|
Lakierowanie samochodów Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy, |
|
Błedy! - polakierowałem bazą są zacieki..czy, zmatowic
patrykx11 - 24-11-2015, 09:48 Temat postu: polakierowałem bazą są zacieki..czy, zmatowic Witam
Wziąłem się za remont mojego auta saab 93
Auto jest koloru czarnego lity kolor
Mam problem położyłem bazę i zrobiłem parę zacieków na 2 błotnikach. baza jest juz sucha i mam pytanko przytrę zmatowię papierem 2500 tyś lub 2tyś. czy dobry pomysł ?
pozatym ta baza strasznie słabo kryje podkład obrabiany na wode 1000 i na koniec 1200 i widac było ryski..
misias - 24-11-2015, 10:54
patrykx11,Kolego jaką masz temperaturę w pomieszczeniu gdzie lakierujesz?W jakich proporcjach masz rozcieńczoną tą bazę według karty tech.producenta?Jaki rozcieńczalnik masz do rozcieńczania bazy myślę że nie jakiś uniwersalny badziew firmy"X"?
Co do twoich zapytań:
Podkład obrabiamy według wskazówek producenta czyli karty technicznej,znajdziesz ją w necie lub na stronie producenta.Moim skromnym zdaniem powinieneś skończyć na gradacji 800,a zacząć od 600 z grubsza.
Gradacje których użyłeś do matowania podkładu powinny być użyte pod cieniowanie.
Co do zacieku na bazie zacznij od 1000,1500,2000.Ja bym nawet pominął to 1500 i od razu 2000.Po całym zabiegu przetrzyj miejsce zacieku ściereczką antystatyczną i psikasz bazą pierwsza lekko pryśnięta tak zwana wypruszka,następne normalnie i wypyłka na koniec żeby się ładnie zrównało z całością,po 15 min.ściereczka antystatyczna i możesz kłaść bezbarwny,tylko ostrożnie z tym psikaniem żebyś znowu zlewek nie porobił .
Aha jaką dyszę masz w pistolecie i co to za gun?
Co do krycia bazy jakie masz widmo podkładu jaki kolor?Pod czarny powinien być ciemnoszary a nawet i czarny.
Aha jeżeli nie dysponujesz odpowiednim sprzętem takim podstawowym to daj sobie spokój przygotuj elementy i zawieś do lakiernika .
Boxxing - 24-11-2015, 19:46 Temat postu: Re: polakierowałem bazą są zacieki..czy, zmatowic
patrykx11 napisał/a: | Witam
Wziąłem się za remont mojego auta saab 93
Auto jest koloru czarnego lity kolor
Mam problem położyłem bazę i zrobiłem parę zacieków na 2 błotnikach. baza jest juz sucha i mam pytanko przytrę zmatowię papierem 2500 tyś lub 2tyś. czy dobry pomysł ?
pozatym ta baza strasznie słabo kryje podkład obrabiany na wode 1000 i na koniec 1200 i widac było ryski.. |
Pewnie piach ci wpadl pod papierem lub wiadro miales uwalone, zacieki sciagnij p 800-1200 ( na klocku) reszte elementu przetrzyj na sucho szarym skoczem. Najpier przyprusz miejsca gdzie byly zacieki, jak juz pokryjes to na koncu przypruszyc caly element (jezeli nie cieniujesz)
patrykx11 - 24-11-2015, 21:28
Witam
Panowie bardzo dziękuje za szybką pomoc
Bazę zmatowiłem p1000 p2500 i na koniec p3000
musze malowac cały błotnik tylni bazą na ile warstw najlepiej?
myślałem nad pierwsza wypruszką i pozniej rozlać baze.
Przyznam się ze pierwszy raz porobiły mi się zacieki na bazie.
misias - 24-11-2015, 21:39
Nierób takimi małymi gradacjami bo ci wszystko spłynie a co najgorsze odpadnie przy piewszym myciu karcherem .
Co do warstw to nie wiem niema reguły przeważnie na dwie pełne a może być i na trzy pełne zrób sobie natrysk prubny.Weż kawałek blachy psiknij podkładem którego użyłeś pod naprawiany element i wtedy zobaczysz czy pasuje czy nie i czy pokryło ładnie.
patrykx11 - 24-11-2015, 22:46
Teraz juz podkladu nie ma bo jest przykryty baza ktora zmatowilem pomaluje jutro na 2 pelne warstwy i zobacze co bd. Jak zmatowie papierem 1000 to bedzie widac kazda ryske itp ta baza jest bardzo hukowa...
giena - 24-11-2015, 23:17
patrykx11 napisał/a: | Jak zmatowie papierem 1000 to bedzie widac kazda ryske itp |
ok
ale 1500 w zupełności wystarczy ,obawiam się że 3000 może być "strzałem w kolano"
barteek933 - 25-11-2015, 11:10
jak pruszysz bazą zamiast dać 2 pełne warstwy to i widać ryski. po papierze p600 a później p800 nie widać już żadnych rysek po lakierowaniu bazą a później bezbarwnym. jak masz jakieś srebro to daj 1200 na koniec i nie ma prawa nic widać. Chyba że narobiłeś rys piachem
patrykx11 - 25-11-2015, 23:24
Cześć auto jednak zmatowałem p1000 dla świętego spokoju.
jutro mam nadzieje ze uda mi sie polakierować bo jest za zimno w garażu 3stopnie tylko..
Auto czeka już oklejone dziękuje wam za bardzo szybką i fachową pomoc
Mam pytanie gdzieniegdzi widać podkład najpierw go delikatnie przypruszę a następnie 2 pełne warstwy bazy i bezbarwny tylko kiedy mi to odparuje w takiej temp..
możliwe że wcześniej zacieki na bazie zrobiłem dlatego że za zimno było
przepiorek - 26-11-2015, 21:40
Temperatura to podstawa ja nawet mimo że lakieruje w kabinie to przed lakierowaniem bazę i bezbarwny kładę na grzejnik żeby miały te 20 stopni bo inaczej nie da się lakierować !!!!!
|
|