Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Lakiernictwo - techniki - narzędzia - Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia

MarcinF18B2 - 16-08-2016, 23:04
Temat postu: Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia
Witam. Niedawno zabrałem się za podwozie mojej Hondy (Accord VI). Mam kilka pytań z tym związanych, bo temat jest przeze mnie traktowany na poważnie. Chciałbym tym autkiem pojeździc naprawdę długo, dlatego zależy mi na wyjątkowo porządnym wykonaniu prac. Mam garaż, narzędzia, pistolety do malowania i piaskowania i dużo chęci;)
Plan jest taki: rozbieram podwozie do ostatniej śrubki. Ściągam wszystko: zawieszenie, kołyski, zbiornik paliwa, błotniki, tłumik itp. Ogólnie ma być goła od spodu. Miejsca zarażone korozją piaskuję i ewentualne niedociągnięcia potraktuję wytrawiaczem rdzy, który następnie zeszlifuję. Nakładam podkład Novol protect 340 (wash primer), następnie odcinam akrylem i mam zamiar połozyc podkład epoksydowy Novol protect 360 po wcześniejszym nadaniu przyczepności. Tylko i wyłącznie dla uzyskania lepszej izolacji od warunków zewnętrznych. Na taką powierzchnie dajemy baranek i całośc traktujemy lakierem bezbarwnym. Pytania sa zasadniczo dwa:

1. Czy moja "technologia pracy" jest prawidłowa i nie przyniesie jakichś niepożądanych skutków poza spora ilością roboty?

2. Z racji tego że robię wszystko od podstaw i że rozbieram praktycznie pół samochodu prace zapewne się przeciągną i zastanawiam się czy jak będę coś malował pod koniec września albo w październiku kiedy pogoda jest nie za bardzo, to czy nie będzie miało to negatywnego wpływu na położony podkład w niższej temp. (rozszerzalnośc materiału, dłuższy okres odparowania itp.) Zaznaczam że garaż jest nieogrzewany a czas na remont mam tylko wieczorami z racji pracy:/

Proszę o konstruktywne wypowiedzi i przepraszam że taki długi temat. Za ewentualna krytykę i porady z góry bardzo dziękuję:) Pozdrawiam

NOVOL rafman - 17-08-2016, 07:36
Temat postu: Zabepieczenie podwozia
Witam!
Technologia jest ogólnie OK.
Ale ..zastanowiłbym się nad skróceniem prac i podwyższeniem jakości.
1.Po oczyszczeniu mechanicznym podwozia odtłuścić zmywaczem wstępnym PLUS 800,dokładnie wydmuchać pyły przed i po.Następnie nałożyć na miejsca gdzie pozostała jakaś lekka korozja konwerter rdzy Fertan -poczekać 24 h ,usunąć zreagowane luźne cząsteczki, zneutralizować wodą (instrukcja na stronie Fertan) dobrze wysuszyć (użyć nawet opalarki) .

2. Nałożyć 2-3 warstwy Eopxy Primer z linii Novol for Classic Car ,który ma podwyższone bardzo mocno parametry antykorozyjne.

3.Po wyschnięciu (minimum 12 godzin przy grubości ok. 200-300 mikronów, temp.20 stp.) można zaaplikować ,,baranek" Body Protect lub Dual Protect a następnie (po wyschnięciu) nanieść emalie antykorozyjną do podłóg i zawieszeń Polycoat Protect (kolor czarny ,blask satynowy) Polycoat polecam do zabezpieczenie pozostałych części podwozia takie jak np sprężyny , wahacze, drążki , zbiornik paliwa i inne ustrojstwa zrobione z mocnej stali, dla której anty korozja zawarta w Polycoat Protect jest wystarczająca ( 2-4 warstwy w zależności od rozcieńczenia-produkt bardzo wydajny, można nanosić pędzlem).

4.Jest jeszcze jeden produkt ,który można zastosować po epoksydzie grubo powłokowym ,ograniczając pracę do praktycznie 2 czynności.
COBRA-informacje szczegółowe na stronie NOVOL.
Do zastanowienia.

Polycoat Protect w 1l opakowaniu polecałbym pomimo wszystko do odświeżenia i zabezpieczenia elementów zawieszenia a nawet silnika. Proszę zaopatrzyć się też w Silicon Remover do zmywania tłuszczy , zabrudzeń od rąk(sól) i silikonów -benzyna ekstrakcyjna lub nitro tego nie usuną.

Pozdrawiam Rafał Mania Dział Szkoleń NOVOL

ps: Wilgoć jest najbardziej szkodliwa dla produktów chemoutwardzalnych-temperaturę można ,,obejść" poprzez np: podgrzanie produktów.

