Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Błedy! - Za dużo perły ?

jagmar - 01-09-2016, 11:42
Temat postu: Za dużo perły ?
Witam!

Jakiś czas temu oddałem samochód do lakiernika w celu pomalowania tylnego zderzaka i poprawek na tylnej prawej i lewej ćwiartce. Przy odbiorze samochodu tylko ćwiartka imała jaśniejszy odcień od tylnych drzwi... powiedziałem że tego nie odbiore - miał poprawić - mówił że w mieszalni dobrali źle kolor. Gdy kolejny raz przyszedłem odebrać było już lepiej, ale z prawej strony lakier był wyraźnie jaśniejszy niż na lewej... Gdy się obchodziło samochód do z lewej była taka "smoła" a z drugiej taki bardziej mleczny... A pomalował już wtedy oba tylne drzwi i lewe przednie... Lakiernik stwierdził, że znów to poprawi... Zadzwonił że winny był bezbarwny, że on coś rozjaśniał baze... i że pierwszy raz się z tym spotkał... Po trzeciej próbie lakier faktycznie jest ciemniejszy ale nie tak ciemny jak oryginalny. Teraz pomalował nie dość że tył, tylne drzwi to i przednie i prawy przedni błotnik :/ Teraz to faktycznie nie bardzo widać różnice bo już nie bardzo jest do czego porównywać :/ Ale ja wiem jaki był lakier przed malowaniem... taka smoła a tutaj widać dużo więcej białych drobinek perły. W słońcu też o wiele bardziej się mieni niż wcześniej... Jak się podchodzi blisko do samochodu do góra drzwi (chyba przez te ziarno) robi się taka szarawa... po prostu widać dużo białych kropek...

Nie wiem co z tym zrobić.. to wina mieszalni czy lakiernika ? Nie bardzo jest już jak to poprawiać bo teraz to chyba zostało cały samochód malować... po prostu masakra :/

A lakiernik w miare zaufany bo wcześniej (srebrny samochód) u niego robiłem ze 2 razy i nigdy nie było sie do czego doczepić a tu taki zonk z czarnym :/

To_mas - 01-09-2016, 21:37

jagmar napisał/a:
Teraz to faktycznie nie bardzo widać różnice bo już nie bardzo jest do czego porównywać :/
no to w czym problem ?
A nawiązując do tematu to wina lakiernika, powinien zrobić natrysk próbny i by problemu nie było. Tym bardziej za 2 razem jak lakierował to powinien to zrobić bo już dostał nauczkę, a jak by widział że chłopaki nie ogarniają w mieszalni to pójść do innej i sprawdzić jak z innej firmy ten kolor wychodzi,
Po twoim opisie widzę że on dobierał ten sam kolor cały czas i próbował to coraz to dalej rozcieniować, niestety różnica była tak duża że to widać. To był jego błąd bo powinien zrobić jak pisałem wyżej.
+ dla chłopa że poprawiał i nie migał się tylko walczył, szkoda tylko że nie zastanowił się przed walką albo nie poradził kogoś.

misias - 01-09-2016, 21:55

Ach te czarne kolorki,ja na swoim mam solid czarny gładki, lakierowane w różnych odstępach czasu,różnymi pistoletami i różnym ciśnieniem i różnymi lakierami bezbarwnymi,tylne błotniki bazą Dupont, natomiast przednie bazą Valspar,drzwi fabryczny lakier.Na każdym elemencie jest inny odcień.

Facet w mieszalni powiedział że czarny lakier mimo że, wydaje się prosty wcale nie jest taki łatwy do aplikacji i dorobienia przez mieszalnie, to samo się tyczy białego i wszelkich jasnych odcieni.

jagmar - 01-09-2016, 22:45

Za pierwszym razem kolor był z innej mieszalni... po pierwszym lakierowaniu baze brał z innej mieszalni... Mnie zastanawia inna rzecz... lakiernik mówił, że bazą malował np krawędzie drzwi. (cieniowanie).. ale ta jaśniejsza perła jest na całych elementach... ponownie położony lakier bezbarwny to sprawił ?

Po drugim razie robił niby natryski próbne (pomalował samą klapkę wlewu paliwa) i mówił, że już wie co jest nie tak... że to wina bezbarwnego i że jak wziął inny to jest ciemniejszy... ok ciemniejszy może i jest ale nadal to nie to...

To, że nie widać różnicy przy sąsiednich elementach nie sprawia, że nie ma problemu... Wiem jak ten kolor wyglądał i taki nie jest... Jak podejdę blisko drzwi to ta ilość białej perły wygląda jakby lakier był zakurzony... A wcześniej ten czarny to była po prostu smoła... Dodatkowo jak otworze tylne drzwi to widzę że wnęki są ciemniejsze od przylegającego nadwozia...

oczywiście doceniam podejście lakiernika że robił co mógł... mimo wszystko nie do końca jest to zrobione tak jak powinno... Nie wiem czy to za małe doświadczenie czy za mało się przyłożył do roboty... choć jego tata, który jest właścicielem lakierni ma wieloletnie doświadczenie i też mówił że nie ma pomysłu na ten samochód... W poprzednich samochodach jak robili to nawet jak pokazywali, które elementy malowali to nie byłem w stanie tego zauważyć... tutaj sam im mówiłem co malowali... bo po prostu widziałem że ta perła inaczej się mieni... moim zdaniem jest jej za dużo...

