Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Lakiernictwo - techniki - narzędzia - wrzody na nadkolu

żółwik - 26-07-2009, 18:40
Temat postu: wrzody na nadkolu
jak przygotowac to pod lakier nastepnie jak pomalowac? jestem amatorem ale ze zderzakami juz se radze wiec mysle ze ztym tez
abdul - 26-07-2009, 20:22

oczyscic go zdrowej blachy polozyc podklad reaktywny akrylowy szpachlowanie odizolowac akrylowym po odczekaniu tyle ile zaleca producent szlifowac podklad na mokro papierem o gradacji 800 poprawic 1000 po odtluszczeniu nalozyc baze do pelnego przykrycia podkladu przewarznie 3 warstwy po nalozeniu ostatniej warstwy odczekac ok 30 min i klasc bezbarwny
jacklack - 26-07-2009, 20:32

żółwik napisał/a:
jak przygotowac to pod lakier nastepnie jak pomalowac?

Z tego co widać na pierwszej fotce to ten błotnik tylny był już naprawiany (3 dziury w szpachli), musisz to wszystko zerwać, oczyścić dokładnie ze rdzy i o ile tam już nie ma dziur (jeśli są to wspawanie reperaturek) nałóż podkład wytrawiający (wash primer) jako zabezpieczenie antykorozyjne,po jego wyschnięciu przeszlifuj włókniną i nałóż podkład akrylowy (jedną pełną warstwę),po jego wyschnięciu przeszlifuj pod miejsca ewentualnego szpachlowania (a na pewno trzeba będzie szpachlować) P240 i nałóż szpachlę poliestrowa, po jej wyschnięciu oszlifuj ją i wykończ P240 na maszynie (ewentualne przetarcia pokryj jeszcze raz wash primer) i nałóż znów podkład akrylowy jako wypełniacz (dwie pełne warstwy) po wyschnięciu szlif i nakładanie powłok wierzchnich

O szlifie podkładu i o aplikacjach jest już dość sporo napisane na forum więc proponuję poczytać ;)

Ale @abdul mnie już uprzedził ;)

slawek1979 - 26-07-2009, 23:57

To zgnite jest .
bynio1991 - 03-08-2010, 16:58

Witam, po raz pierwszy.
Mam podobny problem jak autor tematu, samochód MB W202, kolor 744 (brilliant silver), z tymże u mnie do pomalowanie jest lewy przód i prawy tył, oraz kawałek nad listwą przedniej szyby. Dzisiaj byłem w sklepie z pomocą sprzedawcy wyszedłem z pełną torbą i o 156zł lżejszy:

1. Fullprimer Hellgrau 100ml (podkład kwaśny) do tego w stosunku 2:1 pozycja nr 2.
2. Expres-Rozcieńczalnik Express (150ml) 15-25.
3. Spray Power Can Primer Grey Aerosol 500 ml.
4. Lakier Baza (+perła) 2K 400ml do tego w stosunku 2:1 pozycja nr 5.
5. Rozcieńczalnik bazowy MSB Verdunnung 11050 200ml
6. Klarlack Kristal Pro 400ml do tego pozycja nr 7 w stosunku 2:1 oraz pozycja nr 2 w stosunku 1:4 (i tutaj nie jestem właśnie pewien)
7.Utwardzacz Haerter MS X 15-30 200ml

Może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi z tym Fullprimer, na forum czytam, że wszyscy na rdzę dają washprimer... Rozmawiałem, ze sprzedawcą, że chcę też jakąś żywicę czy coś w tym rodzaju, żeby się ładnie ziarno rozpłynęło na przejściach, czy to pozycja nr 5 ? Jeśli tak to czy mieszać go od razu czu tylko na tą ostatnią warstwę go dać ?

Teraz opis jak to planuję malować (proszę sprawdzić, korygować)
Czyszczę jak najdokładniej się da z rdzy, i zmatowię papierem p240.
Tylko na miejsca zerdzewiałe jedna cieńka warstwa pozycji nr 1, czekam 10 min i druga cieńka warstwa. Czekam z 2h, jadę sprayem, szlif P320. Czekam 1h, szpachla Novol Uni, czekam z 2h, szlif do P500, lakier, czekam 1h i szlif do P1000. Baza daję jaknajrzeszej na pistolecie czekam 10 min, i druga warstwa skupiam się na miejscach do malowania, czekam 1h, 3 ostatnia warstwa, żeby zlać to z otoczeniem :nono:
Czekam 2h, lakier bezbarwny 2 warstwy (zajeżdżając na około).
Aha ciśnienie rzędu 2 bar na bazę i bezbarwny też.

Pozdrawiam

[ Dodano: 03-08-2010, 18:09 ]
Przypomniało mi się jeszcze o kilku rzeczach, niestety nie mogę edytować poprzedniego posta. Wydajność mojej sprężarki 222l/min, butla 50l, przewód 6mm-15m. Zostaje jeszcze sprawa ciśnienia. Otóż sprężarka pompuje do 8 bar. Ma 2 manometry jeden do zbiornika i jeden mniejszy na początku przewodu (przy sprężarce), gdy wciskam klamkę na pistolecie do oporu ciśnienie na tym mniejszym manometrze maleje do ok 7bar (nie pamiętam dokładnie), gdy puszczę klamkę po chwili manometr znów wskazuje 8 bar (no wiadomo trochę powietrza uciekło już więc te 8 równe już nie będzie). Nie wiem czy lepiej dać krótszy kabel (ale wtedy kompresor będzie musiał stać w tym pomieszczeniu co maluję i może kurzyć) ? Może dałoby radę się obejść na tym przewodzie (wiadomo, dodatkowe koszta), ile miałbym nastawić na tym małym manometrze, żeby w pistolecie były te 2 bary ciągłego.

I jeszcze jedno co oznaczają te 15-25 i 15-30 przy pozycjach nr 2 i 7 ?
Mam szlifierkę oscylacyjną, ale ona chodzi na płasko (przód- tył), coś w takim stylu, czy jej używać od szlifowania ? Proszę o radę (w tych papierach chyba trochę nagmatwałem), kiedy na sucho i kiedy na mokro.
Prosiłbym o możliwie szybką odpowiedź, jutro chciałbym zacząć malować (w sobotę na giełdę z MB).

[ Dodano: 03-08-2010, 21:20 ]
I jeszcze jedno, po reaktywnym, bazie, i klaru pistolet nitro myć ?

adr_ad - 20-06-2013, 10:14

Napisz kolego jak Ci to wszystko wyszło. Może masz zdjęcia z postępu prac.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group