Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Renowacja Oldtimerów - Audi S6 C4 blacharka, zmiana koloru

polok777 - 08-10-2015, 12:06
Temat postu: Audi S6 C4 blacharka, zmiana koloru
Witam Wszystkich,



Przymierzam sie do zmiany koloru w moim Audi S6 C4 Avant.

Auto ogólnie jest w fatalnym stanie blacharskim oraz lakierniczym.

Poniżej foty podglądowe..












Kolor zieleń Ragussa LY6P.

Do wymiany mam poszycie boczne lewy tył.
Aktualnie w samochodzie zdemnotowane jest wszystko prócz deski rozdzielczej oraz podsufitki.. Kazdy element w samochodzie jest do poprawy i dlatego tez podjąłem decyzje o zmianie koloru..

Samochód chcę polakierować na kolor Sepang Blue LY5Q/E9.


I moje pytania :

1 Jaki podkład użyć najlepiej pod ten lakier ?
Niebieski pod kolor czy czarny lub szary ?

2 Czy komore silnika moge polakierowac w innym czasie ? Z racji tego że nie mam mozliwości wyciągniecia silnika..

3 Jak lakierowac środek? Wszystko musze zmatowic ? czy tylko powierzchownie i potem przypruszyć lakierem ?

4 Czy przygotowując samochód do podkładu moge to robic pojedyńczo po jedym elemencie tzn. zderzak przód błotniki, drzwi, dach klapa, zderzak tył ?



P.S Tylko orientacyjnie jaki byłby koszt 'samego' położenia metaliku i klaru na całym aucie ?
Wszystkie elementy były by oczywiście przygotowane pod lakierowanie końcowe :)



Z góry dzięki za porady!

Giemza - 08-10-2015, 18:11

najpierw powiedz jakie masz doświadcznie w lakierowaniu oraz jaki masz sprzęt.
barteek933 - 08-10-2015, 18:57

sam nie przygotujesz tego dobrze
polok777 - 09-10-2015, 08:35

Blacharka zajmie się mój kolega :)

Natomiast aktualnie sprzet jaki posiadam to :

Kompresor 300L sciągniety z niemiec dwutłokowy, marki nie podam bo z tabliczki informacyjnej da się odczytać tylko rok (1958) - 720l/min idzie jak złoto do tej pory ;)

Pistolety jakie posiadam:

DeVilbiss SLG 620 dysza 1.4 - do podkładu

DEVILBISS GTI PRO dysza 1.3 - do bazy oraz klaru

Oraz inne sprzęty jak np szlifierki oscylacyjne itp..

Garaż mam pojemny więc miejsca tez mam pod dostatkiem.

Staż jaki posiadam to 6 miesięcy z czego zrobiłem już kilkadziesiat elementów..
Nie malowałem jeszcze całego samochodu ale w końcu kiedys musi być ten pierwszy raz..
Wiadomo nie jestem jeszcze na tyle dobry ale cały czas się uczę ;)
Ogólnie zacząłem wszystko od polerki samochodów 3 lata temu..

Całość będę przygotowywał sam i myślę że dam rade mam chęci i całą zimę.
Lakier o ile się uda położe dopiero późna wiosną także czasu mam dużo.

michalLbn - 09-10-2015, 08:50

Nie baw się w pojedyńcze elementy bo się zapłaczesz. Jedź po całości dopóki jest zapał. Jak już zaczniesz przygotowywać, to wszystko po kolei żeby jak najszybciej zapodkładować. Co do wnętrza to matowanie włókniną i baza może być baza z utwardzaczem. Ja swoje s6 malowałem rok i jeszcze mi maska została. Najlepiej wszystko na raz robić.
polok777 - 09-10-2015, 09:25

Dzięki!

Właśnie tak chcę robić jednak trochę tego jest z uwagi na to że dużo elementów jest skorodowanych...

A podkład brać pod kolor czyli niebieski czy czarny brać ?

Hamir - 09-10-2015, 09:46

polok777 napisał/a:
A podkład
jesli wybrales kolor oraz producenta lakieru,to popros sprzedawce o podanie vs podkladu pod ten kolor ;)
polok777 - 09-10-2015, 11:38

:glupek: Nie pomysłałem...

A co myslice o komorze silnika ?

Myślałem żeby ja pomalowac na czarno..

polok777 - 03-06-2016, 09:34

I się udało :






















Niestety później nie miałem już czasu na robienie zdjęć ale wyszło to tak:


















































Lakierowanie rozłożyliśmy na dwa dni.
1 - rama auta+ klapa+ zderzaki + maska + środki drzwi
2 - drzwi + błotniki + listwy + listewki klamki i resztę pierdółek ;)


Całość dla lepszego efektu przykryliśmy baza czarna dobrze kryjąca
później baza LY6P Raguss. Co do Klaru to Zdecydowałem się na HS'a i nie żałuję ;)

Całość od jednego producenta (Valspar) z uwagi na to że nie chciałem mieszać (a to z tego a to z tamtego).

Chciałem lakierować w komorze lecz niestety nie udało się załatwić.. Ale jak dla mnie i tak wyszło za##biście ;)

Na masce zacząłem już delikatnie szlifować śmietki ale nie dokończyłem tego bo już mi się nie chciało... W końcu sobota była:P

Teraz całość jest już zmatowana p1500-P2000 pozostało tylko p2500, trizact3000 i polerować całość.

Zastanawiam się jeszcze nad użyciem trizacta 6000 choć nie wiem czy jest sens..
Czy zakończenie 3000 wystarczy w zupełności ?


Pozdro,

Donkamilosek - 03-06-2016, 11:29

No i git gratuluję
polok777 napisał/a:
Czy zakończenie 3000 wystarczy w zupełności ?

Tak powinno być OK, ale ja bym nie używał P1500

MarcinGSI - 03-06-2016, 21:44

Gratuluję,tez radze nie używać 1500.
polok777 - 03-06-2016, 23:28

P1500 użyłem do zmatowania wtracen i śmieci ;)
No i paru zlewek :P
Jutro całość przejdę jeszcze trizactem 3000 i wypoleruje :)

telander - 01-09-2016, 11:22

Rewelacyjny efekt. Szczerze mówiąc to trochę miałem wątpliwości czy to dobrze wyjdzie, ale jednak się udało :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group