Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Lakiernictwo - techniki - narzędzia - Przygotowanie felg do malowania

regan - 18-08-2009, 21:18
Temat postu: Przygotowanie felg do malowania
Witam.
Zabieram się za renowacje starych felg aluminiowych. Z felg schodzi stary lakier w niektórych miejscach nawet do gołej felgi, więc pomyślałem że zedrę całą powłokę SCANSOL-em. Następnym krokiem będzie jej dokładniejsze oczyszczenie i wyrównanie oczywiście potem zmatowienie i tu mam do was pytanie jaką ziarnistość papieru dobrać do tych czynności żeby nie narobić wżerów?

Tak wygląda jedna z felg:

[img][/img]

slawek1979 - 18-08-2009, 22:28

Jak chcesz to robić ręcznie to zacznij sobie w tych najgorszych miejscach od np. 80,potem 120,150,na końcu możesz wygładzić 240.Mowa tu o papierach na sucho.Jeżeli masz korozje aluminium to musisz oczyścić aż aluminium będzie czyste ,bez czarnych wżerów.Po oczyszczeniu i zmatowaniu nakładasz podkład(możesz zrobić techniką mokro na mokro lub jak trzeba tradycyjnie) na aluminium np epoksydowy lub washpirmer,potem podkład akrylowy 2K i lakierujesz,oczewiśćie w zależności od stanu felgi robisz mokro na mokro lub po uprzednim wyschnięciu podkładu akrylowego,matujesz na mokro p800 i nakładasz odpowiedni lakier.
regan - 18-08-2009, 23:52

Tylko 80 jest już dość grubo ziarnista i mogę nią zrobić wżery które mogą być widoczne w końcowym etapie chyba że podkłady i lakier to zakryją. Jeśli się mylę to mnie popraw. Jeszcze mnie zastanawia jedna sprawa ponieważ lakier odpada tylko z rantów a gwiazda jest wręcz idealna. Jakby udało mi się zedrzeć cały lakier z rantów do tego jakby "załamania" (na zdjęciu widać)
[img][/img]

Myślę że dzięki temu że jest to załamanie nie będzie widać jakiś "skoków warstw" że na gwieździe jest grubiej niż na rancie.

baqo - 19-08-2009, 08:34

regan napisał/a:
Jakby udało mi się zedrzeć cały lakier z rantów do tego jakby "załamania" (na zdjęciu widać)
jasne że tak będzie dobrze,a nawet wskazane. usuń tylko tą przezroczystą powłokę z rantu felgi i nałóż podkład.
regan - 19-08-2009, 09:30

Już połowę roboty mniej:) Gwiazdę zmatowić 500 czy 800?
baqo - 19-08-2009, 11:42

regan napisał/a:
Gwiazdę zmatowić 500 czy 800?
czy też konieczny jest na niej podkład,jak tak to 500 styka,nawet 240 wystarczy. aż taki drobny nie musi być.jeżeli pod lakier ,bazę ,to tysiączek na mokro.oczywiście możesz zacząć od grubszej gradacji a skończyć na tej, jaka jest wymagana.
regan - 19-08-2009, 12:45

Szczerze to nie mam rozeznania kiedy trzeba a kiedy nie dawać podkład. Zauważyłem że na jednej z gwiazd jest lekko uszczerbany lakier pewnie od uderzenia więc będę musiał wygładzić to papierem czy też lepiej już zedrzeć cały lakier?
baqo - 19-08-2009, 15:26

Cytat:
więc będę musiał wygładzić to papierem czy też lepiej już zedrzeć cały lakier?
tylko wygładź i połóż podkład. zależy od stanu powłoki lakierniczej czy na całe alu czy częściowo miejsca uszkodzone gruntować.
regan - 22-08-2009, 15:16

Witam:)
Do zimy może skończę te felgi:P Na razie przygotowałem jedna felgę do nałożenia podkładu.
Efekt taki:






A zacząłem od ściągnięcia starej farby z rantów felg ze pomocą tego preparatu (rewelacja):



Potem zabrałem się za czyszczenie rantów z korozji papierem ściernym od 120, 150, 220, 320 i chyba też 500 już nie pamiętam. Następny krok to przygotowanie gwiazdy i pozostałe fragmenty felgi. Wpierw wyrównałem stary lakier z jakiś pęknięć odprysków czy grudek tak żeby było gładko. Potem całą felgę (prócz rantu) zmatowiłem papierem ściernym 800 (1000 nie miałem w domu) na mokro. Felga czeka na chemie:) Proszę o opinie lub opr. jeśli coś źle zrobiłem.

Ps.
Tak wyglądały ranty przed przystąpieniem do prac:

baqo - 23-08-2009, 16:48

regan napisał/a:
Potem całą felgę (prócz rantu) zmatowiłem papierem ściernym 800 (1000 nie miałem w domu) na mokro
taraz czeka cię podkład ,a takie gradacje papieru nie są aż tak wymagalne,a nawet lepiej zostawić grubszą rysę. zdecydowanie wystarczy P320 na sucho
maniek - 23-08-2009, 16:57

baqo napisał/a:
lepiej zostawić grubszą rysę.

lepiej później podkład się trzyma i nie odpada.

regan - 23-08-2009, 17:05

Fakt po tej 800 powierzchnia nie jest dość szorstka a tylko się zmatowiła. Czyli cała felgę przejechać 320 i potem prysnąć podkładem?
baqo - 23-08-2009, 17:14

regan napisał/a:
Czyli cała felgę przejechać 320 i potem prysnąć podkładem?
dokładnie tak ;)
regan - 05-09-2009, 20:18

Dawno nie pisałem niestety nie mogłem się oddać w pełni pracy przy felgach ale w końcu felgi przygotowane i czekają na podkład i tu pytanie ile warstw i jakie odstępy? Coś tu pisaliście o metodzie mokro na mokro lepszy jest efekt niż tradycyjną metodą czy to rzecz gustu jeśli można to tak nazwać.
maniek - 05-09-2009, 20:26

regan napisał/a:
Dawno nie pisałem niestety nie mogłem się oddać w pełni pracy przy felgach ale w końcu felgi przygotowane i czekają na podkład i tu pytanie ile warstw i jakie odstępy? Coś tu pisaliście o metodzie mokro na mokro lepszy jest efekt niż tradycyjną metodą czy to rzecz gustu jeśli można to tak nazwać.

