|
Lakierowanie samochodów Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy, |
|
Blacharstwo-techniki i narzędzia - Więcej o matach wygłuszających (obalam mity)
jano - 21-04-2009, 09:21 Temat postu: Więcej o matach wygłuszających (obalam mity) Cześć
W związku z tym że wyszło słoneczko i trochę tuningowców pojawia się na ulicach chciałbym poruszyć pewien temat. Zrobię to dlatego, że nie każdy o tym wie:)
Chcę napisać o matach wygłuszających (najczęściej występujące są z Bolla i App ja będę skupiał się w oparciu o moją wiedzę z App)
Maty twarde - To arkusz 250x250, nadają się do stosowania na powierzchnie pionowe ze względu na zastosowaną siateczkę z aluminium. (Dodam że są mega ciężkie:) 10szt. to ok 4,4 kg). Nie mają żadnych właściwości termicznych, dlatego nie nadają się do stosowania w okolicach silnika. Po prostu się stopią. Z drugiej strony standardowo jest taka... samoprzylepna taśma. Maty podczas nakładania można ciąć, a także podgrzewać za pomocą suszarki aby łatwo się układały. Nie ma przeciwwskazań aby te maty stosować na powierzchniach poziomych. Na drzwi potrzeba ok. 2-4 takich mat. Wygłuszenie samochodu dokładnie to ok. 10-20szt. (w zależności od elementów). Faktura w rąby.
Maty miękkie - Nadają się do zastosowania na powierzchniach poziomych. Arkusz to 500x500 i dlaczego to piszę? - ostatnio zobaczyłem że na allegro sprzedają takie maty po połowie... Nie zaleca się do stosowania na powierzchniach pionowych gdyż są za mało wytrzymałe. Są lżejsze od twardych. Z drugiej strony wszystko tak samo jak w twardych. Faktura w rąby.
Maty aluminiowe - Arkusz 500x500. Nadają się do zastosowania w okolicach silnika, gdyż posiadają właściwości termiczne. Stosuje się je by wyciszyć głośność silnika. Z tyłu przylepia się je tak samo, za pomocą kleju, który znajduje się na drugiej stronie. Posiadają fakturę w rąby
Maty gładkie - Arkusz 250x250, nie posiadają faktury, są gładkie, stosunkowo miękkie. Powiem kolokwialnie: stosujemy tam gdzie nie chcemy faktury w rąby.
Osobiście mam wrażenie że słabiej wygłuszają samochód ze względu na to że każdy z nas wie że dźwięk odbija się inaczej od równej, lub "krzywej" powierzchni.
Czekam na wasze doświadczenia z matami, jeśli ktoś miał.
Ps. nie wziąłem tego z Google
baqo - 21-04-2009, 11:36
Cytat: | Czekam na wasze doświadczenia z matami, jeśli ktoś miał. | jak podkleiłem dach od spodu matą app ,to po godzinie częściowo odpadała,aż w końcu całkiem ją wywaliłem.
jano - 21-04-2009, 13:04
było trzeba podkleić czymś jeszcze. Podobno ten klej to nie jest rewelacja... no weź pod uwagę że taka mata twarda waży prawie 0,5kg <- Na dach miękkie właśnie dlatego aby jak najmniej ważyły.
Jest jeszcze jedna rzecz o jakiej nie pisałem. Powierzchnię należy dokładnie oczyścić i odtłuścić. Jeśli klej nie trzyma tak jak u Baqo to wówczas dodatkowo jakimś klejem przyłapać.
GREEN - 21-04-2009, 18:01
ja tam APP pojadłem tego i nagrzałem mnóstwo i TYTANA SOUDALA dekarskiej. APP nie jest najgorszą matą ale lepiej dołożyć naprawde troche $$$ i kupić STP DYNAMAT STINGER coś z wyższej półki !jak robicie do siebie
Pamiętajcie że przy głuszeniu 98% to dobre wygrzanie maty i dociśnięcie jej wałkiem a 2%to mata
później coś dopisze bo musze uciekać
flamengo - 21-08-2009, 07:56
wygłuszałem twardymi matami APP podłoge, zużyłem ich 20 sztuk
megane classic(sedan)
powierzchnia musi byc bez brudu,odtłuszczona,potem opalarką/suszarką i dociskamy żeby idealnie przylegały..i tych mat w tej chwili u mnie NIE MOŻNA ODERWAĆ -trzeba by je rwać po małym kawałeczku..
i nie używałem żadnego dodatkowego kleju...
bzdura że ten oryginalny klej nie trzyma!!
baqo - 21-08-2009, 09:09
flamengo napisał/a: | zużyłem ich 20 sztuk
megane classic(sedan) | i co??? ciszej
flamengo - 21-08-2009, 12:59
baqo napisał/a: | flamengo napisał/a: | zużyłem ich 20 sztuk
megane classic(sedan) | i co??? ciszej |
nie wiem, bo dopiero bede lakierował w przyszłym tygodniu,auto jest 'wybebeszone'
stoi w garażu juz z 3mce...
jano - 14-09-2009, 11:30
flamengo napisał/a: |
bzdura że ten oryginalny klej nie trzyma!! |
Pewnie że tak, to się wzięło z forów tuningowych. Jeszcze rok temu tych mat kupowano dużo więcej. Teraz wszyscy rzucili się na inne pisząc że app, boll itd (te starsze rozwiązania) pękają a klej nie trzyma. Pewnie że nie trzyma jak na tłustą i brudną blachę kładli. Jeszcze pewnie 10 razy odklejał żeby raz przykleić to wiadomo, działa tak samo jak taśma.
