|
Lakierowanie samochodów Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy, |
|
Renowacja Oldtimerów - Rdza w zakamarkach i profilach zamkniętych
krzysiek.wrc - 11-09-2015, 13:07 Temat postu: Rdza w zakamarkach i profilach zamkniętych Witam
Mam na warsztacie Forda Cortinę z 1965 roku, teoretycznie po blacharce. Przyglądając się dokładniej słupkom i profilom zamkniętym widzę sporo rdzawego nalotu, którego nie sposób usunąć mechanicznie.
Teoretycznie najlepsza by była kąpiel w jakimś kwasie, ale nie mam pojęcia czy w Polsce są takie usługi i jakie są koszty. Poza tym do głowy przychodzi mi nalanie dużych ilości odrdzewiacza typu Fertan i później epoksydu.
Co mi możecie doradzić?
Z góry dzięki za rady
Giemza - 11-09-2015, 21:36
na piasek to, jak to klienta to dzwonisz po niego pokazujesz mu to i niech to piaskuje albo nie bierzesz odpowiedzialności jak to spowrotem wyjdzie
krzysiek.wrc - 12-09-2015, 16:58
Piaskowanie dojdzie we wszystkie szpary?
wacky - 20-09-2015, 09:39
Gdy zdrapiesz wszelkie maty wygłuszające i konserwację to dobry piaskarz dojdzie w zakamarki zewnętrzne, nie wejdzie oczywiście w profile zamknięte.
Jeśli wymieniasz progi, to dobrze przed piaskowaniem:
-usztywnić kastę kilkoma rurkami delikatnie przyspawanymi np na skos w drzwiach
- wyciąć stare progi,
- wyciąć słupki A jeśli wymieniasz itp zamknięte profile - wtedy masz to już dobrze wyczyszczone
AdekBWS - 01-11-2015, 19:11
dołączę się do pytań w temacie dodam zdjęcia dla jasności.
Na jednym zdjęciu widać piaskowanie małym pistolecikiem metabo, przesianym piaskiem i kompresorem 24l po to by sprawdzić czy jest co piaskować prawdziwą piaskarką, według mnie nie ma tragedi z tą rdzą , a co wy na to jest co naprawiać?.
Ale główny problem zaznaczyłem na zdjęciach w czerwonych okręgach są to przykładowe miejsca otworów technologicznych gdzie występuje korozja od wewnątrz profili zamkniętych.
Korozja tam jest raczej tylko w pobliżu tych otworów. Wiadomo mógłbym wpakować tam dysze piaskarki ale nie dojdę wszędzie i nawale piachu do profili zamkniętych(i pytanie czy dałbym rade go dobrze wydmuchać ?). Wiadomo rdza też jest miedzy zgrzewanymi blachami, no ale chyba jak wypiaskuję na to epoksyd i masa uszczelniającą to jeszcze to wytrzyma.
Wiadomo najlepiej było by porozwiercać zgrzewy wywalić korozję i wspawać na nowo. Ale za dużo zachodu jak na obecną wartość tego auta. Przejmuję się tak bo chce to auto mieć jak najdłużej.
Jakieś porady jak to zrobić, oczyścić i zakonserwować na jeszcze kilka długich lat ?
Pozdrawiam
|
|