Metoda m/m to metoda która znacznie skraca czas pracy...nie czeka się do pełnego utwardzenia tylko kolejne "substancje" nakłada się już po odparowaniu poprzedniej :) :)

regan - 05-09-2009, 20:38

Teraz chodzi mi tylko o podkład, czyli mam rozumieć że nałożyć pierwszą warstwę i po około 20 min. następna, a kiedy szlifować?
maniek - 05-09-2009, 20:42

regan napisał/a:
Teraz chodzi mi tylko o podkład, czyli mam rozumieć że nałożyć pierwszą warstwę i po około 20 min. następna, a kiedy szlifować?

http://lakiernik.orge.pl/...ht=mokro++mokro
polecam ten temacik bo niema sensu odpisywać tego po raz kolejny :) :)

regan - 05-09-2009, 20:53

Po przeczytaniu tego wątku co mi podesłałeś zdecydowałem że zrobię to jednak tradycyjną metodą. Papier 1000 wystarczy na ostateczne szlifowanie i czy między warstwami też szlifować?
gola - 05-09-2009, 22:19

regan napisał/a:
...czy między warstwami też szlifować?

nie !

regan - 08-09-2009, 22:41

Dobra podkład położony powiedzcie czy mogę go przeszlifować 800 bo nie mam w domu 1000 jedynie z drobnych mam 800 i 1500.
sakul - 08-09-2009, 23:11

Hah przecież już od dłuższego czasu wiesz że będziesz potrzebował tej tysiączki :)
ja na twoim miejscu bym podjechał po ten papier bo jak się okaże że coś nie wyszło to będziesz przeklinał że nie pojechałeś i musisz szlifować lakier bo wyjdą rysy czy coś w tym stylu. Nie lepiej zaoszczędzić sobie nerwów i lakieru? ;)

P.S.
ja się nie znam, nie traktuj tego jako jakiejś opinii fachowca, to raczej ma na celu mobilizacje do działania zgodnie ze sztuką, bez "uproszczeń"
Pozdrawiam

slawek - 08-09-2009, 23:29

to przeszlifuj sobie tą 800 a potem popraw 1500 i na to samo wyjdzie rys napewno nie będzie
Stiflermistrz - 11-08-2011, 22:14

Witam wszystkich widziałem jak wczoraj mój kolega ze sporym doświadczeniem podejmuje sie renowacji podobnych felg.Przetarł je papierem P400 wodny,potem osuszył je dokładnie i zaszpachlował głębsze ryski nitrówką po dotarciu szpachlówki nałożył podkład firmy IVAT po dotarciu nałożyk bazę koloryzującą w 5 warstwach w odstępie około 10minut od siebie na koniec przylał może z 8 warstw bezbarwnego, po polerce wyszły jak lustro pięknie się prezentują na jego samochodzie naprawde lepiej poświęcić trochę czasu i zrobić to konkretnie i nie oszczędzają lakieru bo puźniej widać tego efekty :nono:
mkautos - 11-08-2011, 22:24

Stiflermistrz,
Bardzo dobrze podpuszczasz, ale hamuj z takimi śmieciami na forum.
Takie porady tylko narażają innych na koszty.

yunivers - 21-11-2011, 19:44

Koledzy czy do malowania felg,będę musiał zdzierać lakier przy pomocy piaskowania czy chemicznie też mogę?
unek - 21-11-2011, 22:34

yunivers,
tak mozesz chemicznie..
ps czym??

yunivers - 22-11-2011, 08:35

no np.Scansol-em i rożnego tego rodzaju chemią do ściągania lakieru potem papiery,podkład,baza i klar :)
unek - 23-11-2011, 08:52

yunivers,
tak jak piszesz...nie wiem jak inna chemia zachowuje sie z alu
ale Scansol można stosowac na aluminium

yunivers - 25-11-2011, 10:01

A która metoda jest lepsza do malowania felg?
Tradycyjna czy mokro na mokro? Oraz gdzie znajdę temat dotyczący malowania tradycyjnego ponieważ chciał bym trochę poczytaj i dowiedzieć się być może coś robię źle albo dać jakieś podpowiedzi :)

angelus_79 - 27-04-2012, 09:54

W natępnym tygodniu biorę się za zmianę koloru w felgach aluminiowych, w zwiazku z tym mak kilka pytań:

1. Felgi są w niezlym stanie, tylko w niektórych miejscach są przytarte lub mają odpryski. Czy warto je piaskować czy wystarczy nalożyć szpachlę?
2. Jak nakladać szpachlę? Liepiej nałożyć po oczyszczeniu na felgę, czy miejsce czyszczone pomalować lakierem epoksydowym i na niego nalozyc szpachlę?
3. Wydaje mi się że felgi są pomalowane lakierem proszkowym, czy jak po zmatowieniu nałoże na nie podkład akrylowy będzie dobrze?
4. Czy zdejmować opony do malowania?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group