|
Lakierowanie samochodów Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy, |
|
Blacharstwo-techniki i narzędzia - Technologia naprawy e60
dawid1989 - 20-02-2012, 22:27 Temat postu: Technologia naprawy e60 Witam panowie.Czy któryś z kolegów wie jak wygląda przebieg naprawy przodu w np e60(alu)
Głownie chodzi mi o wymianę poszczególnych elementów np. okular elementy nie są zgrzewane tylko tak jakby nitowane.Wie ktoś jak to sie "je i z czym"? Chodzi mi o technologiczny przebieg naprawy.
Z góry dzięki za pomoc.
jerryhaj - 20-02-2012, 22:31
spawarka do aluminium lub tak jak na filmiku http://www.youtube.com/wa...feature=related
dawid1989 - 21-02-2012, 16:23
Technologia klejenia elementów jest mi znana.Chodzi mi o takie połączenia ja na focie. cos tak jakby nit ....
Krzychuautim - 21-02-2012, 16:57
http://www.tox-pl.com/pl/...n/tox-twin.html
Tu masz trochę informacji na ten temat.
kuki21 - 21-02-2012, 17:47
jak dla mnie to normalny zgrzew w starszych bemkach masz tak samo
dawid1989 - 21-02-2012, 18:53
Krzychuautim, dzieki za info. takie połączenie jest na podłużnicach. Ale w niektórych miejscach elementy są tak jakby nitowane,widac łebek. niestety aparat tego nie uchwyci.Będe jeszcze niuchał na ten temat
kuki21, osobiscie nie spotkałem sie żeby alu było zgrzewane. przynajmniej w karoserii.
Krzychuautim - 21-02-2012, 20:27
Aluminium też się zgrzewa, chociaż stosunkowo rzadko, bo maszyny do tego są bardzo drogie.
To co jest na twoim zdjęciu to nitowanie podobne do tego:
http://www.tox-pl.com/pl/...en/tox-nit.html
z tym że nit jest inny ale zasada taka sama. Jest to dość trudne do powtórzenia w warunkach warsztatowych, ale możliwe, są do tego urządzenia. Co prawda stosowane raczej w produkcji niż w warsztatach. Problem z takim nitowaniem polega na tym że w przypadku zniszczenia(rozerwania) nie można już takiego połączenia skutecznie naprawić w sposób podobny do fabrycznego.
dawid1989 - 21-02-2012, 21:12
Krzychuautim, Bardzo możliwe że to jest taki typ połączenia. Bo widać że coś jest wprowadzone w elementy. Jak kiedyś dorwę jakiś element to zrobie mu sekcje i zobacze jak to wygląda Krzychu skoro piszesz że to bardzo trudne do odtworzenia w warsztacie to jak przewiduje technologia wymiany elementu połączonego w ten sposób? Chodzi mi o zminimalizowanie widoczności naprawy..
ZIEMBA - 21-02-2012, 21:22
dawid1989 napisał/a: | Krzychuautim, Bardzo możliwe że to jest taki typ połączenia. Bo widać że coś jest wprowadzone w elementy. Jak kiedyś dorwę jakiś element to zrobie mu sekcje i zobacze jak to wygląda Krzychu skoro piszesz że to bardzo trudne do odtworzenia w warsztacie to jak przewiduje technologia wymiany elementu połączonego w ten sposób? Chodzi mi o zminimalizowanie widoczności naprawy.. |
Wymienić w miejscu w którym jest spawane albo kupić ćwiartke na allegro
Krzychuautim - 21-02-2012, 22:09
dawid1989 napisał/a: | Krzychu skoro piszesz że to bardzo trudne do odtworzenia w warsztacie to jak przewiduje technologia wymiany elementu połączonego w ten sposób? Chodzi mi o zminimalizowanie widoczności naprawy.. |
Wyżej na filmiku z you tube jest właśnie takie urządzenie do wciskania nitów łączących nowe blachy. Taka jest technologia...ma się sprzęt...się robi...oczywiście opłaca się to tylko wtedy gdy takich napraw robi się dużo.
|
|