Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Blacharstwo-techniki i narzędzia - Więcej o matach wygłuszających (obalam mity)

jano - 21-04-2009, 09:21
Temat postu: Więcej o matach wygłuszających (obalam mity)
Cześć

W związku z tym że wyszło słoneczko i trochę tuningowców pojawia się na ulicach chciałbym poruszyć pewien temat. Zrobię to dlatego, że nie każdy o tym wie:)

Chcę napisać o matach wygłuszających (najczęściej występujące są z Bolla i App ja będę skupiał się w oparciu o moją wiedzę z App)

Maty twarde - To arkusz 250x250, nadają się do stosowania na powierzchnie pionowe ze względu na zastosowaną siateczkę z aluminium. (Dodam że są mega ciężkie:) 10szt. to ok 4,4 kg). Nie mają żadnych właściwości termicznych, dlatego nie nadają się do stosowania w okolicach silnika. Po prostu się stopią. Z drugiej strony standardowo jest taka... samoprzylepna taśma. Maty podczas nakładania można ciąć, a także podgrzewać za pomocą suszarki aby łatwo się układały. Nie ma przeciwwskazań aby te maty stosować na powierzchniach poziomych. Na drzwi potrzeba ok. 2-4 takich mat. Wygłuszenie samochodu dokładnie to ok. 10-20szt. (w zależności od elementów). Faktura w rąby.

Maty miękkie - Nadają się do zastosowania na powierzchniach poziomych. Arkusz to 500x500 i dlaczego to piszę? - ostatnio zobaczyłem że na allegro sprzedają takie maty po połowie... Nie zaleca się do stosowania na powierzchniach pionowych gdyż są za mało wytrzymałe. Są lżejsze od twardych. Z drugiej strony wszystko tak samo jak w twardych. Faktura w rąby.

Maty aluminiowe - Arkusz 500x500. Nadają się do zastosowania w okolicach silnika, gdyż posiadają właściwości termiczne. Stosuje się je by wyciszyć głośność silnika. Z tyłu przylepia się je tak samo, za pomocą kleju, który znajduje się na drugiej stronie. Posiadają fakturę w rąby

Maty gładkie - Arkusz 250x250, nie posiadają faktury, są gładkie, stosunkowo miękkie. Powiem kolokwialnie: stosujemy tam gdzie nie chcemy faktury w rąby.
Osobiście mam wrażenie że słabiej wygłuszają samochód ze względu na to że każdy z nas wie że dźwięk odbija się inaczej od równej, lub "krzywej" powierzchni.

Czekam na wasze doświadczenia z matami, jeśli ktoś miał.
Ps. nie wziąłem tego z Google ;)

baqo - 21-04-2009, 11:36

Cytat:
Czekam na wasze doświadczenia z matami, jeśli ktoś miał.
jak podkleiłem dach od spodu matą app ,to po godzinie częściowo odpadała,aż w końcu całkiem ją wywaliłem.
jano - 21-04-2009, 13:04

było trzeba podkleić czymś jeszcze. Podobno ten klej to nie jest rewelacja... no weź pod uwagę że taka mata twarda waży prawie 0,5kg <- Na dach miękkie właśnie dlatego aby jak najmniej ważyły.

Jest jeszcze jedna rzecz o jakiej nie pisałem. Powierzchnię należy dokładnie oczyścić i odtłuścić. Jeśli klej nie trzyma tak jak u Baqo to wówczas dodatkowo jakimś klejem przyłapać.

GREEN - 21-04-2009, 18:01

ja tam APP pojadłem tego i nagrzałem mnóstwo i TYTANA SOUDALA dekarskiej. APP nie jest najgorszą matą ale lepiej dołożyć naprawde troche $$$ i kupić STP DYNAMAT STINGER ;] coś z wyższej półki ! !jak robicie do siebie

Pamiętajcie że przy głuszeniu 98% to dobre wygrzanie maty i dociśnięcie jej wałkiem a 2%to mata ;] ;] ;] ;]

później coś dopisze bo musze uciekać

flamengo - 21-08-2009, 07:56

wygłuszałem twardymi matami APP podłoge, zużyłem ich 20 sztuk
megane classic(sedan)

powierzchnia musi byc bez brudu,odtłuszczona,potem opalarką/suszarką i dociskamy żeby idealnie przylegały..i tych mat w tej chwili u mnie NIE MOŻNA ODERWAĆ -trzeba by je rwać po małym kawałeczku..
i nie używałem żadnego dodatkowego kleju...

bzdura że ten oryginalny klej nie trzyma!!

baqo - 21-08-2009, 09:09

flamengo napisał/a:
zużyłem ich 20 sztuk
megane classic(sedan)
i co??? ciszej :) :)
flamengo - 21-08-2009, 12:59

baqo napisał/a:
flamengo napisał/a:
zużyłem ich 20 sztuk
megane classic(sedan)
i co??? ciszej :) :)


nie wiem, bo dopiero bede lakierował w przyszłym tygodniu,auto jest 'wybebeszone' :buhaha:
stoi w garażu juz z 3mce...

jano - 14-09-2009, 11:30

flamengo napisał/a:

bzdura że ten oryginalny klej nie trzyma!!


Pewnie że tak, to się wzięło z forów tuningowych. Jeszcze rok temu tych mat kupowano dużo więcej. Teraz wszyscy rzucili się na inne pisząc że app, boll itd (te starsze rozwiązania) pękają a klej nie trzyma. Pewnie że nie trzyma jak na tłustą i brudną blachę kładli. Jeszcze pewnie 10 razy odklejał żeby raz przykleić to wiadomo, działa tak samo jak taśma.

