Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Projektowanie i Budowa Warsztatu - Wentylacja w garażu do lakierowania

majdan89 - 15-05-2016, 16:15
Temat postu: Wentylacja w garażu do lakierowania
Witam wszystkich po długiej nieobecności. Ciągle coś modernizuje w swoim warsztacie, żeby uzyskiwać lepsze efekty pomalowanych elementów, a z racji tego, że nie stać mnie na kabinę lakierniczą choćby używaną (zresztą ja za mało maluje) to ciągle coś przerabiam. Zrobiłem taki mniej więcej schemat w paincie żeby przybliżyć wam jak to u mnie wygląda. Nad moim garażem jest poddasze więc te wszystkie wentylatory tam zamontowałem. Efekt jaki uzyskałem w mojej instalacji jest chyba podciśnieniem, bo jak wszystko powłączam to nie mogę wyjść drzwiami tzw serwisowymi bo tak są mocno przyciągane i widzę, że każdą możliwą szczeliną jest zaciągane powietrze z zewnątrz. A z tego co doczytałem do lakierowania jest zalecane nadciśnienie. Moje wentylatory są wszystkie takie same, tu zamieszczam link do danych technicznych http://www.farnell.com/datasheets/1256101.pdf. Mają 720 W i 1100 obrotów, producent podaje że wydajność to 2600 m3/h. Mam zamontowane 2 na wlocie i 2 na wylocie. Liczę na waszę porady
Maliniak123 - 15-05-2016, 16:54

Może się nie znam ale moim zdaniem powinno byc odwrotnie nadmuch od dołu wyciąg od góry ;)
magdaania - 15-05-2016, 18:03

Maliniak123 napisał/a:
Może się nie znam ale moim zdaniem powinno byc odwrotnie nadmuch od dołu wyciąg od góry ;)

wydaje mi się że jednak sie mylisz ;)

majdan89 - 15-05-2016, 20:53

To akurat wiem na pewno, że nawet w kabinie nadmuch jest sufitem, a wyciąg w podłodze. Ale chciałbym wiedzieć co u siebie pozmieniać, żeby był lepszy efekt. Może po prostu mam za maly przekrój kanałów doprowadzających powietrze. Bo tam mam Fi 100, a do wyciągu Fi 200.
Spec_1988 - 15-05-2016, 21:08

Daj na wentylatory wyciągowe falowniki a jeśli to za duży koszt to wystarczy dać przeslony zmniejszające ciąg.
majdan89 - 15-05-2016, 21:51

A co dają takie falowniki bo się nie orientuje w temacie i jaki to koszt?
piotr10 - 15-05-2016, 22:25

Regulujesz nimi prędkość obrotową wentylatorów. Jest to droga zabawka bo u siebie właśnie zamontowałem dwa osobne falowniki : jeden do wyciągu a drugi do nawiewu. Najlepiej wyciąg dołem a górą nawiew. Oczywiście nie jest to jedyne rozwiązanie. W USA często montują chłopaki wentylator wyciągowy na drzwiach a na przeciwległej ścianie montują filtr przez który powietrze jest zaciągane z zewnątrz. Na pewno to poprawi warunki lakierowania no i oczywiście jest to tani sposób.
majdan89 - 16-05-2016, 21:52

Kurcze drogie te falowniki bo trzeba liczyc 500 zl sztuka. Jeszcze nie wiadomo czy to na pewno cos da
Kamil208 - 17-05-2016, 03:59

Na próbę odłącz jeden wentylator na wyciągu. Słabo masz to rozwiązane ale tak to jest jeżeli ktoś zamiast powielać gotowe rozwiązania wymyśla swoje.
magdaania - 17-05-2016, 07:09

A gdzie ewentualnie mozna znaleźć gotowe rozwiazanie do powielenia? Był może jakiś schemat na forum?
piotr10 - 17-05-2016, 10:32

Popatrz na schematy kabun lakierniczych to będziesz wiedzial co i jak- w necie jest tego pełno. Falownik za 500 zł :O ja za jeden falownik ze sterowaniem ( potencjometrem, zabezpieczeniami itp. ) dałem 3500 zł
Więc jak zsumujesz koszty żeby to zrobić to jako tako niestety zrezygnujesz lub kupisz używana kabinę.

Kamil208 - 17-05-2016, 14:30

magdaania napisał/a:
Był może jakiś schemat na forum?


Studentem Politechniki jesteś? Inż./mgr bez schematu nie zaczynają roboty.
Kabina lakiernicza to rozwiązanie które powinieneś kopiować.

Automalina - 23-05-2016, 15:43

Sam nadmuch wystarczy.
Najprościej, najtaniej, najskuteczniej.
Na wylocie filtr paint stop.

Reszta to bzdury i nic nie znaczące bajery.

auto_tech - 23-05-2016, 15:58

Automalina, to znowu Ty? :glupek:
piotr10 - 23-05-2016, 16:18

A on znów swoje wywody pieprzy :glupek: Najtaniej , najprościej , najskuteczniej to w ogóle nie lakierować, wtedy nic ci nie siądzie na lakierze ;) Idąc po jego myśli technologicznej to syf z powietrza nadmuch wtłoczy do pomieszczenia w którym lakierujesz , co na lakierze wyłapie to swoją drogą a reszte wyłapie na wylocie filtr paint stop - ciekawe rozwiązanie i godne zastanowienia :glupek: - idąc tą myślą technologiczną to nie zajdziesz daleko a jedynie będziesz się wstydził za efekt twoich wypocin. Musisz wzorować swoje pomieszczenie na kabinie lakierniczej :nono:
Automalina - 23-05-2016, 17:00

Jeden m2 filtra sufitowego do kabin lakierniczych to koszt ok 40 zł brutto.
Nikt nie broni go użyć na nadmuchu.
Wielkość ramki do zabudowania tego filtra to już chyba jest do ogarnięcia przez takich profesjonalistów jak tu widzę?

Tyle tematów o filtracji a wy dalej w szarej dupie.

piotr10 - 23-05-2016, 18:04

widzę że ty jesteś takim profesjonalistą że nawet nie masz pojęcia ile powietrza on może przepuścić żeby to wszystko hulało- na jednym metrze się nie kończy ;) Po drugie filtr sufitowy jest filtrem ostatecznym powietrza a przydało by się mieś jeszcze wstępny ale chyba nie masz o tym pojęcia bo takowego nie posiadasz. To zrób zdjęcie swojego pomieszczenia do lakierownia i uświadom nas jak powinno to wszystko wyglądać - nasz mistrzu :glupek: I założę się że nic z tego nie będzie bo nawet takowego nie masz tylko ,, lakierujesz '' w szopie po dziadku.
I jeszcze jedno sam napisałeś że sam nadmuch wystarczy - nie wspominając o filtrach itp. nie wspominając o ogrzewani powietrza ;)

Automalina - 23-05-2016, 18:21

Po co grzać latem.

Nie napisałem żeby montować 1 m2 filtra, lecz tylko ile metr2 kosztuje.
Wielkość każdy sobie dopasuje do wentylatora.

Filtr wstępny nie jest niezbędny.

piotr10 - 08-06-2016, 16:53

I jak z twoim pomieszczeniem do lakierowania? Jak rozwiązałeś kwestię nawiewu i wyciągu?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group