Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Testy, porównania materiałów - Lakiery wodorozcienczaalne vs konwencjonalne-za i przeciw.

baqo - 28-10-2009, 12:28
Temat postu: Lakiery wodorozcienczaalne vs konwencjonalne-za i przeciw.
:Temat wydzielony:




jacklack napisał/a:
baqo napisał/a:
znam takich co po pół roku jazdy na wodzie , odstawiają ją w kąt.

A ja znam takich co po polakierowaniu 15 aut w czasie mniej więcej 2 tygodni stwierdzili że system wodny jest dożo lepszy niż konwencjonalny
więc zdania są podzielone,ale gdyby woda była naprawdę lepszym produktem,tańszym,lepiej opłacalnym a nie przymusem przez urzędasów ,wtedy wszyscy by na niej porabiali. do tej pory tak było z nowościami wśród materiałów . z lakierów nitro przejście na syntetyk,po tym weszły lepsze dla lakiernika lakiery akrylowe,a z wodą jednak zdania są podzielone. bardziej jest to wymóg niż polepszenia warunków pracy lakiernika. ja jedynie na co liczyłem po wprowadzeniu lakierów wodorozcieńczalnych,że wzrośnie stawka za element,ale jednak się myliłem. auta na wodzie wychodzą ,owszem ale jednak są rzeczy nie dopracowane ,za które to my użytkownicy materiałów płacimy.
jacklack - 28-10-2009, 13:50

baqo napisał/a:
więc zdania są podzielone,ale gdyby woda była naprawdę lepszym produktem,tańszym

Tak???.. baqo, popatrz dobrze w receptury i porównaj ceny cromaxa i C6000 :D zobaczysz co jest tańsze ;)
baqo napisał/a:
a nie przymusem przez urzędasów

jak na razie ci urzędasy patrzą na ekologię przez palce i puszczają konwencje do obrotu, DO NIELEGALNEGO OBROTU ! !,

lakier konwencjonalny możne być Tylko sprzedawany podmiotom które prowadzą działalność PRODUKCYJNĄ np. producentowi bron, warsztat samochodowy/lakiernia takim podmiotem nie jest ..

ja jednak jestem optymistą i czekam na ten czas kiedy lakier wodny będzie definitywnym wymogiem, zobaczysz baqo, co będzie z tymi podrabiającymi tylko na konwencji modląc się do niej aby pozostała jak najdłużej, staną przed faktem dokonanym i rozłożą ręce bo w żaden sposób nie są przygotowani pracy na lakierach wodnych,... wspomnisz kiedyś baqo, moje słowa...
To tyle ode mnie na ten temat..

baqo - 28-10-2009, 15:57

jacklack napisał/a:
Tak???.. baqo, popatrz dobrze w receptury i porównaj ceny cromaxa i C6000 :D zobaczysz co jest tańsze ;)
tak ! tak ! jacuś :) tylko że nie wszyscy mają Cromaxa, są bazy wodorozcieńczalne innych firm.cena jest taka sama 6000 i cromax bo i C6000 jest bardzo dobrym systemem ,o ile nie lepszym od cromaxa. różnica taka że 6000 spokojnie lakierujesz w garażowych warunkach . ale niestety ,urzędasy sami wiedzą co jest lepsze ,co w mniejszym stopniu zanieczyszcza środowisko :) :)
gola - 28-10-2009, 20:31

jacklack napisał/a:
... popatrz dobrze w receptury i porównaj ceny cromaxa i C6000 :D zobaczysz co jest tańsze ;) ...

owszem Jacku,cromax jest tanszy jako produkt,ale wydaje mi sie ze jezeli chodzi o konwencje C6000 to wychodzi ona taniej od cromaxa jak podliczysz wszystkie koszty wchodzace w lakierowanie.
Wedlug mnie idzie jej mniej,nie musisz suszyc lakieru bazowego wysycha samoczynnie w krotkim czasie,pasowalnosc jest o wiele lepsza jak w cromax-ie (to co na probniku jest po wymieszaniu w kubku)
podsuszanie bazy (obojetnie czym,czy to dysza czy kabina,czy opalarka) podnosi koszty,strata czasu na dopracowywanie koloru podnosi koszty.

meverick - 28-10-2009, 21:53

podepne się z głupim pytaniem, w co jako garażowiec musze byc wyposażony by zacząc lakierowac w systemie wodnym?? kolejne banalne pytanie laika jeśli chodzi o system wodny : czy dzieli sie on na jakies np : proste systemy ??
jacklack - 28-10-2009, 23:24

gola napisał/a:
jacklack napisał/a:
... popatrz dobrze w receptury i porównaj ceny cromaxa i C6000 :D zobaczysz co jest tańsze ;) ...

owszem Jacku,cromax jest tanszy jako produkt,ale wydaje mi sie ze jezeli chodzi o konwencje C6000 to wychodzi ona taniej od cromaxa jak podliczysz wszystkie koszty wchodzace w lakierowanie.
Wedlug mnie idzie jej mniej,nie musisz suszyc lakieru bazowego wysycha samoczynnie w krotkim czasie,pasowalnosc jest o wiele lepsza jak w cromax-ie (to co na probniku jest po wymieszaniu w kubku)
podsuszanie bazy (obojetnie czym,czy to dysza czy kabina,czy opalarka) podnosi koszty,strata czasu na dopracowywanie koloru podnosi koszty.


Tu zgodzę, konwencja schnie nieco szybciej i nawet może schnąć bez suszenia ale przecież i woda w temp dodatniej też wyschnie sama ..

Porównujemy produkty Cromax do C6000 nanoszone i suszone w okresie jesienno zimowym, i w jednym i w drugim przypadku te bazy są jednak suszone

Jeśli chodzi o koszty:

Na koszt 1L lakieru składa się:
-Cena detaliczna
-Koszty eksploatacji kabiny (olej opałowy, energia elektryczna)
-Czas w jakim pracownik naniesie produkt

C6000 nanosimy dwie warstwy z odparowaniem między nimi wiec trzeba nanieść pierwszą warstwę, wysuszyć (tu czas postoju pracownika który też kosztuje), po czym znów nanieść drugą warstwę, cały czas kabina pracuje na funkcji "lakierowanie" łączny czas ok.12-15 min po czym następuje suszenie ostateczne

Cromax nanosimy 2-2,5 warstwy m/m bez czasu odparowania, nanoszenie cormaxa na element liczy się w sekundach, pomalowanie boku pojazdu trwa ok.3-4 min więc krótki czas pracy kabiny na funkcji "lakierowanie" po czym suszenie w czasie podobnym do C6000, więc szybki czas aplikacji cromaxa daje większą oszczędność energii co przedkłada się obniżenie kosztów 1L bazy ..

