Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Błedy! - polakierowałem bazą są zacieki..czy, zmatowic

patrykx11 - 24-11-2015, 09:48
Temat postu: polakierowałem bazą są zacieki..czy, zmatowic
Witam
Wziąłem się za remont mojego auta saab 93
Auto jest koloru czarnego lity kolor
Mam problem położyłem bazę i zrobiłem parę zacieków na 2 błotnikach. baza jest juz sucha i mam pytanko przytrę zmatowię papierem 2500 tyś lub 2tyś. czy dobry pomysł ?
pozatym ta baza strasznie słabo kryje podkład obrabiany na wode 1000 i na koniec 1200 i widac było ryski..

misias - 24-11-2015, 10:54

patrykx11,Kolego jaką masz temperaturę w pomieszczeniu gdzie lakierujesz?W jakich proporcjach masz rozcieńczoną tą bazę według karty tech.producenta?Jaki rozcieńczalnik masz do rozcieńczania bazy myślę że nie jakiś uniwersalny badziew firmy"X"?

Co do twoich zapytań:

Podkład obrabiamy według wskazówek producenta czyli karty technicznej,znajdziesz ją w necie lub na stronie producenta.Moim skromnym zdaniem powinieneś skończyć na gradacji 800,a zacząć od 600 z grubsza.
Gradacje których użyłeś do matowania podkładu powinny być użyte pod cieniowanie.

Co do zacieku na bazie zacznij od 1000,1500,2000.Ja bym nawet pominął to 1500 i od razu 2000.Po całym zabiegu przetrzyj miejsce zacieku ściereczką antystatyczną i psikasz bazą pierwsza lekko pryśnięta tak zwana wypruszka,następne normalnie i wypyłka na koniec żeby się ładnie zrównało z całością,po 15 min.ściereczka antystatyczna i możesz kłaść bezbarwny,tylko ostrożnie z tym psikaniem żebyś znowu zlewek nie porobił :) .

Aha jaką dyszę masz w pistolecie i co to za gun?

Co do krycia bazy jakie masz widmo podkładu jaki kolor?Pod czarny powinien być ciemnoszary a nawet i czarny.

Aha jeżeli nie dysponujesz odpowiednim sprzętem takim podstawowym to daj sobie spokój przygotuj elementy i zawieś do lakiernika :) .

Boxxing - 24-11-2015, 19:46
Temat postu: Re: polakierowałem bazą są zacieki..czy, zmatowic
patrykx11 napisał/a:
Witam
Wziąłem się za remont mojego auta saab 93
Auto jest koloru czarnego lity kolor
Mam problem położyłem bazę i zrobiłem parę zacieków na 2 błotnikach. baza jest juz sucha i mam pytanko przytrę zmatowię papierem 2500 tyś lub 2tyś. czy dobry pomysł ?
pozatym ta baza strasznie słabo kryje podkład obrabiany na wode 1000 i na koniec 1200 i widac było ryski..


Pewnie piach ci wpadl pod papierem lub wiadro miales uwalone, zacieki sciagnij p 800-1200 ( na klocku) reszte elementu przetrzyj na sucho szarym skoczem. Najpier przyprusz miejsca gdzie byly zacieki, jak juz pokryjes to na koncu przypruszyc caly element (jezeli nie cieniujesz)

patrykx11 - 24-11-2015, 21:28

Witam
Panowie bardzo dziękuje za szybką pomoc
Bazę zmatowiłem p1000 p2500 i na koniec p3000
musze malowac cały błotnik tylni bazą na ile warstw najlepiej?
myślałem nad pierwsza wypruszką i pozniej rozlać baze.
Przyznam się ze pierwszy raz porobiły mi się zacieki na bazie.

misias - 24-11-2015, 21:39

Nierób takimi małymi gradacjami bo ci wszystko spłynie a co najgorsze odpadnie przy piewszym myciu karcherem :) .
Co do warstw to nie wiem niema reguły przeważnie na dwie pełne a może być i na trzy pełne zrób sobie natrysk prubny.Weż kawałek blachy psiknij podkładem którego użyłeś pod naprawiany element i wtedy zobaczysz czy pasuje czy nie i czy pokryło ładnie.

patrykx11 - 24-11-2015, 22:46

Teraz juz podkladu nie ma bo jest przykryty baza ktora zmatowilem :) pomaluje jutro na 2 pelne warstwy i zobacze co bd. Jak zmatowie papierem 1000 to bedzie widac kazda ryske itp ta baza jest bardzo hukowa...
giena - 24-11-2015, 23:17

patrykx11 napisał/a:
Jak zmatowie papierem 1000 to bedzie widac kazda ryske itp


ok
ale 1500 w zupełności wystarczy ,obawiam się że 3000 może być "strzałem w kolano"

barteek933 - 25-11-2015, 11:10

jak pruszysz bazą zamiast dać 2 pełne warstwy to i widać ryski. po papierze p600 a później p800 nie widać już żadnych rysek po lakierowaniu bazą a później bezbarwnym. jak masz jakieś srebro to daj 1200 na koniec i nie ma prawa nic widać. Chyba że narobiłeś rys piachem
patrykx11 - 25-11-2015, 23:24

Cześć auto jednak zmatowałem p1000 dla świętego spokoju. :)
jutro mam nadzieje ze uda mi sie polakierować bo jest za zimno w garażu 3stopnie tylko..
Auto czeka już oklejone ;) dziękuje wam za bardzo szybką i fachową pomoc :nono:
Mam pytanie gdzieniegdzi widać podkład najpierw go delikatnie przypruszę a następnie 2 pełne warstwy bazy i bezbarwny tylko kiedy mi to odparuje w takiej temp..
możliwe że wcześniej zacieki na bazie zrobiłem dlatego że za zimno było

przepiorek - 26-11-2015, 21:40

Temperatura to podstawa ja nawet mimo że lakieruje w kabinie to przed lakierowaniem bazę i bezbarwny kładę na grzejnik żeby miały te 20 stopni bo inaczej nie da się lakierować ! !!!!!

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group