To_mas - 01-09-2016, 23:05

misias napisał/a:
tylne błotniki bazą Dupont, natomiast przednie bazą Valspar,drzwi fabryczny lakier.Na każdym elemencie jest inny odcień.
nie ma się co dziwić,

jagmar napisał/a:
Po drugim razie robił niby natryski próbne (pomalował samą klapkę wlewu paliwa) i mówił, że już wie co jest nie tak... że to wina bezbarwnego i że jak wziął inny to jest ciemniejszy... ok ciemniejszy może i jest ale nadal to nie to...
coś kręci, zrobił próbę, znalazł błąd (w niby bezbarwnym który mu zmienia odcień czarnego, to by mogło być jedynie w przypadku gdubu wcześniej lakierował jakimś gó....em a teraz wziął coś z najwyższej półki to faktycznie głębia koloru mogła by być większa ale nie aż tak bardzo.

jagmar, ja bym na twoim miejscu podjechał gdzieś dorobić lakier na własną rękę do mieszalni gdzie robią natryski próbne ! ! bo skoro oni sobie nie radzą to ja nie wiem.
Jaki to jest nrr koloru ?

Boxxing - 01-09-2016, 23:53

Jak juz sam mowisz, ze teraz nie widac roznicy bo wycieniowal to nie ma sensu dalej sie w to zaglebiac. Wiesz co bylo lakierowane to probujesz teraz na sile wyszukac defektu koloru, spytaj sie znajomego czy teraz widzi jakas roznice :)
jagmar - 01-09-2016, 23:58

no mówił że musiał wziąć droższy bezbarwny...

kod lakieru to Ford Panther Black - G6

moge podjechać do innej mieszalni tylko że teraz to mało elementów zostało do wyboru odpowiedniego odcienia... najlepiej to chyba lewy przedni błotnik lub maska... Tylko że jak oddam do innej lakierni to czy sobie poradzą... i teraz to chyba cały samochód trzeba będzie malować...

[ Dodano: 02-09-2016, 00:02 ]
Boxxing napisał/a:
Jak juz sam mowisz, ze teraz nie widac roznicy bo wycieniowal to nie ma sensu dalej sie w to zaglebiac. Wiesz co bylo lakierowane to probujesz teraz na sile wyszukac defektu koloru, spytaj sie znajomego czy teraz widzi jakas roznice :)


teoretycznie tak, ale to nie tędy droga... równie dobrze mogłem mu odstawić samochód zielony a on by mi go pomalował na niebiesko... różnicy nie widać w odcieniu na sąsiadujących elementach ? nie widać wiec wszystko ok, tak ? I uwierz mi że nie na siłe... po prostu za każdym jak otwieram drzwi żeby wsiać do samochodu to mam wrażenie że jest delikatnie przykurzony... przecieram ręką a to niestety nie kurz tylko lakier inaczej się mieni niż poprzednio... Tak samo jak idę do niego w słońcu... wcześniej był po prostu czarny.. .taka smoła.. teraz jak idę to cały bok sie mieni w takich białawych kropeczkach...

kalbi - 02-09-2016, 09:08

widać perłę bo jest świeży bezbarwny i nieporysowany. Przepoleruj elementy nielakierowane i tez wybije perła
jagmar - 02-09-2016, 19:50

kalbi napisał/a:
widać perłę bo jest świeży bezbarwny i nieporysowany. Przepoleruj elementy nielakierowane i tez wybije perła


prawdę mówiąc wątpie...

tak to wygląda na zdjęciach...

otwarte drzwi tylne:




lewy błotnik nie lakierowany (gdzie niegdzie białe kropki), prawe drzwi lakierowane (pełno białych kropek)...

To_mas - 02-09-2016, 21:16

po fotach cięzko coś powiedzieć bo np na 3 zdjęciu to mi wszystko pasuje :P :) )
na ostanim z błonikiem to widać coś tam więcej ale może to być też przez świeży bezbarwny
a jakby zerknąć na tym foto to na masce i słupku widać bardziej wybite ziarno jak na drzwiach :)

kalbi - 02-09-2016, 21:36

ps. trochę off top, kurde szukam takiego mondeo 2,5T :P
jagmar - 02-09-2016, 22:34

jagmar napisał/a:

po fotach cięzko coś powiedzieć bo np na 3 zdjęciu to mi wszystko pasuje :P )

na 3 zdjęciu właśnie widać dużo bo zauważ że z lewej strony owszem jest te biało ziarno ale troche... za to z prawej jest tego po prostu mnóstwo... W sumie pierwszy raz mam czarny samochó świeżo po lakierowaniu ale pierwszy raaz się spotykam z tym że jak podchodze blisko to on się robi taki jasny szary aż przez ilość tego białego ziarna...

To_mas napisał/a:
widać coś tam więcej ale może to być też przez świeży bezbarwny


pewnie to głupie pytanie bo pewnie nie, ale czy po jakimś czasie to się zmieni ?

kalbi napisał/a:
ps. trochę off top, kurde szukam takiego mondeo 2,5T :P


i słusznie bo samochód jest fenomenalny... silnik poezja... ja szukałem ponad pół roku (tylko za granicą - w Polsce nie ma co)

Kamil208 - 05-09-2016, 22:09

misias napisał/a:

Facet w mieszalni powiedział że czarny lakier mimo że, wydaje się prosty wcale nie jest taki łatwy do aplikacji


A powiedział ci co w nim takiego trudnego w aplikacji?

propsiak - 09-09-2016, 08:47

lakierowałem kiedyś mondeo mk3 z kodem g6 i muszę przyznać z baza z Rm wychodziła właśnie bardziej "pstrokata".
misias - 09-09-2016, 21:02

Z czarnym zawsze są jaja,nic się nie poradzi trzeba cieniować ,albo cała stronę przegonić.Taki urok lakiernictwa a w nim lakiernik,który by chciał zaoszczędzić trochę czasu i pieniędzy a nie może,bo jak się nie postara to kicha będzie.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group