Można by tak polemizować bez końca, jednakże przechodząc z systemu C6000 na system Cromax na którym pracuje już ponad 4 lata nie odniosłem wrażenia aby moje finanse uległy pogorszeniu z tego tytułu a wręcz przeciwnie, licząc w skali 1 roku zaobserwowałem właśnie że płacę nieco mniej za energię jak i za ogólnie za produkt, a czasu też mam trochę więcej dla siebie ;)

meverick napisał/a:
w co jako garażowiec musze byc wyposażony by zacząc lakierowac w systemie wodnym?

przede wszystkim w dobrze ogrzewane pomieszczenie z jeszcze lepszym nadmuchem i wyciągiem
Chodzi o to aby przy schnięciu bazy wodnej w jak największym stopniu wyeliminować wilgoć z powietrza w pomieszczeniu w którym owa baza jest nanoszona i suszona

gola - 28-10-2009, 23:56

jacklack napisał/a:
...Cromax nanosimy 2-2,5 warstwy m/m bez czasu odparowania, nanoszenie cormaxa na element liczy się w sekundach, pomalowanie boku pojazdu trwa ok.3-4 min...

Ja przy lakierowaniu np dwoch bokow,nanosze jedna niepelna warstwe na pierwszy bok w czasie 1 min,przechodze na drugi bok ( wtym czasie pierwszy odparowuje),koncze drugi i zaczynam druga warstwe,powiedzmy minute dluzej anizeli pierwsza,bo musi byc dokladniejsza.Mowie o kolorach trudnych,bo np na czarny to nie potrzebuje nawet tyle czasu ;) .
Wychodze,przygotowuje bezbarwny i 15 min pozniej zaczynam go nakladac.
jacklack napisał/a:
...więc krótki czas pracy kabiny na funkcji "lakierowanie" po czym suszenie w czasie podobnym do C6000...

Z podniesiona temperatura w kabinie w przypadku cromax-a ;) ,co np w okresie zimowym przeklada sie na nastepne koszty.
Ja jak podniose temp. do suszenia bazy,to mam ja sucha za niecale 10 min ;) ,co w cromaxie jest rzecza niemozliwa ;)
jacklack napisał/a:
...więc szybki czas aplikacji cromaxa daje większą oszczędność energii co przedkłada się obniżenie kosztów 1L bazy ...

nie jest taki szybki Jacku,bo nie wmowisz mi ze naniesiesz 2.5 warstwy nawet na raz ,szybciej niz ja 1.5 ;) ,bo ta pierwsza odparowuje ze nawet tego nie zauwazasz.

Caly czas rozmawiamy oczywiscie o kolorach ktore dobrze kryja,bo jak wpadniesz w cromax-ie na kolor ktory nie kryje,to sie bujasz...
i temp.w kabinie raz w gore,raz w dol.

Nie tak dawno lakierowalem cala Honde prelude w czarnej perle.
Wiesz ile czasu zajelo mi od rozpoczecia lakierowania baza do zakonczenia na dwoch warstwach bezbarwnego???
Dokladnie cale 48 min :)
Samochod lakierowany caly lacznie z dachem,klapa tylna maska itd.

jacklack - 29-10-2009, 00:14

gola napisał/a:
Nie tak dawno lakierowalem cala Honde prelude w czarnej perle.
Wiesz ile czasu zajelo mi od rozpoczecia lakierowania baza do zakonczenia na dwoch warstwach bezbarwnego???
Dokladnie cale 48 min :)
Samochod lakierowany caly lacznie z dachem,klapa tylna maska itd.

jeśli auto lakierowane było całe bez wnęk i elementów na stojakach to czas przyznam krótki ale można powiedzieć że w normie :)
nie liczyłem sobie nigdy czasu przy całościówce ale podejrzewam że gorzej bym nie wypadł ;)
Jakiś miesiąc temu miałem mierzony czas jak robiłem dla DP demo aplikacji, Opel Vectra bok i tylny zderzak na stojaku zrobiłem razem z bezbarwnym w 25 min ;)

gola - 29-10-2009, 12:36

jacklack napisał/a:
...Jakiś miesiąc temu miałem mierzony czas jak robiłem dla DP demo aplikacji, Opel Vectra bok i tylny zderzak na stojaku zrobiłem razem z bezbarwnym w 25 min ;)

;) ,no w to to nigdy nie uwierze,bo wychodzi z samych kalkulacji ze samo naniesienie lakieru bazowego plus jego odparowanie to ok. 23-25 minut,potem masz bezbarwny a z tego co wiem to po pierwszej niepelnej warstwie czekasz 10 min ;]
Pozdrawiam

jacklack - 29-10-2009, 13:19

gola napisał/a:
;) ,no w to to nigdy nie uwierze,bo wychodzi z samych kalkulacji ze samo naniesienie lakieru bazowego plus jego odparowanie to ok. 23-25 minut,potem masz bezbarwny a z tego co wiem to po pierwszej niepelnej warstwie czekasz 10 min ;]


no to uwierz gola, naniesienie bazy trwało 4 min,suszenie jej niecałe 10 min w 40 stC, z pomocą dwóch dysz V, naniesienie bezbarwnego trwało 10 min,
Kto Ci powiedział że czekam 10 min przed nałożeniem drugiej warstwy bezbarwnego?
Przy lakierowaniu boku zaczynając pierwszą warstwę od przedniego błotnika i kończąc na tylnym to trwa ok.1,5 min i tyle max wystarczy aby nakładać ( 3750S) drugą warstwę a 8,5 w zupełności wystarczy na drugą ;)
To było demo dla lakierników którzy pracują również na wodzie tylko innego producenta wiec musiałem to zrobić szybko..i zrobiłem bo da się zrobić ;] na HVLP ;)

baqo - 29-10-2009, 15:51

gola napisał/a:
potem masz bezbarwny a z tego co wiem to po pierwszej niepelnej warstwie czekasz 10 min ;]
co ty ;] czasami nawet leci się raz za razem. zero przerw.
No-limit - 31-10-2009, 11:41

baqo napisał/a:
gola napisał/a:
potem masz bezbarwny a z tego co wiem to po pierwszej niepelnej warstwie czekasz 10 min ;]
co ty ;] czasami nawet leci się raz za razem. zero przerw.