GREEN - 10-10-2009, 17:17
Odkop :)tematu
Ja cały czas robiłem dekarska i było super niby w zeszłym tygodniu kupiłem 16 mat STP 250 zł poszło ale ... dekarskiej już nie dotknę!!! Naprawde warto panowie dołożyć pare zł i kupić STP
I tak na serio to dekarska nie jest matą do wygłuszenia tylko niweluje drgania blach !!
Co do matt http://www.standartplast.pl/
Pamiętajcie że 80% to dobrze przydusić mate a 20% to mata :P
BONUS :]
Krystian990 - 12-10-2009, 01:22
Green co to za głośniczek?;]
GREEN - 12-10-2009, 23:35
Krystian990 napisał/a: | Green co to za głośniczek?;] |
http://essa.com.pl/oferta...id=237&pid=1476
[ Dodano: 13-10-2009, 18:42 ]
musze zerwać dziś dekarska z drzwi i od nowa kłaść STP ponieważ jesli położe STP na dekarską to właściwości STP nie beda takie same!!! dam fotorelacje
Krystian990 - 13-10-2009, 23:36
Jak za tą cenę niezła moc, wygląda solidnie, lecz niestety niska skuteczność i dosyć wysokie Vas jak na głośnik tych rozmiarów. Ja mam JBL W15 GTI i bardzo sobie chwalę:) Ile płacisz za dekarską?
GREEN - 14-10-2009, 21:59
jak coś to daj na PW to nie ten dział do tych rozmów
jano - 16-10-2009, 09:09
A słyszeliście że APP ma teraz 2 nowe typy mat?
Pierwszy to "Samoprzylepna bitumiczna mata wygłuszająca – miękka HC"
a druga to: "Samoprzylepna bitumiczna mata wygłuszająca – miękka DS"
Div - 28-10-2009, 14:30
Dekarska ze względu na swoją budowę, gęstość MUSI wygłuszać - I nadaje się na podłogę. Każdy ma swoje zdanie, mam 3samochody zrobione dekiem i APP w drzwiach. I jakoś nie narzekam od ponad roku.
Greg - 10-06-2010, 19:26
odkopie trochę temat. Sprawa jest taka- klient chce wygłuszyć dach matami- jakimi sam dokładnie jeszcze nie wiem- podobno kupi. Obecnie jest cały w podkładzie epoksydowym na gładko wylane i zastanawiam się czy:
1. naklejać maty i potem lakier na to- i tutaj pytanie jakim to klejem najlepiej zrobić, żeby trzymało jak należy?
2. lakier i potem dopiero maty
Może ktoś już robił takie rzeczy?? Każda sugestia pomocna
mkautos - 10-06-2010, 19:40
Greg, Przeciez standardowe maty juz klej mają.
Greg - 10-06-2010, 19:54
mkautos napisał/a: | Greg, Przeciez standardowe maty juz klej mają. |
owszem wiem, ale czytając cały temat można wywnioskować, że czasami nie wystarcza :/ musze zrobić próbę- nakleić i dać to na słońce- w takich warunkach ekstremalnych wszystko sie okaże :
slavok - 10-06-2010, 22:13
nie wystarczy, zależy jakie maty kupisz ale te dostępne w sklepach najczęściej to z dachu na słoncu odłażą...
Greg - 10-06-2010, 22:30
slavok napisał/a: | zależy jakie maty kupisz ale te dostępne w sklepach najczęściej to z dachu na słoncu odłażą... |
i to mnie właśnie martwi. Jest to youngtimer i bedzie wygłuszane praktycznie 80% całego auta i nie chce mieć niespodzianek. Sam mam wygłuszony bagażnik i drzwi w swoim i tam jest ok, ale to nie jest tak narażone na grzanie jak dach stąd te obawy...
Krystian990 - 10-06-2010, 23:11
A jaki kolor auta? Bo jak czarny to faktycznie mógł by być problem z temperaturą...
Greg - 10-06-2010, 23:24
Krystian990 napisał/a: | A jaki kolor auta? |
najprawdopodobniej czysta biel i klar z xyralic`iem bądź flake`ami. będą próbki to klient wybierze. Wchodzi też w rachubę kolor jak "kawa z mlekiem" ale raczej ta pierwsza opcja Kolor nie zmienia aż tak faktu, że jak postoi długo na takim słońcu to będzie gorąca blacha Ale fakt, gdyby była opcja czarnego, to wiadomo jak to jest w rzeczywistości
madmax - 11-06-2010, 06:32
KOlor samochodu ma bardzo duze znaczenie. Ja posiadajac samochód bez klimy w ciemnym kolorze i czarna tapicerką nauczylem sie kupować auta białe z jasną tapicerką. Róznica? Kolosalna. Wystarczy podejść do auta w białym kolorze i innym nie białym. Róznica jest taka ze białe jest cieple a inny kolor parzy w rękę. Dzięki temu w srodku jest duzo niższa temperatura i bez klimy w 40 stopniach w słońcu da się jeździć. Jezeli bedzie białe to o odpadajacą mate z dachu bym sie nie martwił bo tak sie nie stanie.
jano - 11-06-2010, 10:46
Koledzy to jest tak:
Na elementy poziome najlepiej zastosować maty miękkie, z racji na to że są najlżejsze i nie będą się tak mocno odklejać. Każda mata zrobiona z biutumów (mata bitumiczna) może po czasie pękać, tak jak baranek - to jest normalne. Przy czym tym nie widzę do końca sensu się przejmować.
Następnie jeśli chodzi o klej to jeśli się to dobrze zrobi klej powinien wystarczyć taki jaki jest
- odtłuścić trzeba dokładnie powierzchnię.
Można zastosować klej np. APP, Motip w sprayu. Powinno działać!
Pozdrawiam w razie czego pytajcie, bo dużo tego tematu przerabiam.
|
|