Sawmaster - 17-08-2016, 16:51

a co myślicie o reaktywnym standoxa, ma chyba jakiś rodzaj kwasu bo jak się nim maluje to zachodzi w nozdrza jakby kwas
MarcinF18B2 - 17-08-2016, 23:26

Kwestii pozbycia się pyłów i odtłuszczenia tak jakby nie poruszałem w założonym temacie, ponieważ uważam to za oczywistośc przy jakichkolwiek pracach związanych z blacharką, malowaniem itp. Niemniej jednak dziękuję za odpowiedź i porady:)

Pozdrawiam

NOVOL rafman - 18-08-2016, 09:10
Temat postu: Do Sawmaster
Witaj!
Każdy podkład reaktywny(Wash Primer)zbudowany jest na osnowie żywicy wymieszanej z kwasem ortofosforowym-kwestia wyboru i zaufania do producenta no i ceny .Konstrukcja wszystkich podkładów jest bardzo podobna.Zdarzają się jakieś tandety nie znanych marek.

Rafał Mania NOVOL

Marcino - 18-08-2016, 11:39

Ja zamierzam spróbować Elastometal na podwozie i na to ewentulanie konserwacja
http://www.noxan.pl/sklep...lastometal.html

MarcinF18B2 - 18-08-2016, 23:14

A jak wygląda sytuacja z minimalna temp. w jakiej można kłaść podkład? Stanie się cos jak temp. spadnie poniżej 10 stopni?
NOVOL rafman - 19-08-2016, 06:33
Temat postu: Temperatura reakcji chemicznej w materiałach lakierniczych
Witam!
Temperatura reakcji chemicznej w materiałach l lakierniczych jest bardzo ważnym elementem.
W temperaturze ok 8 stopni zostają praktycznie zatrzymane reakcje chemiczne ,które potem mogą się nie ,,ruszyć".
W praktyce wiele osób mogło doświadczyć tego zjawiska kiedy malują w słabo lub nieogrzewanych garażach.Temperatura w nocy spada ,bo wygasło w piecu i jak przychodzą rano to np: lakier bezbarwny jest dotykowo suchy ,ale po podniesieniu temperatury reakcja chemiczna zaczyna przechodzić dalej i lakier jest miękki ,nie nadający się do polerowania .
Czasami tak przereaguje z wilgocią ,że już nigdy nie uzyska swoich właściwości końcowych.
Wszystkie materiały lakiernicze są w połowie produktami termoplastycznymi, o czym należy pamiętać. Produkty powinny mieć minimalnie 20 stopni Celcjusza , a spokojnie można w trudnych warunkach ją podwyższyć.

Tak więc -ostrożnie.

Rafał Mania Dział Szkoleń NOVOL

misias - 19-08-2016, 08:17

Nie zawsze,chemia do stosowania zewnętrznego nadaje się do samochodówki.Jeżeli to by było takie proste to fabryka nie raczyła by szkieletu w kilku rodzajach roztworu zabezpieczających,tylko by użyto dwóch środków i lakierek ,a jednak tak nie jest:).
MarcinF18B2 - 19-08-2016, 23:49

Co do lakieru to się zgodzę, ale bardziej chodziło mi o podkłady reaktywne i epoksydy...
NOVOL rafman - 23-08-2016, 10:06
Temat postu: Epoksyd nie na reaktywny
Tylko niech koledze nie przychodzi do głowy mieszać technologie reaktywny i epoksyd.
MarcinF18B2 - 24-08-2016, 22:20

Oczywiście że nie...najpierw reaktywny później akrylowy żeby odciąć reaktywny a po nadaniu przyczepności pójdzie epoksyd tylko i wyłącznie po to żeby nadac całej strukturze lepsza odpornośc na warunki zewnętrzne. Pytanie tylko czy stanie się coś złego jak nałożę te podkłady w niskich temperaturach, np. poniżej 10 stopni?
NOVOL rafman - 25-08-2016, 07:18
Temat postu: Niska temperatura a produkty akrylowe i epoksydowe
Witam!
Niska temperatura a produkty akrylowe i epoksydowe-powtarzam na forum kolejny raz ,że wszystkie produkty , wszystkich producentów są w połowie produktami termoplastycznymi i w niskich temperaturach bardzo mocno wydłuża lub zatrzymuje się proces utwardzania ,co w znaczący sposób może wpłynąć na końcową jakość i efekt.
Jeśli nie mamy wyjścia mocno pomaga podgrzanie produktów przed aplikacją aby przyśpieszyć czas reakcji i skrócić czas reakcji z wilgocią.

Rafał Mania NOVOL

Semgun - 25-08-2016, 09:27

Witam.
Miałbym pytanko do Pana Rafmana z NOVOLa.
Gdzie ewentualnie można kupić ten specyfik COBRA (i za ile?)? Bo na necie sprzedaży nie znalazłem ani na Aledrogo choć do samego novola nie dzwoniłem. Czy w pobliskiej mieszalni NOVOLa powinni to mieć w sprzedaży?