2 minuty ;)Chyba,zę ktoś używa MS-a,wtedy rzeczywiście do 10min. :)

slawek - 31-10-2009, 19:47

Witam podepne sie pod temat bo wczoraj go przeczytałem a dzisiaj zrobiłem test.malowałem dzis bmke 3 tylny blotnik cieniowane dzwi i połowe tyknego zdezaka dodam ze do bazy kawalek blotnika i otarty zdezaczek baza wodna 2 setki i bezbarwny pół lirta gotowego.stoper start i wchodze do kabiny nie spiesze sie wogule auto okljejone ma sie rozumiec,odmuchuje sciereczka anty i baza leciuto raz ,dmucham pistoletem podsuszyłem pierwszą warstwe po 2minutach około druga pełna, suszenie wenturim i 35st, około 6minut potem leciutko popruszone,ostatniej warstwy prawie nie susze myje pistolet,sciereczka anty i bezbarwny raz lecitko i po minucie druga pełna potem troche rozcieńczalnika na cieniowanie i finito a wszystko trwało 32minuty,wiec nie zle tak samo jak przy konwencji We srode mamy szkolenie na serwisie wjezdza wodny bezbarwny napisze cos otym puzniej jak i co
jacklack - 31-10-2009, 21:17

slawek napisał/a:
i baza leciuto raz ,dmucham pistoletem podsuszyłem pierwszą warstwe po 2minutach około druga pełna, suszenie wenturim i 35st, około 6minut potem leciutko popruszone,ostatniej warstwy

jakiej firmy ta baza ? bo z tego co pamiętam pracujesz na dwóch, Sikkensa i Debbera
slawek napisał/a:
bezbarwny raz lecitko i po minucie druga pełna

Bezbarwny też nie musiał zbytnio podsychać pod drugą warstwę, i też zapytam jakiej firmy ;)

gola - 31-10-2009, 21:20

baqo napisał/a:
czasami nawet leci się raz za razem. zero przerw.

@baqo,a jak na dwie pelne lakierujesz,to jak idzie?tez bez przerw?
Ja czekam miedzy warstwami 10 minut,ale u mnie pierwsza warstwa jest taka,ze mogla by zostac jako koncowa,tylko mysle ze to za cienko jest.

W czwartek chcialem Jacka przebic podczas lakierowania ;) i Hyundai Getz calosciowe lakierowanie z dachem pokonalem w 40 minut ,ale z efektu nie jetem zadowolony :angry: .
W piatek przez godzine smieci polerowalem.
Wiec co nagle to po diable.Wole to robic spokojnie i bez dodatkowej pracy przy polerowaniu potem ;)

baqo - 31-10-2009, 21:30

gola napisał/a:
@baqo,a jak na dwie pelne lakierujesz,to jak idzie?tez bez przerw?
mowa o lakierach na 1,5 warstwy. z jacem robimy na 3750 .
gola napisał/a:
Ja czekam miedzy warstwami 10 minut
a tutaj to normalne ;)
slawek napisał/a:
dzisiaj zrobiłem test
w poniedziałek ja lakieruję ze stoperem i zawstydzę TurboDymoMena :) :)
gola - 31-10-2009, 21:38

baqo napisał/a:
...mowa o lakierach na 1,5 warstwy. z jacem robimy na 3750 ...

wiem,ale pytalem bo kiedys mowiles ze masz patent na dwie pelne...

jacklack - 31-10-2009, 21:40

gola napisał/a:


W czwartek chcialem Jacka przebic podczas lakierowania ;) i Hyundai Getz calosciowe lakierowanie z dachem pokonalem w 40 minut ,ale z efektu nie jetem zadowolony :angry: .
W piatek przez godzine smieci polerowalem.
Wiec co nagle to po diable.Wole to robic spokojnie i bez dodatkowej pracy przy polerowaniu potem ;)

Ja pisałem o boku i zderzaku Opla w 25 min, 40 minut całościówkę to nie lada umiejętności na prawdę nie wiem czy bym się zmieścił w takim czasie...

gola - 31-10-2009, 22:03

jacklack napisał/a:

Ja pisałem o boku i zderzaku Opla w 25 min, 40 minut całościówkę to nie lada umiejętności na prawdę nie wiem czy bym się zmieścił w takim czasie...

kolor EB wiec czarny solid,do ktorego podczas nakladania nie trzeba sie tak przykladac jak do srebra np.Krycie na 1.5 warstwy na czarny podklad,po 20 minutach byl gotowy do bezbarwnego (baze podgonilem na 40 stopni) i wlasnie nie wiem czy te wtracenia to nie ilosc warstw bezbarwnego.
Zazwyczaj nakladam dwie pelne,wiec jak po pierwszej sa jakies male wtracenia,to druga je przykryje.
Tutaj aby przyspieszyc nalozylem jedna niepelna i od razu druga na wylanie.
Jak zobaczylem ze na dachu sa wtracenia to mi bicie rekordu od razu przeszlo :puchar: :buhaha:

baqo - 31-10-2009, 22:08

gola napisał/a:
wiem,ale pytalem bo kiedys mowiles ze masz patent na dwie pelne...
trochę więcej rozpucha i na dwie pełne,ale jednak lepiej i szybciej 1,5 z xb387. ogólnie dobry lakier ,możesz sobie dostosować do ręki lepkość ;]
jacklack - 31-10-2009, 22:14

gola napisał/a:
Zazwyczaj nakladam dwie pelne,wiec jak po pierwszej sa jakies male wtracenia,to druga je przykryje.

Zazwyczaj nakładasz pierwszą dość grubą z tego co piszesz i czekasz przed drugą, więc ta pierwsza dość mocno przysycha i przytrzyma wtrącenie i przy nałożeniu drugiej warstwy ta pierwsza już nie puści wtrącenia i nie wypłynie ono na wierzch dlatego lakierując normalnym tempem masz czyściej,też to u siebie zauważyłem, ja widzisz nie nakładam pełnej pierwszej tylko taką nawet nie zamkniętą przez co szybciej podciąga i również nie puszcza wtrącenia po nałożeniu drugiej

slawek - 31-10-2009, 22:40

jacklack napisał/a:
Zazwyczaj nakladam dwie pelne,wiec jak po pierwszej sa jakies male wtracenia,to druga je przykryje.
a nie gazuje to puzniej ze tak grubo bo haesy mają to do siebie ze czym cieniej tym lepiej

[ Dodano: 31-10-2009, 22:41 ]
a ten zółty napis to niby do mnie jacku

meverick - 31-10-2009, 22:48

slawek napisał/a:
a ten zółty napis to niby do mnie jacku
nie tylko do Ciebie ;)
ile czasu , tak bez pospiechu zajmuje wam całość systemem wodnym , a ile konwencja ?? jak będe lakierował golfine która teraz przerabiam , także sobie czas zmierze :D

slawek - 31-10-2009, 22:54

co do bazy to wodny debeer seri900 a bezbarwny robello 250hs
baqo - 31-10-2009, 23:56

slawek napisał/a:
co do bazy to wodny debeer seri900
ile ci slawek wychodzi wody na takiego calaczka z wnękami ?
online - 01-11-2009, 00:10

Ja mam mieszane uczucia co do wody. Przerobiłem srebro Lesonala w lato- wale taką robotę. Przerobiłem srebro DP w zimie- same superlatywy, oprocz schnięcia... ;]

Co do korzysci/oszczędności, to tutaj musimy luknać pod względem takim, jak pracujemy i gdzie. Ja juz nigdy nie chwyce się wody, do kiedy nie zakupie kabiny, więc jeszcze dlugo a dlugo. Jade na konwencji Lesonala i pasowalność mam 100%, schnięcie super, krycie 1,5 max 2 warstwy, a cena niska ;)

W mojej lakierni to co mialbym zaplacić za czas suszenia wody = plajta.
Jeśli miałbym komore, okej możemy o tym myślec...