GREEN - 10-10-2009, 17:17

Odkop :)tematu
Ja cały czas robiłem dekarska i było super niby w zeszłym tygodniu kupiłem 16 mat STP 250 zł poszło ale ... dekarskiej już nie dotknę!!! Naprawde warto panowie dołożyć pare zł i kupić STP

I tak na serio to dekarska nie jest matą do wygłuszenia tylko niweluje drgania blach ! !!
Co do matt http://www.standartplast.pl/

Pamiętajcie że 80% to dobrze przydusić mate a 20% to mata :P



BONUS :]

Krystian990 - 12-10-2009, 01:22

Green co to za głośniczek?;]
GREEN - 12-10-2009, 23:35

Krystian990 napisał/a:
Green co to za głośniczek?;]


http://essa.com.pl/oferta...id=237&pid=1476 ;]

[ Dodano: 13-10-2009, 18:42 ]
musze zerwać dziś dekarska z drzwi i od nowa kłaść STP ponieważ jesli położe STP na dekarską to właściwości STP nie beda takie same!!! dam fotorelacje ;)

Krystian990 - 13-10-2009, 23:36

Jak za tą cenę niezła moc, wygląda solidnie, lecz niestety niska skuteczność i dosyć wysokie Vas jak na głośnik tych rozmiarów. Ja mam JBL W15 GTI i bardzo sobie chwalę:) Ile płacisz za dekarską?
GREEN - 14-10-2009, 21:59

jak coś to daj na PW to nie ten dział do tych rozmów
jano - 16-10-2009, 09:09

A słyszeliście że APP ma teraz 2 nowe typy mat?

Pierwszy to "Samoprzylepna bitumiczna mata wygłuszająca – miękka HC"



a druga to: "Samoprzylepna bitumiczna mata wygłuszająca – miękka DS"


Div - 28-10-2009, 14:30

Dekarska ze względu na swoją budowę, gęstość MUSI wygłuszać - I nadaje się na podłogę. Każdy ma swoje zdanie, mam 3samochody zrobione dekiem i APP w drzwiach. I jakoś nie narzekam od ponad roku.
Greg - 10-06-2010, 19:26

odkopie trochę temat. Sprawa jest taka- klient chce wygłuszyć dach matami- jakimi sam dokładnie jeszcze nie wiem- podobno kupi. Obecnie jest cały w podkładzie epoksydowym na gładko wylane i zastanawiam się czy:
1. naklejać maty i potem lakier na to- i tutaj pytanie jakim to klejem najlepiej zrobić, żeby trzymało jak należy?
2. lakier i potem dopiero maty
Może ktoś już robił takie rzeczy?? Każda sugestia pomocna ;) ;)

mkautos - 10-06-2010, 19:40

Greg, Przeciez standardowe maty juz klej mają.
Greg - 10-06-2010, 19:54

mkautos napisał/a:
Greg, Przeciez standardowe maty juz klej mają.


owszem wiem, ale czytając cały temat można wywnioskować, że czasami nie wystarcza :/ musze zrobić próbę- nakleić i dać to na słońce- w takich warunkach ekstremalnych wszystko sie okaże : ;]

slavok - 10-06-2010, 22:13

nie wystarczy, zależy jakie maty kupisz ale te dostępne w sklepach najczęściej to z dachu na słoncu odłażą...
Greg - 10-06-2010, 22:30

slavok napisał/a:
zależy jakie maty kupisz ale te dostępne w sklepach najczęściej to z dachu na słoncu odłażą...

i to mnie właśnie martwi. Jest to youngtimer i bedzie wygłuszane praktycznie 80% całego auta i nie chce mieć niespodzianek. Sam mam wygłuszony bagażnik i drzwi w swoim i tam jest ok, ale to nie jest tak narażone na grzanie jak dach ;/ stąd te obawy...

Krystian990 - 10-06-2010, 23:11

A jaki kolor auta? Bo jak czarny to faktycznie mógł by być problem z temperaturą...
Greg - 10-06-2010, 23:24

Krystian990 napisał/a:
A jaki kolor auta?

najprawdopodobniej czysta biel i klar z xyralic`iem bądź flake`ami. będą próbki to klient wybierze. Wchodzi też w rachubę kolor jak "kawa z mlekiem" ale raczej ta pierwsza opcja ;] Kolor nie zmienia aż tak faktu, że jak postoi długo na takim słońcu to będzie gorąca blacha ;/ Ale fakt, gdyby była opcja czarnego, to wiadomo jak to jest w rzeczywistości ;)

madmax - 11-06-2010, 06:32

KOlor samochodu ma bardzo duze znaczenie. Ja posiadajac samochód bez klimy w ciemnym kolorze i czarna tapicerką nauczylem sie kupować auta białe z jasną tapicerką. Róznica? Kolosalna. Wystarczy podejść do auta w białym kolorze i innym nie białym. Róznica jest taka ze białe jest cieple a inny kolor parzy w rękę. Dzięki temu w srodku jest duzo niższa temperatura i bez klimy w 40 stopniach w słońcu da się jeździć. Jezeli bedzie białe to o odpadajacą mate z dachu bym sie nie martwił bo tak sie nie stanie.
jano - 11-06-2010, 10:46

Koledzy to jest tak:

Na elementy poziome najlepiej zastosować maty miękkie, z racji na to że są najlżejsze i nie będą się tak mocno odklejać. Każda mata zrobiona z biutumów (mata bitumiczna) może po czasie pękać, tak jak baranek - to jest normalne. Przy czym tym nie widzę do końca sensu się przejmować.

Następnie jeśli chodzi o klej to jeśli się to dobrze zrobi klej powinien wystarczyć taki jaki jest
- odtłuścić trzeba dokładnie powierzchnię.
Można zastosować klej np. APP, Motip w sprayu. Powinno działać!

Pozdrawiam w razie czego pytajcie, bo dużo tego tematu przerabiam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group