4" pod pistoletem, przy nowym układzie sprężonego powietrza?

Każda sugestia będzie dobra. Podkreślam, że to budżetowy projekt, a lakierowanie wykonuje okazyjnie na własne potrzeby.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group