Tylko ja nie wiem co to za argument z tym nanoszeniem... Rozumiem, ze Cromaxa walisz bez międzywarstwowego odparowania, ale kiedy ja robie caly bok przy temp 20-22st.C to gdy koncze lecieć ostatni element zaczynam już początek, bo jest mat ;) z tym, że nie wale też jak z wiadra. Cieńko, tak by pokryło i tyle. oszczednosc materialu i czasu.

a czy ta woda tak się przysluży do tej ochrony naszej Ziemii? trzeba by wyeliminowac tradycyjne podklady, akryle bezbarwne i inne badziewia, uzywane na wysoką skalę w lakiernictwie...

slawek - 01-11-2009, 00:27

ostatno malowałem mercedesa ml z wnękami własnie plus zdezaki listewki lusterka i reszte plastików kolor niebieska perełka dość słabo krył to poszło 3litry bazy
jacklack - 01-11-2009, 00:30

Cytat:
Ja mam mieszane uczucia co do wody. Przerobiłem srebro Lesonala w lato- wale taką robotę. Przerobiłem srebro DP w zimie- same superlatywy, oprocz schnięcia... ;]

Woda jednak wymaga odpowiednich warunków i większych wymagań sprzętowych
online napisał/a:
a czy ta woda tak się przysluży do tej ochrony naszej Ziemii?

Miejmy nadzieje że w jakimś stopniu tak ;)
online napisał/a:
trzeba by wyeliminowac tradycyjne podklady, akryle bezbarwne i inne badziewia, uzywane na wysoką skalę w lakiernictwie...

te produkty mają już obniżoną ilość LZO, mam na myśli produkty spełniające normę o której mówi dyrektywa

slawek - 01-11-2009, 00:36

co do ochrony ziemi to lakier wodny to tak wiele do tej ochrony srodowiska nie wnosi.mam kontakt z chlopakami co malują w stanach i kanadzie tam nikt nie robi na wodzie amerykany mają gdzies ochrone środowiska wkoncu są największym trucicielem na ziemi. a co do całego systemu wodnego w lakiernictwie to jeszcze chwile i bedzie wszystko lakier bezbarwny juz jest od dawna filler w trakcie prób w akzo nobel
online - 01-11-2009, 00:37

jacklack napisał/a:
te produkty mają już obniżoną ilość LZO, mam na myśli produkty spełniające normę o której mówi dyrektywa


to wg. mnie jest niezle kłamstwo... na niejednej puszcze pisze voc ok, a na odwrocie, ze po zmieszaniu powyzej 420 tych sub. lotnych.

[ Dodano: 01-11-2009, 00:41 ]
i co oni niby wywalili z tych produktow? bo każdy produkt kazdego producenta jaki byl dostępny przed dyrektywą, jest dostępny nadal, tylko ma napis "voc ok.".

czesc szkodliwych substancji przeniesli z podkladu do utwardzacza, albo ze stosunku 2;1 zrobili 3;1, gdzie utwardzacz stal się dużo gęstszy i bardziej śmierdzący.
to wszystko trzeba dopracowac, czas pokaze :)

gola - 01-11-2009, 01:14

slawek napisał/a:
... filler w trakcie prób w akzo nobel


Ja uzywalem tego
dwa lata temu i mam mieszane uczucia...

slawek - 01-11-2009, 01:27

sam jestem ciekawy fillera wodnego wiem ze dopracowywują go jaki będzie efekt zobaczymy.jakies 6lat temu miałem do czynienia z wodnym bezbarwnym sikkensa ale marny był pod kazdym względem jako atut nie palny to troche mało jak na efekt końcowej warstwy lakieru.teraz podobno jest o wiele lepszy własnie się przekonam za pare dni
jerryhaj - 01-11-2009, 16:47

ja obecnie na konwecji robie STANDOXA ale chce przejsc juz na wode , chlpaki mi powiedzieli w mieszalniku ze lakieruje sie tak samo jak lakierem MS STANDOXA przypylasz do lepkosci delikatnej i odrazu lejesz i nic wiecej , wiec jak dla mnie to bomba a co wy na ten temat sadzicie ??????
No-limit - 02-11-2009, 21:27

gola napisał/a:
baqo napisał/a:
czasami nawet leci się raz za razem. zero przerw.

@baqo,a jak na dwie pelne lakierujesz,to jak idzie?tez bez przerw?
Ja czekam miedzy warstwami 10 minut,ale u mnie pierwsza warstwa jest taka,ze mogla by zostac jako koncowa,tylko mysle ze to za cienko jest.

W czwartek chcialem Jacka przebic podczas lakierowania ;) i Hyundai Getz calosciowe lakierowanie z dachem pokonalem w 40 minut ,ale z efektu nie jetem zadowolony :angry: .
W piatek przez godzine smieci polerowalem.
Wiec co nagle to po diable.Wole to robic spokojnie i bez dodatkowej pracy przy polerowaniu potem ;)

@gola.Wydaje mi się,że niepotrzebnie czekasz na odparowanie/przy dużych powierzchniach/.Przy lakierach HS + do 10%rozc. nie ma konieczności przerwy w lakierowaniu.Zastosuj wolny rozc..

[ Dodano: 02-11-2009, 22:15 ]
jacklack napisał/a:
Cytat:
Ja mam mieszane uczucia co do wody. Przerobiłem srebro Lesonala w lato- wale taką robotę. Przerobiłem srebro DP w zimie- same superlatywy, oprocz schnięcia... ;]

Woda jednak wymaga odpowiednich warunków i większych wymagań sprzętowych
online napisał/a:
a czy ta woda tak się przysluży do tej ochrony naszej Ziemii?

Miejmy nadzieje że w jakimś stopniu tak ;)
online napisał/a:
trzeba by wyeliminowac tradycyjne podklady, akryle bezbarwne i inne badziewia, uzywane na wysoką skalę w lakiernictwie...

te produkty mają już obniżoną ilość LZO, mam na myśli produkty spełniające normę o której mówi dyrektywa

To nie jest badziewie i nie zatruwa środowiska w takim stopniu,jak choćby twój samochód. ;]
W......łem się.Pozdrawiam. ;) .

gola - 02-11-2009, 23:54

No-limit napisał/a:

...@gola Wydaje mi się,że niepotrzebnie czekasz na odparowanie/przy dużych powierzchniach/.Przy lakierach HS + do 10%rozc. nie ma konieczności przerwy w lakierowaniu.Zastosuj wolny rozc..

