|
Lakierowanie samochodów Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy, |
|
Projektowanie i Budowa Warsztatu - Regulacja opadu powietrza w kabinie
stelvio - 12-10-2016, 20:56 Temat postu: Regulacja opadu powietrza w kabinie Witam.Mam kabinę na podstawie z jednostką termowentylacyjną umieszczoną z tyłu kabiny i problem z wyregulowaniem opadu.Pod Paintstopem mam filtr andrea,ale mimo tego dalej nie ciągnie równo całą powierzchnią.Powymieniane mam wszystkie filtry,a i tak trafia mi się sporo wtrąceń.Jest może jakiś schemat jak poblokować wyciąg by wyrównać opad? Wie ktoś coś na ten temat?
Kamil208 - 13-10-2016, 02:21
jaka to kabina, chińczyk?
stelvio - 13-10-2016, 07:54
Chińczyk
[ Dodano: 13-10-2016, 10:07 ]
Yoki star
Kamil208 - 13-10-2016, 14:23
YS-30? Masz te blachy przysłaniające przelot pod paint stop?
Napiszę Ci w wolnej chwili pw, które raczej cię zmartwi bo też miałem nowiutkie Yokistar.
stelvio - 13-10-2016, 16:26
Tak ys-30. Nie nie mam żadnych blach.ona była kupiona używana i przerobiona na tylny ciąg no i nie była na podstawie tylko na fosie.
Kamil208 - 14-10-2016, 02:13
A to daruje sobie pw bo miało być o serwisie i obsłudze klienta po tym jak już pieniążki trafią na konto dystrybutora, ale skoro masz używkę to ciebie nie dotyczy.
W tym modelu pod paint stopem powinny być arkusze blachy z dużymi otworami. Zaczynając od strony gdzie masz wyciąg blachy prawie pełne im dalej od wyciągu tym więcej otworów a na końcu już bez blach. Rozumiesz?
Próbowałeś mierzyć prędkość opadu?
stelvio - 16-10-2016, 20:14
Rozumiem o co chodzi.Problem tylko z ilością i rozmieszczeniem tych dziur w tych arkuszach bo same arkusze już mam.Nie masz czasem jakichś zdjęć ,albo schematów? Wnioskuję ,że masz taki sam model.
Niestety nie mam jak zmierzyć opadu.
kalbi - 17-10-2016, 08:39
zmniejsz trochę nadciśnienie w kabinie i będzie mniej śmieci
stelvio - 17-10-2016, 20:44
Kombinowałem już z mniejszym nadciśnieniem, większym i podciśnieniem i bez zamiany jakiejś większej. Zostaje mi chyba tylko wyregulować ciąg. A jakby zmniejszyć przepływ powietrza?
Kamil208 - 18-10-2016, 02:28
stelvio napisał/a: | Rozumiem o co chodzi.Problem tylko z ilością i rozmieszczeniem tych dziur w tych arkuszach bo same arkusze już mam.Nie masz czasem jakichś zdjęć ,albo schematów? Wnioskuję ,że masz taki sam model.
Niestety nie mam jak zmierzyć opadu. |
Nie mam już tej kabiny i sprawdzałem też że nie mam fotek niestety tych blach. Teraz tak sobie przypominam że część z tych blach nie miała otworów a takie wzdłużne nacięcia. Co do rozmieszczenia to nikt nad tym specjalnie się nie zastanawiał gdy były wyjmowane.
kalbi napisał/a: | zmniejsz trochę nadciśnienie w kabinie i będzie mniej śmieci |
Tutaj akurat nie mogę się zgodzić. Moim zdaniem właśnie problemem tej kabiny jest za wolny opad i nadciśnienie. Gdy paint stop był na tyle zapchany że przy uruchomieniu otwierały sie drzwi serwisowe czyli było duże nadciśnienie miałem najmniej śmieci.
unek - 20-10-2016, 09:27
Poczekaj aż filtry trochę się zabrudzą i opad wyrówna się ...przecież wszystkie masz nowe .
Kabina kabinie nierówna i syfu na lakierze wychodzi czasem więcej niż w szopie przy systemie uchylnych drzwi
Kamil208 napisał/a: | przypominam że część z tych blach nie miała otworów a takie wzdłużne nacięcia. | u mnie są podobne do kratek z plenum
Kamil208 - 22-10-2016, 02:13
unek napisał/a: | Poczekaj aż filtry trochę się zabrudzą i opad wyrówna się ...przecież wszystkie masz nowe . |
Właśnie dlatego z rozkładaniem tych blach nikt za bardzo się nie zastanawia, tylko mniej-więcej żeby było logicznie bo się wyrówna jak filtry sie przybrudzą ale jak nie ma wogóle tych blach i nie ma fosy która ciągnie równo w dół to opad nigdy się nie wyrówna.
stelvio - 28-11-2016, 20:25
Panowie,powracam do tematu. Podłogę mam pełną kratę i zastanawiam się czy zmniejszając powierzchnię ciągu nie zwiększę prędkości opadu. Myślalem o zrobieniu dwóch rzędów aktywnych i trzech zaślepionych bądż coś na wzór prostokątu.
[ Dodano: 28-11-2016, 20:32 ]
Ostatnio,oglądając jakieś filmiki na youtube widziałem jak w kabinie pełnej kracie facet miał ewidentnie widoczne miejsca gdzie nie było ciagu(miejsca nie aktywne) i miał czyściutko na elementach 2 może 3 wtrącenia
[ Dodano: 28-11-2016, 22:57 ]
Zauwarzyłem w tej kabinie ma pola aktywne coś na wzór litery H. Jest sens próbować zaślepiać?
unek - 29-11-2016, 10:45
http://lakiernik.info.pl/viewtopic.php?t=1405
stelvio - 30-11-2016, 19:41
Cały wątek miałem już wcześniej przeczytany i nic on nie wnosi,albo nie wiem w którym miejscu.
Zakładając zbyt małą moc wentylatorów przy wyciągu tylnim to czy zmniejszając powierzchnię wyciągu uzyskam szybszy opad i nie będzie mi śmieci z filtrów podnosiło?
Kamil208 - 01-12-2016, 02:14
stelvio napisał/a: | Zakładając zbyt małą moc wentylatorów przy wyciągu tylnim to czy zmniejszając powierzchnię wyciągu uzyskam szybszy opad i nie będzie mi śmieci z filtrów podnosiło? |
Nie.
paciak - 01-12-2016, 22:36
Podpowiedzcie gdzie kupie nowy wskaźnik ciśnienia panującego w kabinie?
unek - 07-12-2016, 18:53
stelvio napisał/a: | Cały wątek miałem już wcześniej przeczytany i nic on nie wnosi | To jeszcze raz przeczytaj jest tam odpowiedź jak rozmieścić kraty ...
|
|