NOVOL rafman - 25-08-2016, 11:47
Temat postu: AD.Cobra
Witam!
Produkt jest obecny na rynku od 2-3 tygodni ,dlatego trzeba pytać i zmusić sprzedawców w sklepach z produktami Novol do jego sprowadzenia .Ceny niestety nie znam ,ale wiem ,że na początek w promocji jest dodawany pistolet z 2 x dyszami i regulacją ciśnienia za 1 zł.

Rafał Mania NOVOL

Semgun - 25-08-2016, 12:24

Dziękuję za odpowiedź.
Zatem zapytam niebawem o tą COBRE (i pistolet, na pewno to jakaś SATA będzie :) )

uki82 - 07-09-2016, 07:10

To i ja mam jeszcze pytania odnośnie przygotowywania powierzchni po poszczególne warstwy, jestem laik jeżeli chodzi o lakiernictwo więc wybaczcie może głupie pytania ale chciałbym to zrobić porządnie:



Po wyschnięciu epoksydu (minimum 12 godzin przy grubości ok. 200-300 mikronów, temp.20 stp.). Po takim czasie przydało by się zmatować powierzchnię dla lepszej przyczepności dual protect. Jechanie podwozia papierem ściernym to jest niezła męczarnia, przy czym można przetrzeć gdzieś na krawędziach i ponownie trzeba nakłądać podkład. Czy nie można położyć dual protect zaraz bezpośrednio po upływie ok 60 minut po nałożeniu ostatniej warstwy epoksydu, jak jeszcze całkowicie nie zaschnie ?.

Następnie nakładam Dual Protect a następnie (po wyschnięciu) nanieść emalie antykorozyjną do podłóg i zawieszeń Polycoat Protect (kolor czarny ,blask satynowy).

I tu znowu pytanie o przygotowanie powierzchni, czy odtłuszczamy tylko i malujemy polycoatem ?? Bo tego to już się zmatować chyba nie da??

Pzdr.

Marcino - 03-10-2016, 08:16

NOVOL rafman napisał/a:
1.Po oczyszczeniu mechanicznym podwozia odtłuścić zmywaczem wstępnym PLUS 800,dokładnie wydmuchać pyły przed i po.Następnie nałożyć na miejsca gdzie pozostała jakaś lekka korozja konwerter rdzy Fertan -poczekać 24 h ,usunąć zreagowane luźne cząsteczki, zneutralizować wodą (instrukcja na stronie Fertan) dobrze wysuszyć (użyć nawet opalarki) .

2. Nałożyć 2-3 warstwy Eopxy Primer z linii Novol for Classic Car ,który ma podwyższone bardzo mocno parametry antykorozyjne.


Panie Rafale, a czy zamiast epoxydu można by uzyć Reaktywnego + Akryl i na to dopiero baranek?

DraGo - 08-01-2017, 17:36

Pytanie z innej beczki czy posiadając najazd samochodowy tego typu - https://calus-p.pl/59-podjazdy/78-podjazd-podjazdy-najazd-samochodowy.html jestem wstanie zrobić dobrą konserwacje podwozia (zdaje sobie sprawę, że będzie utrudniona) czy nie? Niestety kanału nie posiadam i dostanie się do podwozia w inny sposób jest raczej nie możliwe.
jano - 08-01-2017, 19:05

DraGo napisał/a:
Pytanie z innej beczki czy posiadając najazd samochodowy tego typu - https://calus-p.pl/59-podjazdy/78-podjazd-podjazdy-najazd-samochodowy.html jestem wstanie zrobić dobrą konserwacje podwozia (zdaje sobie sprawę, że będzie utrudniona) czy nie? Niestety kanału nie posiadam i dostanie się do podwozia w inny sposób jest raczej nie możliwe.


A czemu nie? Wystarczy spokojnie, nie musi być kanał lub podnośnik kolumnowy, wystarczy trochę miejsca aby dostać się pod samochód i można dokonywać konserwacji. Jest to oczywiście mniejsza wygoda, ale spodziewam się że nie na takich rzeczach ludzie robią konserwacje :)

NOVOL rafman - 09-01-2017, 08:09
Temat postu: Konserwacja podwozia
Witam !
Ad.1 Oczywiście ,że można użyć reaktywnego i akrylowy ,ale w technologii NfCC wycofaliśmy się z tego układu ,gdyż tym rozwiązaniem technologicznym było bardzo nikłe zainteresowanie -99% klientów woli jednak Epoxy Primer.

Ad2. Oczywiście ,że z tego najazdu można wykonać dobrą konserwację podwozia ,tylko będzie trzeba się bardziej wysilić ,trochę pomyśleć -hasło akcji :,,Polak potrafi"!

pzdr Rafał Mania NOVOL


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group