Nie uzywam rozcienczalnika do bezbarwnego,pozatym pierwsza warstwa u mnie jest na wylanie,praktycznie mogla by zostac na gotowo,tylko chodzi mi o grubosc powloki wiec dlatego nakladam druga ;) .
Poza tym zaobserwowalem,ze wydluzony czas odparowania ma dodatni wplyw na wyglad powloki lakierowej.Bezbarwny nie absorbuje lakieru bazowego,jak to ma miejsce po nalozeniu grubych warstw z krotkim czasem odparowania.

No-limit - 03-11-2009, 14:48

gola napisał/a:
No-limit napisał/a:

...@gola Wydaje mi się,że niepotrzebnie czekasz na odparowanie/przy dużych powierzchniach/.Przy lakierach HS + do 10%rozc. nie ma konieczności przerwy w lakierowaniu.Zastosuj wolny rozc..

Nie uzywam rozcienczalnika do bezbarwnego,pozatym pierwsza warstwa u mnie jest na wylanie,praktycznie mogla by zostac na gotowo,tylko chodzi mi o grubosc powloki wiec dlatego nakladam druga ;) .
Poza tym zaobserwowalem,ze wydluzony czas odparowania ma dodatni wplyw na wyglad powloki lakierowej.Bezbarwny nie absorbuje lakieru bazowego,jak to ma miejsce po nalozeniu grubych warstw z krotkim czasem odparowania.

Nie masz zacieków po 2 wylanej warstwie?

gola - 03-11-2009, 18:47

No-limit napisał/a:
Nie masz zacieków po 2 wylanej warstwie?

no nie mam.
Czasami sie przytrafi rzecz jasna,ale tylko wdedy jak sie cos sknoci (silikon badz cos innego) i trzeba przylac konkretniej.

No-limit - 03-11-2009, 19:18

gola napisał/a:
No-limit napisał/a:
Nie masz zacieków po 2 wylanej warstwie?

no nie mam.
Czasami sie przytrafi rzecz jasna,ale tylko wdedy jak sie cos sknoci (silikon badz cos innego) i trzeba przylac konkretniej.

Pracujesz na XK 203,czy XK205+ 387?

gola - 03-11-2009, 20:00

No-limit napisał/a:
Pracujesz na XK 203,czy XK205+ 387?

Bezbarwny jaki uzywam to IMPA HS,otatnio pracowalem na 3200 DP,utwardzacz XK205,bez rozcienczalnika.

No-limit - 03-11-2009, 20:49

gola napisał/a:
No-limit napisał/a:
Pracujesz na XK 203,czy XK205+ 387?

Bezbarwny jaki uzywam to IMPA HS,otatnio pracowalem na 3200 DP,utwardzacz XK205,bez rozcienczalnika.

Ogólnie na wolnym?Na lustro.

gola - 03-11-2009, 21:50

No-limit napisał/a:
Ogólnie na wolnym?Na lustro.

ogolnie to na standardowym,XK205 to tez nie wolny,standard ;)

No-limit - 04-11-2009, 11:47

gola napisał/a:
No-limit napisał/a:
Ogólnie na wolnym?Na lustro.

ogolnie to na standardowym,XK205 to tez nie wolny,standard ;)

Masz rację.Po głowie chodził mi rozc. XB 387 :)

Pejter - 01-12-2009, 22:10

No-limit napisał/a:
gola napisał/a:
No-limit napisał/a:

...@gola Wydaje mi się,że niepotrzebnie czekasz na odparowanie/przy dużych powierzchniach/.Przy lakierach HS + do 10%rozc. nie ma konieczności przerwy w lakierowaniu.Zastosuj wolny rozc..

Nie uzywam rozcienczalnika do bezbarwnego,pozatym pierwsza warstwa u mnie jest na wylanie,praktycznie mogla by zostac na gotowo,tylko chodzi mi o grubosc powloki wiec dlatego nakladam druga ;) .
Poza tym zaobserwowalem,ze wydluzony czas odparowania ma dodatni wplyw na wyglad powloki lakierowej.Bezbarwny nie absorbuje lakieru bazowego,jak to ma miejsce po nalozeniu grubych warstw z krotkim czasem odparowania.

Nie masz zacieków po 2 wylanej warstwie?

baqo - 01-12-2009, 22:12

Pejter, zapomniałeś dodać czegoś od siebie???
Pejter - 03-12-2009, 17:11

No coś mi nie wyszło, a śpieszyłem się i nie sprawdziłem. Złapie wątek i dopiszę. Narka
Pejter - 03-12-2009, 17:13

A już wiem, co rozumiesz przez absorbuje lakier bazowy?


Pejter..cytuj posty do których się odnosisz

jacklack

krzys.tygrys - 08-12-2009, 00:42

witam podłącze sie bo ciekawy temat. poznałem pare mieszalników różnych firm i myśle że myśle że jak sie na początek przygody z wodą żle trafi czyli na firme która ma nie dopracowany ten materiał to można sie zrazić i zatęsknić za konwencjonalem . jakieś sześć lat temu zetknąłem sie z wodą firmy spies hecker na początku było trudno wiadomo całkiem inna metoda aplikacji ale krycie super schnięcie dłuższe ale ogulnie dobre wrażenie.potem zetknąłem sie z wodą a raczej żelem PPG i tu duże rozczarowanie marne krycie nawet przy czarnym kolorze jakieś wypyłki,opyłki koszmar teraz pracuje na standoxie i znów ciesze sie że jest woda miło szybko i przyjemnie niezła kolorystyka naprawde polecam próbowałem też cromaxa du pointa szybka aplikacja tylko troche problemy z kolorystyką szczegulnie perły pozdrawiam
baqo - 08-12-2009, 11:41

krzys.tygrys napisał/a:
niezła kolorystyka naprawde polecam próbowałem też cromaxa du pointa szybka aplikacja tylko troche problemy z kolorystyką szczegulnie perły pozdrawiam
nie zła ? to co to znaczy ? dupont też ma nie złą ,tylko niektóre receptury są zrypane do natrysków ,co kosztuje nas to dodatkowymi wydatkami w postaci poprawek,dorabianie nowego odcienia,a za co nikt nie zwraca,bo jak tłumaczą ,trzeba było zrobić natrysk próbny ,bo te fiszki co mamy to wiszą w szafce do dekoracji (na choinkę :) :) ) . co do krycia!!! bez odpowiedniego VSa krycia nie ma,przez co nawet wody zużywa się więcej niż konwencji,nie wspomnę o dodatkowym suszeniu. nie dość że droższa ,to jeszcze trzeba się namęczyć.więc skoro konwencja po dwóch latach dalej w użytku ,to chyba trzeba się nawrócić ;]
jacklack - 08-12-2009, 13:54

