Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Błedy! - Kauczukowy lakier

Arukard - 23-01-2017, 00:24
Temat postu: Kauczukowy lakier
Witam serdecznie.
Po pomalowaniu motocykla zauważyłem że lakier bezbarwny jest kauczukowy. Malowałem klarem firmy novol oraz Maxmayerem hs i w obu przypadkach jest ten sam efekt. Próbowałem nie dodawać rozcieńczalnika jak i dodać więcej utwardzacza i skutek jest ten sam. Malowałem w 20 stopniach i po godzinie przeniosłem elementy do pomieszczenia gdzie panowała temperatura około 50 stopni. Czy wpływ na miękki lakier ma wilgotność powietrza przy malowaniu, która w Irlandii jest duża? Co powinienem zrobić by nie powtarzać tego błędu?

NOVOL rafman - 23-01-2017, 08:54
Temat postu: Ad. Obniżenie twardości lakierów bezbarwnych
Witam serdecznie!
Tak kolego , wilgotność powietrza ma olbrzymie znaczenie dla twardości lakieru.
Mówi o tym piktogram zamieszczony na puszkach utwardzaczy poważnych firm.
Piktogram to trójkąt z literami NCO ! !!
Jest to chemiczne oznaczenie izocjanianów ,którymi są utwardzane wszystkie na świecie (!!)produkty akrylowe. Zauważyłeś kryształki,pierścienie wokół korka jakiegoś otwartego i używanego utwardzacza lub utwardzacz który zrobił się mętny? Zapewne tak .

Jest to wynik wchłaniania przez NCO wody. Jest to tak wredny produkt ,że ZAWSZE (!!)w pierwszej kolejności będzie reagował z wodą a dopiero potem(jak mu się zachce) z żywicą w lakierze lub podkładzie ,który ma utwardzić .
Stąd , w zależności od wilgotności powietrza ten sam produkt może się zachowywać inaczej ,tzn dawać różny efekt.
Jak z tym walczyć ? Jak temu zaradzić?

1.Przede wszystkim trzymać w miarę możliwości utwardzacze, szczególnie otwarte w suchym miejscu, a nie np: niedokręcone na mokrej podłodze.

2. Używać , czyli lakierować tylko ciepłym produktem. Co to znaczy?
Lakier nie może być chłodny!! 20 stopni Celcjusza to nie tylko temperatura otaczającego powietrza ale także MINIMALNA temperatura produktu i detalu który jest lakierowany.
Jeśli nie możesz mieć takich idealnych warunków ,to podgrzej chociażby sam lakier , a zdecydowanie zmniejszysz ilość problemów .
Szczególnie zimą czy w chłodnym okresie . Ciepły lakier ładniej się rozkłada na powierzchni a przede wszystkim szybciej reaguje z utwardzaczem (NCO) a utwardzacz nie zdąży zareagować tak silnie z wodą-oto najprostsza porada.

Dodatkowo, kolego zafundowałeś temu elementowi ,przenosząc go z pomieszczenia chłodnego do cieplejszego efekt ,,punktu rosy" jak na butelce piwa wyciągniętej z lodówki(częsty błąd lakierników) tylko tej wilgoci nie było widać tak jak na szkle a zneutralizowała prawdopodobnie cześć utwardzacza.

Lakiery NOVOL z linii Spectral i Professional są przygotowane na trudniejsze warunki atmosferyczne,ale też są termoplastami i nie mogą być chłodne.

pozdrawiam i życzę powodzenia Rafał Mania Dział Szkoleń NOVOL

Arukard - 23-01-2017, 12:30

Dziękuje bardzo za odpowiedz.
Podsumowując muszę podgrzać lakier jak i elementy przed malowaniem i przenieść już pomalowane elementy do cieplejszego miejsca po paru godzinach. A czy użycie wolno schnącego rozcieńczalnika do lakieru nie pomoże uwolnić wilgoci która osiądzie podczas malowania?

NOVOL rafman - 31-01-2017, 10:45
Temat postu: Dokładnie tak
Dokładnie tak-przepraszam ,że nie odpowiedziałem od razu ,ale bylem za granicą w kraju z kłopotami z netem.
To jest dużo bezpieczniejsze dla lakierów.

Rafał Mania NOVOL


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group