baqo napisał/a:
niektóre receptury są zrypane do natrysków

Zgadza sie..na przełomie ok.5 tygodni wychwyciłem kilka takich receptur, zgłosiłem je do reklamacji , ciekawe czy DP coś z tym zrobi??czy znów wytłumaczy się jak to zwykle bywa że tylko w PL lakiernicy maja takie problemy ;]

krzys.tygrys - 09-12-2009, 00:26

jest patent tylko dla wąskiego grona pracuje w toyocie i mamy układ że najczęsciej chodzące kolorki każdy robi sobie sam a nowości i bardzo żadkie główny technik bo ma czas i rozsyła gotowce po firmach jest również wymiana receptór pomiędzy stacjami poprzez technika tylko jak to przełożyć na lakiernie malujące wszystkie marki
baqo - 09-12-2009, 08:21

krzys.tygrys napisał/a:
mamy układ że najczęsciej chodzące kolorki każdy robi sobie sam a nowości i bardzo żadkie główny technik bo ma czas i rozsyła gotowce po firmach
czyli odwalacie niemal że całą robotę za producenta lakierów ? my za to płacimy i to on powinien zapewnić nam pewną ,szybką i sprawną pracę podczas dobierania odcienia. wdrażając wodę ,poszły do góry zaraz ceny lakieru . niech do licha pracują nad kolorystyką ,a nie lakiernik musi jakieś swoje sztuczki stosować.
krzys.tygrys - 12-12-2009, 22:52

zgodze sie z tobą w stu procentach.z rok temu rozmawiałem z głównym technikiem spiece heckera, gościem o ogromnej wiedzy na temat naszego zawodu.powiedział mi naczym to wszystko polega.jak każdy producent jak robi nowy kolor to wysyła do firm produkujących wyroby lakiernicze gotową próbke i każda firma robi najbliższe kopie tylko że fabryki nie trzymią sie oryginału na przykład toyota modele yaris,auris w srebrno pochodnych kolorach różnia sie pomiędzy trzy a pięciodrzwiówką. auta sa produkowane w różnych miejscach i niedba się o oryginalny wzornik.najpopularniejszy kolor toyoty 1c0 występuje na czterech modelach i na każdym jest inny odcień. nie mówie już o innych markach które są fabrycznie niedomalowane doswiadczenie deawo rover niektóre opel i vw suzuki.myśle że dopuki producenci nie postawią na jakośc pod tym wzglendem to firmy zaopatrujące nas w mieszalniki nie wiele są wstanie zrobić niemówie że nic pozdrawiam
kwazar - 31-01-2010, 22:28

Witam

Panowie, odnośnie kolorystyki to mogę Wam powiedzieć jedno, a mianowicie:
najłatwiej jest dobrać kolor do auta lakierowanego przez Was, jeżeli zaś chodzi o auta lakierowane fabrycznie, to proponuję mały test:
bierzemy spectrofotometr, mierzymy nowe auto w co najmniej czterech miejscach (pod listwą, nad listwą, przednia maska i dach) i co zobaczymy? zobaczymy, że spectro wybierze nam min 3 różne receptury, które powinniśmy wybrać do lakierowania danego samochodu, więc jednoznacznie widać, że nowe to nie nowe, a wy chcielibyście, żeby firmy produkujące lakiery dobrały Wam kolorystykę idealną (w tej sytuacji wskażcie producentom lakierów jak to zrobić?)

Jedno jeszcze wyjaśnię:

- lakierowanie w lakierni: bardzo dokładne lakierowanie, warstwa jednakowej grubości na całym samochodzie, co daje jednakowy kolor

- lakierowanie w fabryce: auto jest podzielone na strefy, strefy bardziej widoczne i mniej niewidoczne. Doły samochodu są lakierowane cienką warstwą, a czym wyżej tym dokładniej, co ma niewątpliwie wpływ na kolor.

Myślę, że choć po części udało mi się przybliżyć czym jest lakierowanie w lakierni i dobór koloru przez producentów lakierów i osoby, które siedzą w mieszalniach i próbują co niektórym lakiernikom sprostać w ich wymaganiach (dobierz na krechę)

Niestety nie da się dobrać idealnie koloru, musicie nauczyć się cieniować, a tym samym oszukiwać oko ludzkie, to samo robi fabryka i to jak skutecznie, a przecież chcemy być lepsi od fabryki, no więc ...

Pozdrawiam Wszystkich użytkowników tego forum.

gola - 31-01-2010, 23:29

kwazar napisał/a:
...Pozdrawiam Wszystkich użytkowników tego forum.

ja rowniez ;)

Andre-as - 06-03-2010, 10:11

co do lakierów wodorozcieńczalnych to faktycznie troche zdrowiej i ekologicznie , natomiast to jest droższe bardziej pracochłonne wykonanie bo po pierwsze trzeba mieć już do nich kabine bo trzeba je wygrzać żeby dobrze odparowało to kolory nawet fabryczne nie pasują do orginału...
No-limit - 06-03-2010, 10:27

Andre-as napisał/a:
co do lakierów wodorozcieńczalnych to faktycznie troche zdrowiej i ekologicznie , natomiast to jest droższe bardziej pracochłonne wykonanie bo po pierwsze trzeba mieć już do nich kabine bo trzeba je wygrzać żeby dobrze odparowało to kolory nawet fabryczne nie pasują do orginału...

Nie prawda.Bazy wodne nie są bardziej pracochłonne,wręcz odwrotnie.Nie trzeba ich wygrzewać,wystarczy 20-25C. i dobra cyrkulacja powietrza/np.dysza Venturiego/.

Andre-as - 06-03-2010, 10:51

a do rozcieńczalnikowych wystarczy 15 do 20 stopni i można ją zapruszyć a wodnej nie bo się pyli więc niestety z mojego doświadczenia wiem że tak....
jacklack - 06-03-2010, 14:31

Cytat:
a do rozcieńczalnikowych wystarczy 15 do 20

Do suszenia bazy wodnej również nie potrzeba więcej niż 15-20st,C, lecz potrzeba, tak jak nadmienił No-limit, większego przepływu powietrza, co w warunkach profesjonalnych nie stanowi większego problemu, i czasy odparowania obydwu baz nie różnią się znacząco od siebie

Andre-as napisał/a:
i można ją zapruszyć a wodnej nie bo się pyli

U większości producentów, aplikacja bazy konwencjonalnej nie różni w żaden sposób od aplikacji bazy wodnej, jednakże baza wodna jako produkt, jest bardziej przyjazna dla lakiernika pomijając już ochronę środowiska
Takimi trzema wielkimi plusami bazy wodnej, w stosunku do baz konwencjonalnych jest to że:
1)nie reaguje ona po naniesieniu z podłożem (można powiedzieć że jest ona izolatorem między podkładami akrylowym, powłokami starymi, i itp.)
2)jest jej po odparowaniu ok.15mic, tylko 15 mic,, więc nie wpija połysku po naniesieniu lakieru bezbarwnego, i nie odparowuje jeszcze przez jakiś czas poprzez powłokę lak.bezb,.jak to dzieje się z przyczyn technicznych przy bazach konwencjonalnych...
3)Dużo mniejsze prawdopodobieństwo efektu chmurzenia, szczególnie przy kolorach trudnych przy wysokich temp.
Andre-as napisał/a:
z mojego doświadczenia wiem że tak....

Pozwolę sobie zapytać, przy okazji ;) długo kolega pracuje już na bazach wodnych??, i na jakim systemie?, nie jest o chyba jakąś tajemnicą? ;)

Barcik - 06-03-2010, 16:08

A ja wróciłem na konwencje. RM. 15 stopni i szybko schnie. Troche ciężko mi sie przestawic bo leje i sie franca gryzie :)Jak sie nie ma co się lubi, to się lubi co się ma. Dla mnie jeden pieron woda czy kom\nwencja. Ale woda nie zrobisz na minusie temp a konwencją da radę.
Andre-as - 06-03-2010, 16:16

jacklack napisał/a:
Cytat:
a do rozcieńczalnikowych wystarczy 15 do 20

Do suszenia bazy wodnej również nie potrzeba więcej niż 15-20st,C, lecz potrzeba, tak jak nadmienił No-limit, większego przepływu powietrza, co w warunkach profesjonalnych nie stanowi większego problemu, i czasy odparowania obydwu baz nie różnią się znacząco od siebie


bazy wodorozcieńczalne niosą za sobą pewne wymagania sprzętowe. Warsztat powinien być wyposażony w kabinę lakierniczą, stosować dedykowane wodzie pistolety i pomagające w szybszym odparowaniu dysze Venturiego. Chcemy przez to powiedzieć, że aplikacja bazy wodorozcieńczalnej w zaadoptowanym pomieszczeniu bez wentylacji, może być dość trudna. Nałożona świeżo baza będzie odparowywała dłużej niż baza rozcieńczalnikowa, co naraża ją na intensywniejsze osiadanie pyłu i innych wtrąceń. W wilgotny dzień czas odparowania jeszcze bardziej się wydłuża.
Więc utrudnienia są dla zwykłych wrsztatów. .. :D

[ Dodano: 06-03-2010, 16:19 ]
jacklack napisał/a:
Andre-as napisał/a:
z mojego doświadczenia wiem że tak....

Pozwolę sobie zapytać, przy okazji długo kolega pracuje już na bazach wodnych??, i na jakim systemie?, nie jest o chyba jakąś tajemnicą?


Zadna tajemnica na bazach wodnych pracuje ok 5 lat bo pracuje w fabryce a one tak u nas wchodziły systemy BASFA DuPonta i ostatnio HAMMERATA nie mylić z hamerjtem :)

Barcik - 06-03-2010, 16:43

Andres, co ma wspólnego wilgotny dzien a farba? Jak masz mróz na hali to wiadomo ze masz szjs. Tak sie zapytam delikatnie? Malujesz na polu czy w pomieszczeniu? na polu moze być minus 20 a ty suszysz w 70 na kabinei smiechu. Nie zgadzam się z twoja teorią misiu kolorowy.
jacklack - 06-03-2010, 17:47

jacklack napisał/a:
Cytat:

co w warunkach profesjonalnych nie stanowi większego problemu, i czasy odparowania obydwu baz nie różnią się znacząco od siebie

Andre-as napisał/a:

bazy wodorozcieńczalne niosą za sobą pewne wymagania sprzętowe. Warsztat powinien być wyposażony w kabinę lakierniczą, stosować dedykowane wodzie pistolety i pomagające w szybszym odparowaniu dysze Venturiego. Chcemy przez to powiedzieć, że aplikacja bazy wodorozcieńczalnej w zaadoptowanym pomieszczeniu bez wentylacji, może być dość trudna.

Zgadza się, i nie bez powodu podkreśliłem to w swojej poprzedniej wypowiedzi ;)
I zgadzam się również z tym schnięcie bazy wodnej w adaptowanych, słabo ogrzewanych i słabo wentylowanych pomieszczeniach jest wolniejsza aniżeli w warunkach do tego przystosowanych
Chcemy tu też powiedzieć że nie wszyscy lakiernicy lakierują w tych słabszych, pozwolę sobie tak je określić, warunkach, jest wielu lakierników którzy lakierują w warunkach "NORMALNYCH" czyli w kabinach lakierniczych, posiadają odpowiedni sprzęt do nanoszenia, i oczywiście dysze V
Dlatego też porównujmy dany produkt , i opiniujmy go po aplikacji w warunkach jakie są dla niego dedykowane i bierzmy pod uwagę do jakich warunków dany produkt został on stworzony/skomponowany..
Nie należy wychodzić z takiego założenia ze baza wodna jest produktem złym..bo nie schnie w garażu,baza wodna to produkt bardzo wysokiej jakości, tyle że j.w. musi mieć odpowiednie warunki, co też nie jest jakąś stalową regułą, są tu nawet na forum użytkownicy, którzy nieźle sobie radzą z wodą i bez kabin lakierniczych ;)

Andre-as - 06-03-2010, 17:52

Barcik napisał/a:
Andres, co ma wspólnego wilgotny dzien a farba?

jednak ma...tak dla wiadomości w nowszych kabinach nie bez przyczyny ustawia sie wilgotność w tym pomieszczeniu a nie tylko temperature... :D

ZIEMBA - 06-03-2010, 18:02

jacklack napisał/a:
są tu nawet na forum użytkownicy, którzy nieźle sobie radzą z wodą i bez kabin lakierniczych

No pewnie :) Swego czasu malowałem w garazu tylko wodą RMa na sprzęcie niskiej jakości i się dało. Ba, mój rekord niskiej temperatury podczas malowania to -5C. Przy malowaniu wodą trza miec poprostu pod ręką suszrke, ale nawet z nią schnięcie jest dużo dłuższe niż konwencja. Ja miałem takiego patenta, że jak miałem większe malowanie, np. cała omega, to baze kładłem rano i do wieczora mi wysychała, mowa o lecie. W zime suszarka i też dawało rade. Dla mnie ogromny plus wody to żadnych chmur na srebrach. A co do wilgotności to wiadomo, że jak na dworzu pada to woda dłużej schnie w garażu, w kabinie nie ma to znaczenia.

kwazar - 07-03-2010, 10:49

Panowie, jeśli pozwolicie napiszę parę informacji o bazach wodnych DuPont, a Wy sami wyciągnijcie wnioski. W ostatnim tygodniu jeździłem z technikami i robiłem pokazy w warsztatach, które tego od nas oczekiwały i zebrałem kilka kolejnych informacji:

- lakierowanie Merc. S klase kolor 199 cały bez dachu, czas lakierowania 1godz (baza i clear) zużycie, baza 1,4l i clear 3l.
Koszt lakierowania to 391,58 netto. Pewnie większość z Was powie, że drogo, ale spróbujcie znaleźć coś taniej!!!
Kabina pracowała 1godz + 30min suszenia clearu, miało być szybko, równie dobrze można było zostawić do wyschnięcia na ok. 10godz/20st.C.

- lakierowanie Ford Fiesta kolor P, lakierowane było: maska zderzak i cieniowane błotniki w 3/4, czas lakierowania 45min, zużycie 0,5l bazy i 1l clearu, koszt to 150,- netto.

Więcej przykładów nie będę opisywał, ponieważ jak patrzę na większość opisów na forum, to zaraz spotkam się z kontrą, że to nie możliwe, lecz znajdą się też osoby, które to głęboko zainteresuje, więc tych proszę o kontakt na pw. po czym postaram się udzielić wyczerpujących informacji i udowodnić, że tak jest naprawdę.

Pozdrowienia dla wszystkich użytkowników.

baqo - 07-03-2010, 15:19

kwazar napisał/a:
napiszę parę informacji o bazach wodnych DuPont, a Wy sami wyciągnijcie wnioski.
baza cromax daewo 75 u alt.4 . na maskę ,błotnik ,zderzak ,pas przedni w tico 1,4 litra bazy. w trakcie lakierowania ,
(a miałem 0,9 litra) na zderzaku usłyszałem wir w pistolecie. baza była masakryczna!!! :glupek: lepkość jak rozrobiona baza konwencjonalna.

No-limit - 08-03-2010, 11:38

Cytat:
ale .... jeszcze masz czas żeby zmądrzeć
_________________

DP WB400 daje możliwość powiększenia spektrum schnięcia bazy przy niskiej temperaturze/od 18-40 st.C./ i niskiej wilgotności powietrza/do 40 %/.Pewnie niedługo kurtyny wodne zostaną zastąpione innym rozwiązaniem.Optymalna wilgotność bez dodatku WB 400 to
45-60%.A,ponieważ w naszych warunkach klimatycznych wilgotność przeważnie wacha się w granicach 60-80%,bardzo ważna jest cyrkulacja powietrza.
Zaznaczam,że są to tylko moje przemyślenia,nie wiedza stricte naukowa,bardziej empiryczna ;) .

łysy73 - 15-11-2010, 19:32

Witam.
Pozwoliłem sobie lekko odświeżyć temat baz "wodnych".
Mimo iż nie należę do Elity kabinowców, to latem chcę jednak pośmigać sobie ciutkę na wodzie, gdyż bardzo mi się spodobała.
{Tym bardziej, że bardzo często śmigam calaki, więc sądzę, że w upalne dni wodą będzie mi nawet łatwiej niż konwencją. Ale to już moja wydumka.}

I teraz moja pytanie:
Chodzi mi tylko o DuPonta bo do niego mam najlepszy dostęp:
Która z baz jest lepsza? CROMAX czy CROMAX PRO?
Ponoć PRO, ale chciałbym poznać opinie użytkowników.

Z tego co już wiem to w PRO są lepsze fliszki bo lakierowane tym PRO, a nie tak jak w Cromaxie .... {ponoć czym innym}.
Pozdrawiam

No-limit - 15-11-2010, 20:49

Cytat:
Z tego co już wiem to w PRO są lepsze fliszki bo lakierowane tym PRO, a nie tak jak w Cromaxie .... {ponoć czym innym}.
Pozdrawiam

Dodaj Punkt autorowi tego posta

Nie mam pojcia czym lakierowane są fiszki,bo czasem wychodzą nawet na konwenc. lakierach
dziwy :) ,ale do opanowania.Natomiast na lakierach Cromax są idealne,ale jak trafisz badziewie,co sie zdarza,masz dzień do tyłu.

To_mas - 15-11-2010, 20:55

łysy73 napisał/a:
{ponoć czym innym}
konwencją :P
baqo - 15-11-2010, 21:01

Cytat:
Która z baz jest lepsza? CROMAX czy CROMAX PRO?
łysy73, cromaxa pro w polsce jeszcze nikt nie widział ,a ty się pytasz o porównanie :)
po nowym roku ma coś się dziać

łysy73 - 15-11-2010, 22:22

To_mas napisał/a:
konwencją :P
Ponoć tak ;)
baqo napisał/a:
cromaxa pro w polsce jeszcze nikt nie widział ,a ty się pytasz o porównanie
po nowym roku ma coś się dziać
Aha. To sorki.
Bo dziś się wypytywałem już powolutku i dowiedziałem się że od kwietnia mają mieć PRO i że jest ponoć lepszy. Musiałem nie dosłyszeć, że on ogólnie dopiero wtedy wejdzie na Nasz rynek.
Sorki za falstart. ;]

[ Dodano: 15-11-2010, 22:25 ]
baqo napisał/a:
cromaxa pro w polsce jeszcze nikt nie widział ,a ty się pytasz o porównanie
Wiesz Baqo w sumie to forum jest super profesjonalne i jedyne w swoim rodzaju.
Satę 4000 miało już na testach i rozebraną na części pierwsze też zanim ktokolwiek inny przywiózł ją do kraju i puścił w obieg ;]
Także kto wie.... Może i z PRO będzie tak samo :)

jacklack - 17-11-2010, 00:57

łysy73 napisał/a:
Satę 4000 miało już na testach i rozebraną na części pierwsze też zanim ktokolwiek inny przywiózł ją do kraju i puścił w obieg ;]
Także kto wie.... Może i z PRO będzie tak samo :)

Już czyham na ten produkt z niecierpliwością, jak tylko się pokaże w Polsce przetestuję i porównam CromaxPro, do Cromax..jeśli na prawdę zda egzamin wyminę system na nowszy choć nieco droższy, ale czy droższy?.... to okaże się w kryciu, przy wymaganej ilości warstw i wydajności..a podejrzewam że wydajność będzie znacznie polepszona, w okolicach 30% porównując do obecnego ...

łysy73 - 17-11-2010, 06:53

Na pewno będzie lepszy. Przecież jest mało prawdopodobne aby zamieniano produkt lepszy na gorszy.
Tak więc poczekamy na opinie.
{a ja mam czas na "ucywilizowanie" wentylacji, bo obecna "jest ciut ciut za słaba" :) ;) }


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group